ervaring met jeansbroek op de moto?

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
Ik ga binnenkort naar het werk met de moto, nu is er daar niet echt iets voorzien om iedere keer men leren pak af te doen en gewone kleren aan te doen, dus had ik gedacht aan van die jeansbroeken met kevlar bescherming.

nu is mijn vraag, zijn er onder jullie die ervaring hebben met zo'n broeken en waar eventueel op te letten of welk merk beter is dan het ander

ik heb clint ax van difi, das een zwart kleurige broek met jeans look, er zit gewoon ce bescherming in en ik ben wel verder tevreden. ik denk dat het wel goed zit met bescherming.

Ik ga binnenkort naar het werk met de moto, nu is er daar niet echt iets voorzien om iedere keer men leren pak af te doen en gewone kleren aan te doen, dus had ik gedacht aan van die jeansbroeken met kevlar bescherming.

nu is mijn vraag, zijn er onder jullie die ervaring hebben met zo'n broeken en waar eventueel op te letten of welk merk beter is dan het ander

Met die groene?

Ik heb een soort majo van dainesse met daarin alle protectie bij de billen, knieen en de benen. Gekocht bij Arie Molenaar en het grote voordeel is dat je alle spijkerbroeken aan kan trekken die je zelf wilt. En ik had er iets van € 60,- voor betaald. Ik vind het super

ik heb gewoon een setje werkleren op mijn werk liggen en ga gewoon in mijn lederen pak naar het werk, ik denk dat zo'n spijkerbroek met kevlar ook niet echt comfortabel is om mee te werken, en je wilt deze ook niet bevuilen/beschadigen want die dingen zijn veeel duurder dan een gewone werkbroek

Ik heb idd ook van die broeken gehad.

Het geeft een soort van veilig idee, en het is steviger dan een gewone broek.
Maar... Die kevlar stukken blijven nooit goed op hun plek zitten bij een val, daar is de broek gewoon te los en wijd voor.

Ik denk dat je beter en sneller af bent met een simpele all-weather overall waar je je gewone outfit onder aan doet.

Ik heb zo een broek van hein gericke. IS geen jeans, maar van het normale textiel-motor-kledij-stoef :P
Hij ziet er wel net uit als een normale broek. Dus zakken voor en achter, riem-ringetjes,..

Zit ook lekker, zelfs als je hem 9 uur aanhebt en is waterdicht.

Kan je je niet omkleden op je werk?

Waarom koop je niet gewoon een tex pak, dat trek je over je gewonen klren heen.

Terug
Bovenaan Onderaan