Ervaring met een Kawasaki GPZ 500S?

Tryton

Rookie
23 aug 2012
28
0
Hallo allemaal,

Sinds 2 weken heb ik mijn motorrijbewijs vandaar dat ik nu op zoek ben naar een geschikte beginnersmotor. Maar aangezien ik zelf de nodige kennis en ervaring mis leek het me verstandig om hier om advies te vragen.

Momenteel ben ik vooral geïnteresseerd in de GPZ 500s omdat de look van sportmotoren me het meeste aanspreekt. Van wat ik heb gehoord is dit een degelijke beginnersmotor die ook nog eens aan de kleine kant is, wat mij wel goed uit komt met mijn lengte van 1,74. Ook is mij verteld dat je het beste kan gaan voor een model van na 1994 omdat het type in dat jaar is geüpgraded. Klopt dit en maakt dit echt zoveel verschil?

Ik heb een beetje rondgekeken op marktplaats en ik kwam deze advertentie tegen: http://link.marktplaats.nl/580984648

Op het eerste oog lijkt mij dit best een goede koop, maar dat is voor een groentje zoals ik natuurlijk moeilijk te beoordelen. De motor is 17 jaar oud, vandaar dat ik me afvraag: hoe gaat dat met het onderhoud en stel er moet wat vervangen worden, zijn onderdelen voor zo'n oude motor dan nog wel te krijgen? En hoe zit het met het verbruik, neemt dat erg toe naarmate een motor verouderd?

Alvast bedankt voor de reacties
 
beste mede biker GPZ 500s

ik heb een tijdje geleden een GPZ 500s 1999 gekocht, en het rijdt geweldig.

echt was ik laatst op de snelweg en toen stopte de motor ermee.

smorgens ben ik gewoon naar me werk gereden geen probleem.
na 8 uur dienst wilde ik vertrekken.

motor starte zonder problemen.

sta ik bij het eerste stop ligt Ongeveer 5 min verder.
viel hij zomaar uit.

kijk naar benzine kraan die stond gewoon open.
ik kreeg hem daarna ook niet gestart.

welliswaar wat weinig brandstof dus naar de tankstation gelopen en getankt.

motor start direct en ik rij de snelweg op.

na ongeveer 10 15 min op de snelweg.
stopte hij er weer mee.

ik kon gas geven wat ik wilde maar het werkte niet. 5 min gewacht meerdere keren geprobeert te starten en uiteindelijk starte de motor.

na 5 min verder stopte hij er weer mee.

vervolgens de ANWB gebeld en die hebben me veilig naar een parkeer plaats gebracht.

zij konden ook niks vinden.

motor start daarna weer als of er niks aan de hand was.

vervolgens mij de ANWB in me rug naar huis gereden.

in deze rit naar huis heb ik hoge toeren gereden en lage toeren.
afgeremd op de motor en vol door trekken.

het beestje reageerde en reed weer als vroeger.


vervolgens heb ik thuis de brandstof dop schoon gespoten met remmen reiniger.
en sindsdien heb ik nog maar 2 x gereden en is hij niet meer uitgevallen.
eerlijk gezegt heb ik de snelweg ook vermeden.


is dit probleem bij jullie bekend en wie kan me meer info geven erover.


ook wil ik de vering afstellen.

ik ben namelijk 100 kilo en de vering mag wel wat stugger.


ik hoop dat jullie mij kunnen helpen


;)
 
beste mede biker GPZ 500s

ik heb een tijdje geleden een GPZ 500s 1999 gekocht, en het rijdt geweldig.

echt was ik laatst op de snelweg en toen stopte de motor ermee.

smorgens ben ik gewoon naar me werk gereden geen probleem.
na 8 uur dienst wilde ik vertrekken.

motor starte zonder problemen.

sta ik bij het eerste stop ligt Ongeveer 5 min verder.
viel hij zomaar uit.

kijk naar benzine kraan die stond gewoon open.
ik kreeg hem daarna ook niet gestart.

welliswaar wat weinig brandstof dus naar de tankstation gelopen en getankt.

motor start direct en ik rij de snelweg op.

na ongeveer 10 15 min op de snelweg.
stopte hij er weer mee.

ik kon gas geven wat ik wilde maar het werkte niet. 5 min gewacht meerdere keren geprobeert te starten en uiteindelijk starte de motor.

na 5 min verder stopte hij er weer mee.

vervolgens de ANWB gebeld en die hebben me veilig naar een parkeer plaats gebracht.

zij konden ook niks vinden.

motor start daarna weer als of er niks aan de hand was.

vervolgens mij de ANWB in me rug naar huis gereden.

in deze rit naar huis heb ik hoge toeren gereden en lage toeren.
afgeremd op de motor en vol door trekken.

het beestje reageerde en reed weer als vroeger.


vervolgens heb ik thuis de brandstof dop schoon gespoten met remmen reiniger.
en sindsdien heb ik nog maar 2 x gereden en is hij niet meer uitgevallen.
eerlijk gezegt heb ik de snelweg ook vermeden.


is dit probleem bij jullie bekend en wie kan me meer info geven erover.


ook wil ik de vering afstellen.

ik ben namelijk 100 kilo en de vering mag wel wat stugger.


ik hoop dat jullie mij kunnen helpen


;)
Mijn 1e idee op afstand zou een vacuum in de brandstoftank zijn.
Zoek een werkplaatshandboek voor je model (service manual). Als je vering instelbaar is, staat daar globaal in waar je moet zijn.
 
dat was mij eerste bedenking ook vandaar dat ik de brandstofdop schoon heb gemaakt
zit hier anders iets van een slang of klep ?? kan het ook aan de bandstof filter liggen

Zit standaard geen brandstof filter op. Als je er wel een hebt zou ik die zeker checken.

Als je er geen kan vinden er past er wel 1 in de brandstof toevoer van de carbs. Carbs plaatje Filtertje
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan