Ervaring met deze rotonde (omgeving Meerkerk / Hoogblokland)

Polly™

MF veteraan
14 feb 2008
3.051
477
Amsterdam
Op 07-07-2016 ben ik uitgegleden, over een oliespoor, op deze rotonde:

https://www.google.nl/maps/@51.8973587,4.9765257,15.5z?hl=nl

Mijn vraag is heeft één, of meerdere, van jullie wel eens gemerkt dat het daar gladder is dan normaal?
Er zitten nogal wat zwarte strepen op de weg als je kijkt in google streetview. Dit zag ik wel en daarom dacht ik ik doe het wat rustiger aan door de bocht.
Reed hoogstens 25 km per uur.
In de streetview afbeelding ben ik in de bocht naar rechts onderuit gegaan.

full


Ik wil dit gaan verhalen via gemeente, wegbeheerder danwel waarborgfonds en mijn rechtsbijstand is er al mee bezig.
Als ik meerdere mensen kan vinden die vinden dat deze rotonde gladder is dan normaal kan dit mijn zaak alleen maar helpen.
Gladder dan olie wordt het niet trouwens heb ik gemerkt -O-
 
Laatst bewerkt:
Het waarborgfonds is alleen voor aanrijdingen tussen motorvoertuigen, dus die valt al af.

Voor de rest zelf niets aan over gehouden?
 
Het waarborgfonds is alleen voor aanrijdingen tussen motorvoertuigen, dus die valt al af.

Voor de rest zelf niets aan over gehouden?
Drie gekneusde ribben :(

Ow dan schiet het lekker op.

Dit schreef mijn rechtsbijstand:

De schade is niet te verhalen op de gemeente. Aanwezigheid van olie wordt niet gezien als een gebrek van de weg.

Ik zal proberen uw schade te verhalen bij het Waarborgfonds

Daarbij geldt een eigen risico van € 250,00. Ook stelt het Waarborgfonds een aantal voorwaarden:

1) de schade moet aantoonbaar door lading/olie/onderdelen van een ander motorvoertuig zijn ontstaan én dit motorvoertuig moet onbekend gebleven zijn;
2) er moet politieaangifte of een daderonderzoek zijn gedaan binnen 14 dagen;
3) u moet bewijs voor de toedracht kunnen leveren;
4) de schade mag niet het gevolg zijn van uw eigen gedrag in het verkeer.
 
Blijft zowiezo altijd wel oppassen vind ik met bijvoorbeeld afslagen van de snelweg.
Ben er laatst ook al een paar tegengekomen waarbij ik bewust van het gas afging.
Overigens geldt dat ook voor opritten naar de snelweg toe.
Komt denk ik mede door groot vrachtverkeer dat rubber nalaat op het wegdek.
Kortom: extra allert zijn kan geen kwaad.
Vr Gr E
 
Ik ben zelf jaren geleden op een rotonde onderuit gegaan op een oliespoor, en heb met betrekkelijk weinig moeite alle schade door het Waarborgfonds vergoed gekregen. Gelukkig wilde de automobilist die achter me reed een getuigeverklaring afleggen, en kwam de politie ook om rapport opmaken; 2 dingen die er voor hebben gezorgd dat alles vlotjes geregeld werd.
 
ik vertrouw geen enkele rotonde. Vaak ook nog een negatieve verkanting. Geen plek voor fratsen.
 
Ik ben zelf jaren geleden op een rotonde onderuit gegaan op een oliespoor, en heb met betrekkelijk weinig moeite alle schade door het Waarborgfonds vergoed gekregen. Gelukkig wilde de automobilist die achter me reed een getuigeverklaring afleggen, en kwam de politie ook om rapport opmaken; 2 dingen die er voor hebben gezorgd dat alles vlotjes geregeld werd.
Er reed een mevrouw achter me die eigenlijk rechtdoor wou "over" de rotonde maar toen ze me zag vallen, zei ze, trok ze meteen aan haar stuur om ook rechtsaf te gaan en achter mij tot stilstand te komen. Hulde voor haar :}
Ben daar wel heel erg blij mee. Zij zei dat ze ook als getuige wou op treden.
Ik had een afspraak in Gorinchem en na die afspraak ben ik nog een keer naar die plek gereden. Heb daar toen de politie gebeld en die zeiden dat ze rond die tijd niet meer langs kwamen???
Inmiddels wel online aangifte gedaan.
Ten tijde van het ongeluk nooit bij stil gestaan om de politie te bellen.
Als je alles vantevoren weet |( |( |(
 
Hoi,

ik kom er uit de buurt en deze bocht is idd een smerig bochtje. qua verkanteling ligt hij verkeerd en het asfalt is relatief glad. Er geld ook een tijdelijk Max van 50 ivm slip gevaar. Er rijden veel vrachtwagens van de asfalt centrale
die veel vuil achterlaten.

De bocht richting de provinciale weg richting Dordrecht is ook gladder dan je zou verwachten.

Ben zelf hier bij de rotonde voor de Mac onderuit gegaan.

succes met je claim.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ik kom er uit de buurt en deze bocht is idd een smerig bochtje. qua verkanteling ligt hij verkeerd en het asfalt is relatief glad. Er geld ook een tijdelijk Max van 50 ivm slip gevaar. Er rijden veel vrachtwagens van de asfalt centrale
die veel vuil achterlaten.

De bocht richting de provinciale weg richting Dordrecht is ook gladder dan je zouders verwachten.

Ben zelf hier bij de rotonde voor de Mac onderuit gegaan.

succes met je claim.

schakel de MAG in zij zijn ook bij het kooimeerplein in alkmaar bezig geweest en met succes en je weet het "nooit geschoten is altijd mis geschoten"

hier is duidelijk de overheid (gemeente of rijk) in gebreken gebleven anders plaatsen zij niet voor niets een bordje met max snelheid en slipgevaar
 
Ik denk dat je gewoon pech heb gehad dat er olie lag.
Ik rij er ook regelmatig als ik een stukje ga touren (woon zelf im Vuren). Maar heb nog nooit problemen gehad daar.
 
Door de asfaltcentrale die daar zit komt er vooral door de zomer heen wel eens een apart laagje op de rotonde daarzo. Als je enigszins goed sportief de rotonde om gaat en vlot het gas er weer op zet merk je soms wel dat je achterwiel wat wilt gaan kruipen. Kun je ook een sport van maken :9

Als je weet dat het kan gebeuren is het niet echt erg, ikzelf houdt er rekening mee.
 
Hoi,

ik kom er uit de buurt en deze bocht is idd een smerig bochtje. qua verkanteling ligt hij verkeerd en het asfalt is relatief glad. Er geld ook een tijdelijk Max van 50 ivm slip gevaar. Er rijden veel vrachtwagens van de asfalt centrale
die veel vuil achterlaten.

De bocht richting de provinciale weg richting Dordrecht is ook gladder dan je zouders verwachten.

Ben zelf hier bij de rotonde voor de Mac onderuit gegaan.

succes met je claim.
Staan die borden er nu nog?
Kan me dat niet meer herinneren.
 
Ik denk dat je gewoon pech heb gehad dat er olie lag.
Ik rij er ook regelmatig als ik een stukje ga touren (woon zelf im Vuren). Maar heb nog nooit problemen gehad daar.
Ow in dat geval kijk maar uit dan. Hoop dat je ook nooit zoiets, als mij, meemaakt.
Ongelukje zit in een klein hoekje bochtje.

:] safe
 
Laatst bewerkt:
zo uit mn hoofd staan ze er nog (dezelfde als je op streetview kunt zien), max 50 slipgevaar met onderbord bij nat wegdek, maar uit ervaring met onze bedrijfsbus (achterwiel aandrijving), gaat ie daar makkelijk aan de wandel achter.
 
Balen man. Hoop dat je snel weer aan de slag kan.

Ik wist niet dat het schadefonds ook bij olie dekte. Ik dacht alleen bij rechtstreekse aanrijdingen.
Eerste week na glijder ziek gemeld. Kon niet eens meer normaal gapen (of diep adem halen)
Afgelopen week weer halve dagen gaan werken aangezien ik voor mezelf het gevoel heb, zolang ik in beweging blijf, het sneller over zal gaan door de beweging.
Had afgelopen week een klant die 10 zakken cement kwam afhalen. Toen toch maar even een collega erbij geroepen ;)
 
Door de asfaltcentrale die daar zit komt er vooral door de zomer heen wel eens een apart laagje op de rotonde daarzo. Als je enigszins goed sportief de rotonde om gaat en vlot het gas er weer op zet merk je soms wel dat je achterwiel wat wilt gaan kruipen. Kun je ook een sport van maken :9

Als je weet dat het kan gebeuren is het niet echt erg, ikzelf houdt er rekening mee.

Ben de laatste weken een aantal keer over deze rotonde (hoewel het eerder een Ovale is) gereden en zoveel vuil ligt er niet. Wel wat bandensporen van vrachtwagens, geen asfaltmeuk, feitelijk is er weinig aan de hand daar op dit moment (kom er net van af)...

Pak je de rotonde bij de Mac, dan is het anders, dikke randen en richels in het wegdek, veel zwart vuil (rubber?), door overmatig gebruik van zware vrachtwagens en bussen. Achter de Mac ligt een industrieterrein, dus al het vrachtverkeer komt over die rotonde...

De ovale rotonde van TS is echter een stuk cleaner, maar je kan de pech hebben dat er net een spoortje diesel ligt van een zojuist afgetankte vrachtwagen. Persoonlijk is dat iets waar ik bij dat soort rotondes wel rekening mee hou, ding zit onderaan de afrit/oprit, dus je weet wat daar de snelweg op en afkomt. Wil niet de lompste zijn hier, maar gevoelsmatig bekruipt me weer het gevoel van iemand die niet goed gekeken heeft en zijn fout op wat anders af probeert te schuiven. Moet een flink oliespoor zijn, wil je er door onderuit gaan en dan moet je er precies overheen weten te sturen, omdat je het niet gezien hebt... ;)

Maar goed, blijft kut en ik hoop voor TS dat hij zijn schade vergoed krijgt met behulp van zijn getuige en foto's van dat moment... :)
 
Op 07-07-2016 ben ik uitgegleden, over een oliespoor, op deze rotonde:

https://www.google.nl/maps/@51.8973587,4.9765257,15.5z?hl=nl

Mijn vraag is heeft één, of meerdere, van jullie wel eens gemerkt dat het daar gladder is dan normaal?
Er zitten nogal wat zwarte strepen op de weg als je kijkt in google streetview. Dit zag ik wel en daarom dacht ik ik doe het wat rustiger aan door de bocht.
Reed hoogstens 25 km per uur.
In de streetview afbeelding ben ik in de bocht naar rechts onderuit gegaan.

[afbeelding]

Ik wil dit gaan verhalen via gemeente, wegbeheerder danwel waarborgfonds en mijn rechtsbijstand is er al mee bezig.
Als ik meerdere mensen kan vinden die vinden dat deze rotonde gladder is dan normaal kan dit mijn zaak alleen maar helpen.
Gladder dan olie wordt het niet trouwens heb ik gemerkt -O-

is idd glad daar, rotonde verder op idem. Maar komt denk ook door al het zware verkeer wat er langskomt.
 
Ben de laatste weken een aantal keer over deze rotonde (hoewel het eerder een Ovale is) gereden en zoveel vuil ligt er niet. Wel wat bandensporen van vrachtwagens, geen asfaltmeuk, feitelijk is er weinig aan de hand daar op dit moment (kom er net van af)...

Pak je de rotonde bij de Mac, dan is het anders, dikke randen en richels in het wegdek, veel zwart vuil (rubber?), door overmatig gebruik van zware vrachtwagens en bussen. Achter de Mac ligt een industrieterrein, dus al het vrachtverkeer komt over die rotonde...

De ovale rotonde van TS is echter een stuk cleaner, maar je kan de pech hebben dat er net een spoortje diesel ligt van een zojuist afgetankte vrachtwagen. Persoonlijk is dat iets waar ik bij dat soort rotondes wel rekening mee hou, ding zit onderaan de afrit/oprit, dus je weet wat daar de snelweg op en afkomt. Wil niet de lompste zijn hier, maar gevoelsmatig bekruipt me weer het gevoel van iemand die niet goed gekeken heeft en zijn fout op wat anders af probeert te schuiven. Moet een flink oliespoor zijn, wil je er door onderuit gaan en dan moet je er precies overheen weten te sturen, omdat je het niet gezien hebt... ;)

Maar goed, blijft kut en ik hoop voor TS dat hij zijn schade vergoed krijgt met behulp van zijn getuige en foto's van dat moment... :)
Iedereen mag een eigen mening/gevoel hebben. Dit wil niet zeggen dat zijn mening/gevoel de juiste is of altijd uitgesproken moet worden ;) Nu scheer je me over één kam met een aantal mensen zonder dat je me kent.
Ik gaf al aan in de OP dat ik het al wat rustiger aan deed op die rotonde en reed max 25 km/p/u wat ik me kan herinneren.
Ik ging niet voor de lol onderuit over het oliespoor |(
 
Laatst bewerkt:
Ben de laatste weken een aantal keer over deze rotonde (hoewel het eerder een Ovale is) gereden en zoveel vuil ligt er niet. Wel wat bandensporen van vrachtwagens, geen asfaltmeuk, feitelijk is er weinig aan de hand daar op dit moment (kom er net van af)...

Pak je de rotonde bij de Mac, dan is het anders, dikke randen en richels in het wegdek, veel zwart vuil (rubber?), door overmatig gebruik van zware vrachtwagens en bussen. Achter de Mac ligt een industrieterrein, dus al het vrachtverkeer komt over die rotonde...

De ovale rotonde van TS is echter een stuk cleaner, maar je kan de pech hebben dat er net een spoortje diesel ligt van een zojuist afgetankte vrachtwagen. Persoonlijk is dat iets waar ik bij dat soort rotondes wel rekening mee hou, ding zit onderaan de afrit/oprit, dus je weet wat daar de snelweg op en afkomt. Wil niet de lompste zijn hier, maar gevoelsmatig bekruipt me weer het gevoel van iemand die niet goed gekeken heeft en zijn fout op wat anders af probeert te schuiven. Moet een flink oliespoor zijn, wil je er door onderuit gaan en dan moet je er precies overheen weten te sturen, omdat je het niet gezien hebt... ;)

Maar goed, blijft kut en ik hoop voor TS dat hij zijn schade vergoed krijgt met behulp van zijn getuige en foto's van dat moment... :)


Woeps niet goed gekeken idd, dacht dat ie die echte rotonde bedoelde. Heb toen geantwoord via telefoon dus heb foto niet goed bekeken O-)
 
hier is duidelijk de overheid (gemeente of rijk) in gebreken gebleven anders plaatsen zij niet voor niets een bordje met max snelheid en slipgevaar

Als dat het enige is dat je als 'bewijs' kunt aanvoeren dan maak je toch niet zo heel veel kans hoor.


Topicstarter: Kun je bewijzen dat er 'iets' met het wegdek aan de hand was wat terug te leiden is naar een motorrijtuig ?

Anders zal ook het waarborgfonds weinig voor je gaan/kunnen doen, vrees ik.
 
Hoi,

ik kom er uit de buurt en deze bocht is idd een smerig bochtje. qua verkanteling ligt hij verkeerd en het asfalt is relatief glad. Er geld ook een tijdelijk Max van 50 ivm slip gevaar. Er rijden veel vrachtwagens van de asfalt centrale
die veel vuil achterlaten.

De bocht richting de provinciale weg richting Dordrecht is ook gladder dan je zou verwachten.

Ben zelf hier bij de rotonde voor de Mac onderuit gegaan.

succes met je claim.

Dat klopt inderdaad. De wagens die van de asfaltcentrale vandaan komen willen nog wel eens wat verliezen.
Ik kom bijna dagelijks op deze rotonde en regelmatig op die bij de Mac en er ligt nog wel eens wat rommel.
Ik heb er overigens ook wel eens een kerel zien scheppen en schrapen om het weer schoon te krijgen.
 
Als dat het enige is dat je als 'bewijs' kunt aanvoeren dan maak je toch niet zo heel veel kans hoor.


Topicstarter: Kun je bewijzen dat er 'iets' met het wegdek aan de hand was wat terug te leiden is naar een motorrijtuig ?

Anders zal ook het waarborgfonds weinig voor je gaan/kunnen doen, vrees ik.

Over de borden: De reden dat ik dit wil weten, of die borden er nog staan, is omdat mijn rechtsbijstand verzekering hierom vraagt.

Over je vraag: Letterlijk: Er is niks met het wegdek. Dat ligt er.
Dat er olie op het wegdek ligt, waarover ik ben uitgegleden, behoort niet tot het wegdek en dat die olie van een motorrijtuig afkomstig is, is volgens mij duidelijk.
Foto's als bewijs.
 
Laatst bewerkt:
Over de borden: De reden dat ik dit wil weten, of die borden er nog staan, is omdat mijn rechtsbijstand verzekering hierom vraagt.

Over je vraag: Letterlijk: Er is niks met het wegdek. Dat ligt er.
Dat er olie op het wegdek ligt, waarover ik ben uitgegleden, behoort niet tot het wegdek en dat die olie van een motorrijtuig afkomstig is, is volgens mij duidelijk.
Foto's als bewijs.

De borden... die kunnen ook in je nadeel werken he !! Wegbeheerder die zegt: kijk, die snelheidsbeperking en waarschuwing hebben we daar niet zomaar geplaatst he !! Dan mag je van weggebruikers toch verwachten dat ze er zich wat van aantrekken.
En dan kan jij wel zeggen dat je maar 25km/u reed.... maar ook daar weer: kun je dat bewijzen ?




Olie ligt 'overal' op de weg, vrijwel alle motorrijtuigen verliezen wel s een drup van het een of ander.
Nu moet je gaan aantonen dat er daar EN op DAT moment echt overdadig veel olie heeft gelegen.


Als ik zo naar de foto kijk en lees dat er daar veel vrachtwagen rijden... het is een 'krappe' bocht. Vrachtwagens met meer dan 1 achteras die de bocht nemen dat gaat natuurlijk niet ( tenzij achterassen meesturend zijn ) dus de banden wringen in de bocht en dat laat rubber achter. Samen met de normale hoeveelheid afval kan dat al snel tot 'gladheid' leiden maar dat is meer iets voor 'verkeersinzicht' dan het waarborgfonds.

Maar ik heb makkelijk l*llen natuurlijk, allemaal algemene feitjes, ik ben er zelf nooit geweest en heb geen ervaring met die locatie.
De wegbeheerder kan vrij eenvoudig de stroefheid van het wegdek testen. Er zijn vele verschillende samenstellingen voor verschillende soorten wegdek, welke gebruikt word is dan weer van vele factoren afhankelijk. Ook daar gaat wel eens wat mis natuurlijk maar... dat weten ze over het algemeen vreselijk goed binnenshuis te houden :X
 
Laatst bewerkt:
De borden... die kunnen ook in je nadeel werken he !! Wegbeheerder die zegt: kijk, die snelheidsbeperking en waarschuwing hebben we daar niet zomaar geplaatst he !! Dan mag je van weggebruikers toch verwachten dat ze er zich wat van aantrekken.
Dat ze in me nadeel kunnen werken weet ik ook ja. Daarom wil ik, en me rechtsbijstandverzekering, ook weten of ze er nog stonden op 07-07-2016. De foto, van streetview, is uit 2014.
Als ze er niet meer staan is dit misschien wel een aanleiding om ze er weer neer te zetten en dat zal alleen maar beter voor de verkeersveiligheid zijn.

En dan kan jij wel zeggen dat je maar 25km/u reed.... maar ook daar weer: kun je dat bewijzen ?
Dat ligt er een beetje aan wat me getuige gaat verklaren. Daar hoop ik dan weer wel op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan