Ervaring met Hans Soeterboek/Motans Eindhoven?

Was niks mis met je formulering hoor, het is toch ook humor. Misschien dat 'alle' gedupeerde zielepietjes daar iets moois kunnen uitzoeken voor in de schoen...

Altijd jammer als toetsenbordhelden hun ongenoegen op internet gaan spuien, en er één kant van het verhaal wordt verteld. Subjectief met een hoofdletter S. Daardoor krijg je helaas mannen als Rutgertjuh die er vanaf zien om een bestelling bij Motans te plaatsen, omdat ze aan de hand van een paar posts denken dat dat de dagelijkse gang van zaken is, niet voor zichzelf kunnen denken en het bedrijf daarmee op voorhand afschrijven... Terwijl ik uit eigen ervaring kan zeggen dat je voor hele schappelijke prijzen aan onderdelen kunt komen bij Motans.


Beetje zwakzinnig om te denken/ vinden dat ik niet voor mezelf zou kunnen denken.
Daaruit blijkt in mijn ogen enkel maar hoe verstandig jij bent, en niet over hoe het met de mijne is gesteld.

Ik zal je uitleggen hoe ik tot mijn overweging ben gekomen.
En ja, ik zal het voor jou simpel houden.
Als ik via het net iets wil gaan bestellen of bij een dealer iets aan de motor wil laten doen dan kijk ik eerst een beetje rond of ik wat kan vinden over het bedrijf waar ik dat wil doen. Ik maak dan, bij wat ik lees, voor mezelf wel een afweging of ik zaken met deze handelaar ga doen of niet. Ik en alleen ik ben degene die dit bepaalt, niemand anders.
Daarnaast, ook jij kan niet weerleggen dat er meer negatiefs over hem word vertelt dan positief. Dus ook jij zal wel reeel moeten blijven.


Edit: sorry voor mijn taalgebruik baksteen.
 
Laatst bewerkt:
Meningen worden gevormd door persoonlijke ervaringen. Mensen die onderdelen of een motor kopen bij een zaak en vervolgens mankementen ontdekken en daar voor hun gevoel geen goede service op krijgen zullen per definitie negatief over die motorzaak reageren.

Iemand die bij dezelfde motorzaak een motor of onderdelen koopt en geen problemen ondervindt, zal daar dus heel anders tegenaan kijken. As easy as that :)

Ik ken Motans niet, dus kan ook niet over de dienstverlening oordelen, maar ik ben sowieso huiverig voor internetbestellingen van gebruikte onderdelen. Mijn advies is om het in ieder geval persoonlijk af te halen, dan zie je wat je koopt en wat voor iemand je tegenover je hebt.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook al meerdere malen onderdelen en zelfs 2 motoren gekocht bij de Firma Motans en heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn Blackbird, ik betaalde bij de dealer een heel stuk meer voor deze motor....
Ook de onderdelen werden altijd zeer snel opgestuurd.
Ook voor accu's olie etc. gelden zeer nette prijzen.
Dat er in een aantal gevallen iets misgaat met de verzending is natuurlijk niet gek als er zoveel onderdelen per week besteld worden.
Gewoon even bellen als je het na een week of 2 nog niet ontvangen hebt lijkt me...niet gelijk gaan zeuren, die dingen gaan ook wel eens mis bij een officiele dealer.
 
heb er een fzr gekocht 13 jr stilgestaan bij dealer,niks mis mee
heb er gsxr met schade gekocht , niet verwacht dat ie nw was , zat een kapot blok onder, risico van het vak als je voor een duppie.........etc.
wil maar zeggen dat als je veel service verwacht en garantie etc. je dan maar langer moet sparen om een dealermotor te kopen.
neemt niet weg dat ie gewoon moet kunnen reageren naar de mensen die hem niet kunnen bereiken.(heb ik trouwens nog nooit last van gehad)
 
Hallo mensen, mijn vriendin liet me dit forum zien en na alle berichten gelezen te hebben besloot ik maar even te reageren.
Hans is de broer van mijn vriendin en voor zover ik weet is het echt een aardige jongen.
Als jullie problemen gegrond zijn (ik geloof goed dat dat zo is) weet ik zeker dat dat een fout is.
Ik weet zeker dat als jullie contact met em opnemen dat dit op te lossen is want zoals je leest zijn er meer dan genoeg positieve berichten. Ik zou het hem zelf wel kunnen vragen maar ik denk dat ik me er beter buiten kan houden.
 
Even de oma omhoog helpen.

Misschien is het inderdaad een slechte start geweest en hebben ze hun leven daar verbeterd. Ik heb nog niks besteld daar, maar vind het toch een aparte link die hij op zijn site heeft staan van motor-forum.

Iemand nog recente slechte ervaringen met Motans? En hoe is het met die kwestie afgelopen van die 6 gedupeerden (of is dit toch echt te lang geleden :P)?
 
Even de oma omhoog helpen.

Misschien is het inderdaad een slechte start geweest en hebben ze hun leven daar verbeterd. Ik heb nog niks besteld daar, maar vind het toch een aparte link die hij op zijn site heeft staan van motor-forum.

Iemand nog recente slechte ervaringen met Motans? En hoe is het met die kwestie afgelopen van die 6 gedupeerden (of is dit toch echt te lang geleden :P)?

Die link staat er om aan te geven hoe er door Motans over motor-forum wordt gedacht (en dan niet eens over het forum ansich, want dat is een mooi forum, maar over een groot deel van de mensen die er gebruik van maken). Namelijk dat er veel mensen op zitten die door één slechte ervaring een goede naam van een motorzaak om zeep proberen te helpen. En vaak ook niet het juiste verhaal typen. Kleine kindjes dus, die hopen op een klankbord en bij gebrek hieraan de boel omhoog blijven schoppen...

Jouw laatste zin is ook een jammerlijk suggestief vraagje. Als je het topic doorleest zie je dat er overwegend positieve reacties zijn. Maar een goede naam opbouwen is nou eenmaal stukken moeilijker dan een goede naam kapot proberen te maken....
 
Jouw laatste zin is ook een jammerlijk suggestief vraagje. Als je het topic doorleest zie je dat er overwegend positieve reacties zijn. Maar een goede naam opbouwen is nou eenmaal stukken moeilijker dan een goede naam kapot proberen te maken....

En er zijn ook overwegend veel negatieve reacties. Een goede naam waar jij het over hebt is inderdaad snel af te breken als men geen afspraken nakomt! Als hij een goede naam verdiende kwam hij zijn afspraken na. Heb zelf geen ervaring met deze kerel maar lijkt me alles behalve betrouwbaar. Dat hij zo nu en dan wel levert betekend bij lange na niet dat hij een goede naam verdiend. Er struimen hier nog zat mensen rond die hun spullen na maanden nog niet hebben en dat spoort niet. Een pakketje is niet zolang onderweg en zolang is hij niet op vakantie. Ook meldt hij dat er meerdere mensen rondlopen in zijn bedrijf en dus is er altijd wel iemand die die taken over kan nemen. Verder heb ik de site al eens eerder gezien en moet zeggen dat elke kneuter zo'n website in elkaar kan flatsen... zit weinig speciaals achter en ik kan het weten want werk in de media wereld.

Mijn tip aan allen: koop gewoon niet bij deze zaak en voorkom achteraf gezeik! De feiten lees je wel in de verdeelde reacties. Zonde van de mensen die nog zitten te wachten op hun spullen.
 
En er zijn ook overwegend veel negatieve reacties. Een goede naam waar jij het over hebt is inderdaad snel af te breken als men geen afspraken nakomt! Als hij een goede naam verdiende kwam hij zijn afspraken na. Heb zelf geen ervaring met deze kerel maar lijkt me alles behalve betrouwbaar. Dat hij zo nu en dan wel levert betekend bij lange na niet dat hij een goede naam verdiend. Er struimen hier nog zat mensen rond die hun spullen na maanden nog niet hebben en dat spoort niet. Een pakketje is niet zolang onderweg en zolang is hij niet op vakantie. Ook meldt hij dat er meerdere mensen rondlopen in zijn bedrijf en dus is er altijd wel iemand die die taken over kan nemen. Verder heb ik de site al eens eerder gezien en moet zeggen dat elke kneuter zo'n website in elkaar kan flatsen... zit weinig speciaals achter en ik kan het weten want werk in de media wereld.

Mijn tip aan allen: koop gewoon niet bij deze zaak en voorkom achteraf gezeik! De feiten lees je wel in de verdeelde reacties. Zonde van de mensen die nog zitten te wachten op hun spullen.


Mediakenner,

Het is juist jammer dat mensen zoals jij zo reageren. Geen ervaring met de onderneming, maar wel een overduidelijke mening. Een paar negatieve verhalen is op voorhand al reden om een zaak af te schrijven. Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Daar komt bij dat waar gewerkt wordt, fouten worden gemaakt. Die worden dan ook opgelost.

Om één situatie uit te leggen: Sheldon is een Belg die zijn pakket niet heeft ontvangen. Heel jammer natuurlijk. De enige reden dat hij zijn geld niet heeft teruggezien, is omdat hij VOORDAT hij Motans in de gelegenheid stelde om een regeling te treffen, zich zeer negatief had uitgelaten over Motans op MF. Dat is geen stijl. Daar komt bij dat voor een int. zending basis geen track- en tracenummer wordt afgegeven. Het klopt dus dat Motans geen nummer kon geven.

Een pakket kan ooit kwijtraken, danwel echt zoek, danwel gestolen door een medewerker van de post. Dit is een risico van de koper, die ook kan kiezen voor een duurdere manier van verzenden... Motans zal in zo'n geval echter niemand met lege handen laten staan, als het op een normale manier wordt afgehandeld...

Niemand hoeft Motans de hemel in te prijzen, maar een zaak de grond in boren om een aantal reacties op een forum is net zo goed onzin. Heel veel mensen kopen daar heel veel onderdelen voor een goede prijs. Tevreden mensen. De waarheid is dat er tientallen onderdelen verstuurd worden iedere week, week in week uit.

En bij twijfel: GA ER LANGS! Net zo makkelijk, je ziet wat je koopt en je kan uit eigen ervaring je mening geven...
 
Laatst bewerkt:
Tjah, das jouw mening ik blijf bij de mijne. Ieder zijn eigen maar je kan het feit niet uit de weg gaan dat er gewoon mensen zijn die nooit spullen hebben gekregen maar wel met geld voor de dag zijn gekomen. En dat mensen zoals mij zo reageren heeft niks te maken met ervaring met de ondernemening. Zoiets heet common sense vriend. Gewoon logisch nagaan.

En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dat geef ik toe. We zijn niet voor niks mensen. Maar komop, als je eerlijk bent; die goederen verdwijnen niet zomaar en melden dat meneer de post en medewerker de pakketjes kunnen jatten vind ik helemaal belachelijk. Magoed, je tip over langs gaan bij deze zaak bleek wel uit een reactie van iemand hier op MF die daadwerkelijk langs ging en een slordige 120 km heeft zitten reizen om vervolgens te merken dat degene met wie hij af had gesproken niet aanwezig was. Vervolgens ook nog eens niet afspraken nakomt. Daarnaast ligt het voor velen niet bepaald om de hoek en zeggen dat je de telefoon niet kan opnemen.. allah. Maar constant? Komop zeg. Je hebt niet voor niks MOBIELE telefoons.

Je kan het blijven goed praten maar ik vind het allemaal erg vreemd en raar dat dat op deze manier gebeurd. En ja, ik weet dat ik een realist ben en ben er blij mee. Heeft me dit soort geintjes vaak gescheelt.
 
Tjah, das jouw mening ik blijf bij de mijne. Ieder zijn eigen maar je kan het feit niet uit de weg gaan dat er gewoon mensen zijn die nooit spullen hebben gekregen maar wel met geld voor de dag zijn gekomen. En dat mensen zoals mij zo reageren heeft niks te maken met ervaring met de ondernemening. Zoiets heet common sense vriend. Gewoon logisch nagaan.

En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dat geef ik toe. We zijn niet voor niks mensen. Maar komop, als je eerlijk bent; die goederen verdwijnen niet zomaar en melden dat meneer de post en medewerker de pakketjes kunnen jatten vind ik helemaal belachelijk. Magoed, je tip over langs gaan bij deze zaak bleek wel uit een reactie van iemand hier op MF die daadwerkelijk langs ging en een slordige 120 km heeft zitten reizen om vervolgens te merken dat degene met wie hij af had gesproken niet aanwezig was. Vervolgens ook nog eens niet afspraken nakomt. Daarnaast ligt het voor velen niet bepaald om de hoek en zeggen dat je de telefoon niet kan opnemen.. allah. Maar constant? Komop zeg. Je hebt niet voor niks MOBIELE telefoons.

Je kan het blijven goed praten maar ik vind het allemaal erg vreemd en raar dat dat op deze manier gebeurd. En ja, ik weet dat ik een realist ben en ben er blij mee. Heeft me dit soort geintjes vaak gescheelt.


Ik heb tijdens de studie 5 jaar bij TNT gewerkt. Geloof me, er verdwijnt genoeg..

Over die 120 km-meneer, je moet gewoon goed lezen: dat was begin 2003 (5 jaar terug), nog geen motorzaak maar een hobby aan huis, 7 dagen per week open, 's ochtends tot 's avonds, geen excuus maar wel om aan te geven dat zoiets kan gebeuren op een zondag na een goed feestje.... Daarbij was het ook een schademotor, dus een verkeerde inschatting kan dan gebeuren. Iets meer of minder schade. Dingen komen vaak heel anders over als je het verhaal HELEMAAL kent. Neemt niet weg dat het voor meneer een klotezondag was....

Maar goed, aan jou zal Motans misschien geen geld verdienen.. Een hoop anderen doen er een goede koop.

Het heeft mij in ieder geval 3 goede motoren en een hoop onderdelen opgeleverd die ik nergens voor minder had kunnen krijgen... Maar als ik dat typ ben ik misschien ook bevooroordeeld...

Einde discussie pour moi. Dat het maar een mooie zomer mag worden..

Groeten
 
Laatst bewerkt:
T

Je kan het blijven goed praten maar ik vind het allemaal erg vreemd en raar dat dat op deze manier gebeurd. En ja, ik weet dat ik een realist ben en ben er blij mee. Heeft me dit soort geintjes vaak gescheelt.


ik vind jouw post juist niet getuigen van realiteit.

Verder vind ik het wel prettig als een verkoper eens niet alleen aan de telefoon hangt, maar gewoon werkt enzo.
Over dat bezorgen, ik ben nog uit de tijd van "van Gent & Loos" en dat was al een klote bedrijf wat verzenden betrof, Copperfield was er niks bij.

Die Hans werkt gewoon onder zijn eigen naam met adres en alles vermeld op het internet, niet echt de style van een oplichter tog?
dus wees allert, maar brabbel op forums alleen uit eerste hand
 
Laatst bewerkt:
Goed dit was dus ook niet de bedoeling van het omhoog schoppen van dit forum. Ik vroeg me gewoon af of er nog steeds (in mijn ogen) foutjes werden gemaakt mbt klantenservice. De link naar "motor-forum" viel me gewoon op, en ik weet niet hoe professioneel het is voor een bedrijf om 66000 leden tot kleine kindjes te bestempelen. Is toch een redelijke doelgroep. Over het geval van geld niet terug als je je bek open trekt zal ik het maar niet meer hebben.

Als ik er iets ga halen ga ik iig langs ja, lijkt me toch het veiligst. Betaal je pas als je het gezien hebt.

Dit topic laat ik maar voor wat het is :W
 
Naja ik snap jullie overtuigingen en die reactie van niet getuigen van realiteit slaat nergens op :W Tis juist wel realiteit..

Maar goed, toch zonde en jammer van de mensen die er benadeeld door zijn en mooi voor de mensen die kregen wat ze wouden.

Meningen blijven verdeeld en dat respecteer ik :Y P.I.M.P. ouwe discussie concurrent van me, twas me een genoegen :j *O*
 
Naja ik snap jullie overtuigingen en die reactie van niet getuigen van realiteit slaat nergens op :W Tis juist wel realiteit..

Maar goed, toch zonde en jammer van de mensen die er benadeeld door zijn en mooi voor de mensen die kregen wat ze wouden.

Meningen blijven verdeeld en dat respecteer ik :Y P.I.M.P. ouwe discussie concurrent van me, twas me een genoegen :j *O*


Blind vertrouwen hebben in postbedrijven...... yup, lekker realistisch.... |(
 
Tjah, das jouw mening ik blijf bij de mijne. Ieder zijn eigen maar je kan het feit niet uit de weg gaan dat er gewoon mensen zijn die nooit spullen hebben gekregen maar wel met geld voor de dag zijn gekomen. En dat mensen zoals mij zo reageren heeft niks te maken met ervaring met de ondernemening. Zoiets heet common sense vriend. Gewoon logisch nagaan.

En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dat geef ik toe. We zijn niet voor niks mensen. Maar komop, als je eerlijk bent; die goederen verdwijnen niet zomaar en melden dat meneer de post en medewerker de pakketjes kunnen jatten vind ik helemaal belachelijk. Magoed, je tip over langs gaan bij deze zaak bleek wel uit een reactie van iemand hier op MF die daadwerkelijk langs ging en een slordige 120 km heeft zitten reizen om vervolgens te merken dat degene met wie hij af had gesproken niet aanwezig was. Vervolgens ook nog eens niet afspraken nakomt. Daarnaast ligt het voor velen niet bepaald om de hoek en zeggen dat je de telefoon niet kan opnemen.. allah. Maar constant? Komop zeg. Je hebt niet voor niks MOBIELE telefoons.

Je kan het blijven goed praten maar ik vind het allemaal erg vreemd en raar dat dat op deze manier gebeurd. En ja, ik weet dat ik een realist ben en ben er blij mee. Heeft me dit soort geintjes vaak gescheelt.


je haalt realisme door elkaar met naïviteit




en vraag je af wat je met pipo wil zeggen, en dan een leuk bruggetje naar "dit topic verdient betere posten" ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Over die 120 km-meneer, je moet gewoon goed lezen: dat was begin 2003 (5 jaar terug), nog geen motorzaak maar een hobby aan huis, 7 dagen per week open, 's ochtends tot 's avonds, geen excuus maar wel om aan te geven dat zoiets kan gebeuren op een zondag na een goed feestje.... Daarbij was het ook een schademotor, dus een verkeerde inschatting kan dan gebeuren. Iets meer of minder schade. Dingen komen vaak heel anders over als je het verhaal HELEMAAL kent. Neemt niet weg dat het voor meneer een klotezondag was....

Tweeënhalf jaar geleden eens bij hem wezen kijken naar een GSX-R 600 met wat schade voor op het circuit.
Afspreken ging al een beetje wazig maar uiteindelijk een afspraak op de zondag geregeld, motor zou klaar staan en gewoon rijdbaar zijn...
Op de afgesproken tijd voor de deur (120km gereden), was hij niet thuis :(
Mobiel gebeld en na een kwartiertje kwam ie met een aardige drankkegel aanzetten B|
De motor stond dus ook helemaal nog niet klaar en ondanks al mijn specifieke vragen bleek er ook veel meer mee aan de hand te zijn, diverse delen hingen er los aan dus een proefritje zou al een avontuur worden, als hij uberhaupt gestart had... :( |(
Heb ik dus een hele middag met moeite voor vrijgemaakt, bijna tweeënhalf uur in de auto gezeten (vrouwtje ging mee en eerst de kleine bij oma gebracht dus niet op de :] ) om een of andere dombo "ja, dat is pech zeg" te horen zeggen en een beetje schaapachtig voor zich uit staan te grinneken, verder geen excuses of niks, had hem bijna op zijn bek geslagen |( :(
Als ik er aan terugdenk begint mijn bloed al weer te koken :(
Al met al een erg vertrouwenswekkende indruk op me achter gelaten deze "meneer"" :N :( |(


Groeten
Ik weet dat het inmiddels een oude koe is maar :
Als ik met iemand afspraken maak verwacht ik dat die ook nagekomen worden, zeker als die persoon achteraf ook nog eens een zaak heeft of op wil zetten !

Ik weet zeker dat er van mijn kant geen onduidelijkheden of verkeerde inschattingen waren !
Ik heb 3 keer moeten bellen en de antwoorden waren wel telkens vaag of ontwijkend, "bel nog ff terug eind van de week want ik weet niet of het lukt, of hij klaar is etc.."

Als ik dan na 3 keer bellen uiteindelijk toch een afspraak gemaakt heb om een motor te komen bekijken die weliswaar wat schade heeft maar verder recht, technisch in orde en rijdend is/zal zijn verwacht ik dat ik ook precies dat aan zal treffen !

Tijdens de telefoon gesprekken aangegeven dat ik hem als circuitmotor wilde gaan gebruiken en specifiek nog gevraagd of de motor rijdbaar was !
Aangegeven dat ik geen €3000 ging uitgeven aan een motor waar ik niet op kon rijden en als ik hem dus kwam bekijken en het wat vond ik er dan ook een kort proefritje op wou kunnen maken : "ja dat kon dan wel".....

Als ik dan kom, iemand eerst niet thuis aantref, vervolgens de motor ergens nog tussenuit getrokken moet worden, de kuip half los hangt waardoor sturen/rijden niet mogelijk blijkt, hij uiteindelijk niet eens start en ik daarbovenop ook nog een schaapachtig "ja, dat is pech" te horen krijg heb ik dus inderdaad een klotezondag en heeft deze mijnheer het volgens mijn principes het bij mij voorgoed verbruikt en zal hij aan mij nooit meer wat verdienen :(
 
@pimb, omdat iemand negatief reageert houd de man zn geld maar? niet erg netjes imo, zeker niet voor een bedrijf...

verder klopt het inderdaad dat er veel verdwijnt bij de tnt, maar ook jij zal weten dat er dan een gratis onderzoek kan worden ingesteld via de tnt... maar als er niet op mails gereageerd wordt dan gaat dat niet lukken natuurlijk...

verder heb ik geen ervaringen met dit bedrijf oid, maar bovenstaande is gewoon niet in orde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan