Ervaring met een Aprilia RS250?

De term "pekelmotor" is nou niet echt wat ik in gedachten had, ik wil alleen een motor waar ik niét na elk regenbuitje 3 kwartier aan het poetsen ben om hem weer een beetje toonbaar te krijgen. Ik doe het graag, daar niet van, maar met de frequentie van regen in nederland kost het me net wat té veel tijd :)

Offtopic:
http://home.planet.nl/~lang1828/mannen.pps een leuk powerpointje die wel toepasselijk is. Ik ben het niet op de foto :)


Weer ontopic:
Er waren nogal wat mensen die de tegenstelling tussen Harley en een RS250 nogal groot vonden. Mee eens, maar juist tegenstellingen vind ik persoonlijk altijd erg leuk. Ik luister net zo lief naar Mozart als naar Carnivore om maar een voorbeeld te geven :)

En aangezien ik ook best wel een designfreak ben, heb ik ook graag een motor die esthetisch voor het oog is. Nu vind ik die RS 250 er toch best wel plezierig uitzien :9

Verder ga ik zaterdag maar eens een proefritje maken denk ik :)

In ieder geval bedankt voor jullie tips e.d.

edit: een Harley rijder die wél gewoon alle motoren groet die 'ie tegenkomt, da's toch ook al een enorme tegenstelling })
 
Voor wat betreft het eeuwige gezeik over onderhoud van tweetakten: in onze garage staan van mijn vriendin en mij drie motoren. Twee zijn vierkakt en één is een tweetakt (een RS 250 dus). En hoe je ook wendt of keert tot op dit moment is de tweetakt het goedkoopst (!!!) in onderhoud.

ik neem aan dat je die MV ook nog hebt?
dan vind ik het niet zo verwonderlijk dat die rs goedkoper is :+ :+ :+
wat kost een beurtje voor een agusta? :+
 
ik neem aan dat je die MV ook nog hebt?
dan vind ik het niet zo verwonderlijk dat die rs goedkoper is :+ :+ :+
wat kost een beurtje voor een agusta? :+
:^
Eens in de 40.000 KM kleppen stellen (R6) lijkt me toch goedkoper dan iedere 12.000 KM een zuiger vervangen. Komt nog bij dat je enorm op een RS250 afschrijft als je bijv. 20.000KM per jaar rijdt. Maar ik denk niet dat dat op de topicstarter van toepassing is.
 
Lees de moto73 test maar op die site van kwakkie400. 70pk..... :z (test zegt 66pk voor zxr, 61pk voor RS)

on topic: Ik zou zo'n ding niet als pekelfiets willen, ook een 400 niet. Zonde ervan.
Heb ooit eens een set banden van één van die testpersonen gekocht. Deze heeft tevens de RS250 Challenge gewonnen (in 2000 dacht ik) en is later overgestapt op een R6, waar hij ook de Isle of Man (: }) mee reed.

Hij gaf me de volgende tip: Niet weg doen! Vooral goed op het circuit en ook heel goed voor woon werk verkeer.

Ik kwam altijd met een grijns van oor tot oor op me werk aan en reed nooit in één keer naar huis zonder een ommetje te maken.

En wat poetsen betreft heb je gelijk. Geen chroom, dus gewoon wat afspuiten is genoeg.

Onderhoud valt mee en het afschrijven is ook niet meer aan de orde. Ze blijven nu ongeveer op de zelfde waarde hangen (rond de 4000 bij dealers geloof ik)
 
tsjah ehh
4-takt loopt niet zo snel vast!
Ik wil niet zeggen dat een 2-takt bij voorbaat vast loopt maar de kans is aanzienlijk groter!heb voorbeelden genoeg van mensen die er geen 100 km mee konden rijden nadat het complete blok was gereviseerd , tevens heb ik ook voorbeelden (incl mezelf) waar hij het altijd perfect deed!
het is altijd zo'n discussie
2-takt liefhebbers zullen ook nooit toegeven dat een 4-takt beter is en andersom!
wel een leuke discussie maar 2-takt rijders gaan jullie net zo goed naar italie of spanje met je 2-takt?

plus voor woon-werk gebruik is verbruik toch belangijk > indat geval die 250 laten staan!
 
ik neem aan dat je die MV ook nog hebt?
dan vind ik het niet zo verwonderlijk dat die rs goedkoper is :+ :+ :+
wat kost een beurtje voor een agusta? :+

Tja, de laatste beurt was zo'n 190 euro, inclusief bougies en luchtfilter. Lijkt me niet zoveel. Marreh.....toevallig heb ik m niet meer :X (is al ingeruild in afwachting van de 1000)
 
tsjah ehh
4-takt loopt niet zo snel vast!
Ik wil niet zeggen dat een 2-takt bij voorbaat vast loopt maar de kans is aanzienlijk groter!heb voorbeelden genoeg van mensen die er geen 100 km mee konden rijden nadat het complete blok was gereviseerd , tevens heb ik ook voorbeelden (incl mezelf) waar hij het altijd perfect deed!
het is altijd zo'n discussie
2-takt liefhebbers zullen ook nooit toegeven dat een 4-takt beter is en andersom!
wel een leuke discussie maar 2-takt rijders gaan jullie net zo goed naar italie of spanje met je 2-takt?

plus voor woon-werk gebruik is verbruik toch belangijk > indat geval die 250 laten staan!

Nadat een tweetakt is gereviseerd zijn de eerste 1000 km het belangrijkste. Als je het niet goed inrijd, tja, dan heb je een grotere kans op een vastloper.

Wat is nu beter? Ligt eraan wat je onder beter verstaat natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat ik een lang stuk rijden op de cbr fijner vind dan hetzelfde stuk op de rgv, dat is toch echt meer afzien. Kan ook natuurlijk liggen omdat de cbr meer een toermotor dan een echte racer is natuurlijk. (cbr komt uit 1991)

En het verbruik is duidelijk anders, daar waar ik met de RGV 1 op 10 haal, haal ik met de cbr makkelijk 1 op 18 soms zelfs nog zuiniger.
 
tsjah ehh
4-takt loopt niet zo snel vast!
Ik wil niet zeggen dat een 2-takt bij voorbaat vast loopt maar de kans is aanzienlijk groter!heb voorbeelden genoeg van mensen die er geen 100 km mee konden rijden nadat het complete blok was gereviseerd , tevens heb ik ook voorbeelden (incl mezelf) waar hij het altijd perfect deed!
het is altijd zo'n discussie
2-takt liefhebbers zullen ook nooit toegeven dat een 4-takt beter is en andersom!
wel een leuke discussie maar 2-takt rijders gaan jullie net zo goed naar italie of spanje met je 2-takt?

plus voor woon-werk gebruik is verbruik toch belangijk > indat geval die 250 laten staan!
Tsja ehh... Een LEO (Lomp En Onhandig) krijgt alles naar de klote natuurlijk en al helemaal als je zo'n LEO een pas gereviseerd blok (dus nieuw, dus inrijden) geeft.

Appels zullen verder ook nooit toegeven dat peren beter zijn en andersom :Z

Naar Spanje zou makkelijk moeten kunnen, maar jij liever als ik... tis immers ginnen Goldwing!
 
Zeker wel bij Piet!


Oh damn.

Mail me eens via **deleted**

Dan kunnen we leuk ervaringen uitwisselen die misschien beter niet over het MF kunnen lopen. :X

Laat mijn adres er trouwens maar een paar uur op staan.

edit
Waarom koop je niet in nieuw-vennep?
/edit
 
Laatst bewerkt:
Oh damn.

Mail me eens via **deleted**

Dan kunnen we leuk ervaringen uitwisselen die misschien beter niet over het MF kunnen lopen. :X

Laat mijn adres er trouwens maar een paar uur op staan.

edit
Waarom koop je niet in nieuw-vennep?
/edit

hmmm, zie het nu pas....Mail mij anders maar.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf vorige week een rs 250 gekocht.
Bangelijk!!!!!
Ik rij in de zomer met een fat-boy.
En als het wat slechter weer is met het speelgoedje.
Tot nu toe loopt alles perfect.
Ik hoop natuurlijk dat het zo blijft.
Maar ik zeg eerlijk.
Ik rij er rustig mee,en zeker niet als een gek.
PS.
Normaal gaan we er morgen nog een kopen voor mijn broer.
Het is zijn eerste moto!!!!!!!
Ben benieuwd.
Groeten.
Rudy.
 
Heerlijk ding maar ik vind het zonde om te gebruiken waarvoor jij het wil, zou het zelf andersom doen, harley als pekelfiets...

Maar ja, ik ben dan ook een mooiweerrijder.... ;)
 
Ik heb zelf vorige week een rs 250 gekocht.
Bangelijk!!!!!
Ik rij in de zomer met een fat-boy.
En als het wat slechter weer is met het speelgoedje.
Tot nu toe loopt alles perfect.
Ik hoop natuurlijk dat het zo blijft.
Maar ik zeg eerlijk.
Ik rij er rustig mee,en zeker niet als een gek.
PS.
Normaal gaan we er morgen nog een kopen voor mijn broer.
Het is zijn eerste moto!!!!!!!
Ben benieuwd.
Groeten.
Rudy.

Rustig rijden met een RS250 betekent juist zware belasting voor motorisch gedeelte, 2-tact is gemaakt om te janken }) !, natuurlijk nadat je 'm warm hebt gereden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan