Ervaring met hard rijden! :? Turbelentie

moet er gewoon voor zorgen dat je je hoofd stil houd. beetje nekspieren kweken dus, maar die koekblik rijders die zichzelf motorrijders willen noemen, krijgen dat toch niet voor elkaar })
 
Turbelentie bij hoge snelheden.

Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een Suzuki GSX-R 1000 uit '01!
Schikbarend snel kanon waarvan je sluitspieren spontaan van open gaan staan.

Een paar maanden geleden kon ik het toch niet weerstaan om even te kijken hoe hard hij kon. Met een tuning-setje en en een powercommander reeds gemonteerd heb ik me door de vorige eigenaar laten vertellen dat hij de 320 a 330 Km/h wel moet kunnen halen. Toen ik (op een "veilig" stuk snelweg) de gelegengeid kreeg ben ik
tot de 280 Km/h gekomen. Maar mijn helm begon op dat punt zo te schudden van de turbelentie, dat ik meteen ben afgehaakt.

Weet iemand of het een snelheid is waar je net doorheen moet en daarna weer beter gaat? Of ziet iedereen zo weinig met die snelheden? :?

Niet dat ik mezelf zo graag wil doodrijden, maar vroeg het me gewoon af!

Gr. en Later
Pino Power

P.s. Heb een goede passende helm.
P.S. je hebt géén goed passende helm. ;)
 
andere helm is inderdaad een goeie.heb een xr2 van agv daar zit een klein spoilertje aan de achterkant van de helm.niet zo'n opplakding maar dat is de vorm van de buitenschaal.klinkt gek maar dat werkt wel om een rustiger gevoel van je helm te krijgen.mischien dat rossi daarom ook agv draagt.(en een vet sponsorcontract wil ook helpen natuurlijk)
 
andere helm is inderdaad een goeie.heb een xr2 van agv daar zit een klein spoilertje aan de achterkant van de helm.niet zo'n opplakding maar dat is de vorm van de buitenschaal.klinkt gek maar dat werkt wel om een rustiger gevoel van je helm te krijgen.mischien dat rossi daarom ook agv draagt.(en een vet sponsorcontract wil ook helpen natuurlijk)


Grappig,... die helm heb ik!
Ten eerste zit er inderdaad zo'n spoiler onder je achterhoofd, maar ten tweede
zitten er wel een paar van die plak-luchtkanalen bovenop.

En omdat dat ding begon te rammelen als bij een bepaalde hoek de wind op m'n helm
kwam (en dat al bij 150km/u) heb ik een Double-bubble ruit op m'n Gix gegooid
 
Turbulentie is gewoon last hebben van lucht (en nee, niet via die sluitspier die open stond).
Moet je dus oplossen door dingen die last hebben van lucht.

# helm
# kuipruit
# alles wat op/achter je rug zit.

Dus een andere helm kan schelen, een bollere kuipruit (maar dat kan ook weer nadelen opleveren, bijv als je rechterop zit bij lagere snelheden), een 'bochel' op je motorpak (en nee, dat is niet alleen voor airco of drinken), en/of je rugzak af doen enz.
Ik rij regelmatig hier op de autobahn 200+ (veel sneller gaat mijn 600cc bromfiets niet) en zo'n MRA ruitje scheelt echt veel bij 180+ en kin-op-tank maar tussen 80-130 heb ik meer last van als ik rechtop zit. Ook als ik mijn rugzak (parachute) af doe, scheelt dat veel gewapper met mijn hoofd.
 
280...300...320....

moet zijn ...60...50....200(dat is afhankelijk van je lengte)
zo ongeveer de juiste maat voor een kist....
maar je hebt dan wel ff de topsnelheid gehaald
goedzo.gif
, ach en een beetje turbulentie .....merk je dan niets meer van..... :+
 
Turbelentie bij hoge snelheden.

Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een Suzuki GSX-R 1000 uit '01!
Schikbarend snel kanon waarvan je sluitspieren spontaan van open gaan staan.

Een paar maanden geleden kon ik het toch niet weerstaan om even te kijken hoe hard hij kon. Met een tuning-setje en en een powercommander reeds gemonteerd heb ik me door de vorige eigenaar laten vertellen dat hij de 320 a 330 Km/h wel moet kunnen halen. Toen ik (op een "veilig" stuk snelweg) de gelegengeid kreeg ben ik
tot de 280 Km/h gekomen. Maar mijn helm begon op dat punt zo te schudden van de turbelentie, dat ik meteen ben afgehaakt.

Weet iemand of het een snelheid is waar je net doorheen moet en daarna weer beter gaat? Of ziet iedereen zo weinig met die snelheden? :?

Niet dat ik mezelf zo graag wil doodrijden, maar vroeg het me gewoon af!

Gr. en Later
Pino Power

P.s. Heb een goede passende helm.

...je sluitspieren spontaan van open gaan staan...als je nu ook je mond opendoet onder het rijden heb je een open verbinding tussen de voor en achterkant en dus minder last van luchtweerstand en ... dus minder last van turbulentie.
Waarschuw wel even de mensen die achter je rijden :+
(of heeft Gung-Ho! vroeger weer niet opgelet bij biologie en natuurkunde)
 
Je helm achterstevoren opzetten helpt ook…….dit deel van de helm is 1 glad geheel, dus een stuk aërodynamische.


Mijn zusje heeft zo’n mra ruitje op d’r R6 en dat scheelt behoorlijk met de standaard ruit die ik er op heb.

Maar zelfs mijn zusje rijd 260+ dus niet aanstellen en gas geven…... :+
 
echt super 299 op de teller verder gaat hij niet de mijne dan eentje uit '03
maar gewoon die kin op de tank en anders een nieuw ruitje
neem geen donkere is echt lastig soms!!!! 8-)
 
wacht wacht wacht, jy zou nu dus een andere helm |( of ander ruitje gaan kopen B| (kan ik nog wel inkomen als je je ruit nu niet mooi vind) omdat als je boven de 240 of 280 (ofzo) komt je last krijgt van turbulentie :? :?

Rare jongens hiero :?
 
280??? :o :o :o :} :} :}

Mannn met mijn sluitspier is niks mis maar 280. kan iemand een voorbeeld stuk snelweg opnoemen in NL waar je dit zou kunnen doen? (puur als voorbeeld natuurlijk, je bent uiteraard geen ervaringsdeskundige)

280= volgens de vuistregel theorie Arbw 280/10*3=84 meter per seconde en de remweg ongeveer 280 /10 * 280 /10 = 784 meter.

Dus reactie seconde plus remweg is totaal 868 meter oftewel ;(

enneuuhhh ik denk dat geen enkele helm goed afsluit bij die snelheden.


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
280??? :o :o :o :} :} :}

Mannn met mijn sluitspier is niks mis maar 280. kan iemand een voorbeeld stuk snelweg opnoemen in NL waar je dit zou kunnen doen? (puur als voorbeeld natuurlijk, je bent uiteraard geen ervaringsdeskundige)

280= volgens de vuistregel theorie Arbw 280/10*3=84 meter per seconde en de remweg ongeveer 280 /10 * 280 /10 = 784 meter.

Dus reactie seconde plus remweg is totaal 868 meter oftewel ;(

enneuuhhh ik denk dat geen enkele helm goed afsluit bij die snelheden.


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
Een noodstop is dan ook niet aan te bevelen, maar remmen duurt indd ff. Beter is uit te wijken :+

280 is best te doen hier in nederkand hoor! Gewoon gas erop als een motherfokker :+
 
de TS doet dit natuurlijk alleen op de stukjes in Duitland zonder limiet ;)

Ik heb ook een redelijk strakke helm, maar boven de 200km/u voelt ie ook redelijk ruim..
 
Op mijn ZZR was 230 geen probleem; ik kon zelfs nog normaal in m'n spiegels kijken. Op een CB700S (naked) was 180 ook nog goed te doen.

Lijkt me toch dat de helm veel doet.
 
Turbelentie bij hoge snelheden.

Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een Suzuki GSX-R 1000 uit '01!
Schikbarend snel kanon waarvan je sluitspieren spontaan van open gaan staan.

Een paar maanden geleden kon ik het toch niet weerstaan om even te kijken hoe hard hij kon. Met een tuning-setje en en een powercommander reeds gemonteerd heb ik me door de vorige eigenaar laten vertellen dat hij de 320 a 330 Km/h wel moet kunnen halen. Toen ik (op een "veilig" stuk snelweg) de gelegengeid kreeg ben ik
tot de 280 Km/h gekomen. Maar mijn helm begon op dat punt zo te schudden van de turbelentie, dat ik meteen ben afgehaakt.



Met mijn zoon achterop 285 op de teller op Rijksweg A58 in zeeland niks aan de hand als op een rail,het is wel kicken was wel niet druk maar als je dan die ene auto voorbijknalt whooooo en gewoon lekker plat achter je kuip misschien dat het bij die van mij beter is als die van jou maar ik had nergens last van zolang ik er achterbleef :9
 
Ik heb met mijn nieuwe shoei helm (XR-1000) ook helemaal geen problemen met hoge snelheden. Ik denk dat dat spoilertje wat er op zit ook wel helpt. Hele fijne helm overigens!
 
280??? :o :o :o :} :} :}

Mannn met mijn sluitspier is niks mis maar 280. kan iemand een voorbeeld stuk snelweg opnoemen in NL waar je dit zou kunnen doen? (puur als voorbeeld natuurlijk, je bent uiteraard geen ervaringsdeskundige)
Hatsikidee 8-) 8-) 8-)

Afsluitdijk. Lang, recht en breed. Niet dat ik er ervaring mee heb natuurlijk, maar in theorie is het een mooie startbaan. Wel effe oppassen halverwege, waar die toeristen hun koekblik er weer ophoeken.
 
280??? :o :o :o :} :} :}

Mannn met mijn sluitspier is niks mis maar 280. kan iemand een voorbeeld stuk snelweg opnoemen in NL waar je dit zou kunnen doen? (puur als voorbeeld natuurlijk, je bent uiteraard geen ervaringsdeskundige)

280= volgens de vuistregel theorie Arbw 280/10*3=84 meter per seconde en de remweg ongeveer 280 /10 * 280 /10 = 784 meter.

Dus reactie seconde plus remweg is totaal 868 meter oftewel ;(

enneuuhhh ik denk dat geen enkele helm goed afsluit bij die snelheden.


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
Waar niet... A1, A15, A30... Kies maar uit. Tis meer een kwestie van het juiste tijdstip kiezen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan