Ervaring met kamperen?

Vergeet niet een bandenplaksetje mee te nemen. Neemt weinig ruimte in, en het zorgt ervoor dat de in elk geval de bewoonde wereld weer kan halen als je een keer lek staat.

Zorg er voor dat je weet hoeveel liter benzine je nog hebt als je op reserve gaat. Hou een ruime marge aan, juist op de leukere weggetjes zijn pompstations soms op de meest ongelukkige tijden gesloten, hetgeen knap lastig is als je droog staat. Hou er rekening mee dat verbuik fors kan stijgen op bochtige bergweggetjes.

Regelmatig olie checken. Op vakantie kan je motor opeens heel anders olie gaan verbruiken dan je gewend bent. Zorg dat je je eigen olie bij je hebt, olie is niet per definitie mengbaar.

Zorg voor voldoende water om te drinken onderweg, met name als het warmer wordt.

Ga voor je vertrekt eens een uurtje bijzondere verrichtingen doen met je beladen fiets.

Yep, zijn allemaal goeie dingen! Heb ik ook allemaal rekening meegehouden. En ik heb er nog één! Zorg dat je bougies bij je hebt, en een vochtverdrijver (WD40 schijnt ook te kunnen). Mijn motor liep de laatste 100 km op 1,5 ciliner (de voorste cilinder wilde niet lekker) :) . Maar dat heb ik allemaal weer opgelost...

Zit nou trouwens lekker in Zwiterland. Prima hier... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan