Gedupeerde
Rookie
- 17 nov 2017
- 18
- 0
Ik ben een jongedame in het bezit van een Yamaha YZF-R1 aangeschaft in maart 2015 bij Motoport Hippolytushoef voor een nieuwwaarde van 16.500 euro. Ten tijde van de koop was de motor 3 jaar overjarig en is bij aanschaf pas op kenteken gezet.
Het betreft een hele mooie motor in een zilvergrijze kleur, met mooie accesoires. Ik heb deze motor met veel liefde gekocht.
Helaas werd ik al snel wakker van het sprookje toen na de 1e maand na aanschaf, zich startproblemen voordeden bij de motor. De accu is hierop onder de garantievoorwaarden vervangen.
Vervolgens heb ik een jaar lang veel rijplezier gehad en was er geen vuiltje aan de lucht, totdat helaas de startproblemen zich weer herhaalden vanaf september 2016.
Helaas is er vanaf september 2016 (nog telkens tijdens het 24 maanden garantietermijn) herhaaldelijk startproblemen waarbij de motor start, maar met geen mogelijkheid aan wil slaan. Uiteraard is de klacht opnieuw direct gemeld bij Motoport Hippolytushoef. Zodoende is de motor een maand weggeweest voor onderzoek (sep 2016). Het begin van een stroeve communicatie was gestart. Helaas werd de klacht niet serieus genomen, gemaakte afspraken niet nagekomen en tevens geen gefundeerde onderzoeksresultaten aangeleverd. Motoport Hippolytushoef liet weten dat er aan de motor niets mankeert. Wel werden er op mijn kosten! (ondanks het 24 maanden garantietermijn) de bougies - zonder vooraf overleg of goedkeuring- 'uit voorzorg' vervangen.
De motor heb ik vervolgens voor een second opinion afgeleverd bij Motor Centrum West (nov 2016) en is deze weer een maand weggeweest voor hetzelfde onderzoek wegens het feit dat ik geen vertrouwen/bewijs had dat er een gedegen onderzoek door Motoport Hippolytushoef had plaatsgevonden.
Helaas kon Motor Centrum West de oorzaak niet achterhalen. Wel zakte de accu in tijdens een accutest en zodoende is de accu voor de tweede maal vervangen.
De startproblemen deden zich nog altijd voor en er zijn video opnamen hiervan gemaakt. Er werden door Motor Centrum West maar ook door Yamaha Nederland allerlei adviezen aangedragen, te weten: db killers terugplaatsen in de uitlaat, vloeistof Startron gebruiken in de tank, beetje gas bijgeven tijdens het starten, accu om de week aan de acculader hangen en ga zo maar door. Niets mocht baten en de problemen deden/doen zich nog altijd voor.
Uiteindelijk, na lang aandringen, is Yamaha Nederland - de importeur - bereid en laat via Motor Centrum West weten (direct contact tussen ik als consument en Yamaha Nederland als importeur is onmogelijk) dat ze onderzoek zullen doen aan de motor. Ook bij Yamaha Nederland heeft de motor voor een maand gestaan (feb 2017). Ook hier kon helaas de oorzaak niet achterhaald worden en werd simpelweg door Yamaha Nederland meegedeeld dat ze er niks aan kunnen doen. Ik werd weer doorverwezen naar Motoport Hippolytushoef.
Opnieuw contact gezocht met Motoport Hippolytushoef en aangegeven dat dit niet zo langer kan. Tot 4x aan toe heeft de wegenwacht er aan te pas moeten komen. Twee keer is de accu vervangen, de bougies zijn vervangen, drie maanden is de motor weg geweest voor onderzoek en allerlei adviezen zijn uitgevoerd. De koek is op. Dat ik het beu ben en een andere oplossing wil. Dat het vertrouwen in deze motor helaas helemaal weg is en het rijplezier ook!
Helaas konden we samen niet tot een passende en realistische oplossing komen omdat Motoport het probleem teruglegde bij mij als consument en doodleuk meedeelde dat er niets aan de motor mankeert en dat quote 'mijn startprocedure niet correct is'. Alsof het starten van de motor een gave is of een behendigheid vergt. Alsof ik niet weet hoe je een motor moet starten. Het is op de knop drukken en dan hoort de motor binnen een paar seconden te lopen! Dat gebeurt niet. Een motor van deze prijsklasse hoort dit soort problemen niet te vertonen ongeacht wat de oorzaak is.
Nu is dit helaas een lang juridisch geschil geworden wat voor geen van de partijen aangenaam is maar waar ik als consument het meeste de dupe van ben. Ik kan geen motor rijden maar de kosten (verzekering, garage) lopen allemaal gewoon door. Verder word ik uitgemaakt voor leugenaar en weigert Motoport Hippolytushoef mee te werken aan een oplossing. Mijn jurist heeft de video's waarop te zien is dat de motor met geen enkele mogelijkheid start, per brief opgestuurd aan Motoport Hippolytushoef en verzocht naar de vervanging van de motor gezien herstel niet mogelijk is geweest. Motoport Hippolytushoef heeft vervolgens via haar jurist als weerwoord gesteld dat quote 'Het is duidelijk dat uw cliënte van de motor af wil. Juridische gronden om cliënte daartoe te bewegen zijn er evenwel niet. Cliënte heeft namelijk sterk het vermoeden dat er geen probleem is met de motor.
Een onafhankelijke expert van Dekra is vandaag (17 nov) langs geweest en bevestigd dat de motor niet aanslaat. Motoport Hippolytushoef was bij dit onderzoek overigens uitgenodigd maar heeft verzuimd. De bevindingen van deze expert zullen tevens met Motoport Hippolytushoef gedeeld worden en er zullen vervolgstappen ondernomen worden. Het is jammer dat het op deze manier moet.
Het is werkelijk frappant hoe je als consument behandeld wordt
KORTE REACTIE VAN MOTOPORT:
Helaas gaan dit soort zaken vaak een eigen leven lijden op internet. De zaak in kwestie over de Mevr. Met de R1 is hier ook een goed voorbeeld van. De eigenaresse van de R1 heeft nog nooit contact met ons opgenomen. Ze heeft haar vriend laten bellen of een mailtje laten sturen.
Een korte feedback over dit verhaal:
Mevr. in kwestie heeft een nieuwe overjarige R1 bij ons gekocht. 1,5 jaar zonder problemen mee gereden. In september 2016 heeft ze zich bij ons gemeld dat de motor niet startte. Na heel veel zaken doormeten, testen is onder garantie de accu vervangen. Verder geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens hebben ze de motor opgehaald en hebben we niets meer van ze vernomen.
Dan mag je als bedrijf er van uit gaan dat het probleem is opgelost en de motor weer functioneert. Een half jaar laten zijn ze bij een andere officiële Yamaha dealer geweest om een diagnose te laten stellen waarom de motor niet start. Ook dit bedrijf heeft dezelfde volgorde van diagnose gesteld en ook geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens is de motor nog naar de technische afdeling van Yamaha Motor Europe geweest. Ook hier heeft de technische afdeling diverse metingen en controles uitgevoerd en ook geen bijzonderheden gevonden.
Na weer een half jaar later, lees september 2017, dus een jaar nadat ze onze werkplaats bezocht hebben melden ze zich weer bij ons. Inmiddels is er bijna 9000 km met de motor gereden, maar hij zou wederom niet starten.
Uiteraard is dit heel vervelend en hebben we de klant verzocht om de motor bij ons te brengen. Helaas heeft de klant hier geen gehoor aan gegeven en hebben ze het bij een jurist neergelegd. Als bedrijf zijnde kan je dan ook niet anders als het bij de rechtsbijstand neer te leggen.
Gisteren is er een onafhankelijk keuring geweest door de Dekra . We wachten dit rapport rustig af. En uiteraard zijn wij bereid om de diagnose van Dekra over te nemen en hiermee aan de slag te gaan.
Met vriendelijke groet,
Eelco Metselaar
MotoPort Hippolytushoef
Molenveld 7
1777 HN Hippolytushoef
0227-591639
info@motoporthippolytushoef.nl
Het betreft een hele mooie motor in een zilvergrijze kleur, met mooie accesoires. Ik heb deze motor met veel liefde gekocht.
Helaas werd ik al snel wakker van het sprookje toen na de 1e maand na aanschaf, zich startproblemen voordeden bij de motor. De accu is hierop onder de garantievoorwaarden vervangen.
Vervolgens heb ik een jaar lang veel rijplezier gehad en was er geen vuiltje aan de lucht, totdat helaas de startproblemen zich weer herhaalden vanaf september 2016.
Helaas is er vanaf september 2016 (nog telkens tijdens het 24 maanden garantietermijn) herhaaldelijk startproblemen waarbij de motor start, maar met geen mogelijkheid aan wil slaan. Uiteraard is de klacht opnieuw direct gemeld bij Motoport Hippolytushoef. Zodoende is de motor een maand weggeweest voor onderzoek (sep 2016). Het begin van een stroeve communicatie was gestart. Helaas werd de klacht niet serieus genomen, gemaakte afspraken niet nagekomen en tevens geen gefundeerde onderzoeksresultaten aangeleverd. Motoport Hippolytushoef liet weten dat er aan de motor niets mankeert. Wel werden er op mijn kosten! (ondanks het 24 maanden garantietermijn) de bougies - zonder vooraf overleg of goedkeuring- 'uit voorzorg' vervangen.
De motor heb ik vervolgens voor een second opinion afgeleverd bij Motor Centrum West (nov 2016) en is deze weer een maand weggeweest voor hetzelfde onderzoek wegens het feit dat ik geen vertrouwen/bewijs had dat er een gedegen onderzoek door Motoport Hippolytushoef had plaatsgevonden.
Helaas kon Motor Centrum West de oorzaak niet achterhalen. Wel zakte de accu in tijdens een accutest en zodoende is de accu voor de tweede maal vervangen.
De startproblemen deden zich nog altijd voor en er zijn video opnamen hiervan gemaakt. Er werden door Motor Centrum West maar ook door Yamaha Nederland allerlei adviezen aangedragen, te weten: db killers terugplaatsen in de uitlaat, vloeistof Startron gebruiken in de tank, beetje gas bijgeven tijdens het starten, accu om de week aan de acculader hangen en ga zo maar door. Niets mocht baten en de problemen deden/doen zich nog altijd voor.
Uiteindelijk, na lang aandringen, is Yamaha Nederland - de importeur - bereid en laat via Motor Centrum West weten (direct contact tussen ik als consument en Yamaha Nederland als importeur is onmogelijk) dat ze onderzoek zullen doen aan de motor. Ook bij Yamaha Nederland heeft de motor voor een maand gestaan (feb 2017). Ook hier kon helaas de oorzaak niet achterhaald worden en werd simpelweg door Yamaha Nederland meegedeeld dat ze er niks aan kunnen doen. Ik werd weer doorverwezen naar Motoport Hippolytushoef.
Opnieuw contact gezocht met Motoport Hippolytushoef en aangegeven dat dit niet zo langer kan. Tot 4x aan toe heeft de wegenwacht er aan te pas moeten komen. Twee keer is de accu vervangen, de bougies zijn vervangen, drie maanden is de motor weg geweest voor onderzoek en allerlei adviezen zijn uitgevoerd. De koek is op. Dat ik het beu ben en een andere oplossing wil. Dat het vertrouwen in deze motor helaas helemaal weg is en het rijplezier ook!
Helaas konden we samen niet tot een passende en realistische oplossing komen omdat Motoport het probleem teruglegde bij mij als consument en doodleuk meedeelde dat er niets aan de motor mankeert en dat quote 'mijn startprocedure niet correct is'. Alsof het starten van de motor een gave is of een behendigheid vergt. Alsof ik niet weet hoe je een motor moet starten. Het is op de knop drukken en dan hoort de motor binnen een paar seconden te lopen! Dat gebeurt niet. Een motor van deze prijsklasse hoort dit soort problemen niet te vertonen ongeacht wat de oorzaak is.
Nu is dit helaas een lang juridisch geschil geworden wat voor geen van de partijen aangenaam is maar waar ik als consument het meeste de dupe van ben. Ik kan geen motor rijden maar de kosten (verzekering, garage) lopen allemaal gewoon door. Verder word ik uitgemaakt voor leugenaar en weigert Motoport Hippolytushoef mee te werken aan een oplossing. Mijn jurist heeft de video's waarop te zien is dat de motor met geen enkele mogelijkheid start, per brief opgestuurd aan Motoport Hippolytushoef en verzocht naar de vervanging van de motor gezien herstel niet mogelijk is geweest. Motoport Hippolytushoef heeft vervolgens via haar jurist als weerwoord gesteld dat quote 'Het is duidelijk dat uw cliënte van de motor af wil. Juridische gronden om cliënte daartoe te bewegen zijn er evenwel niet. Cliënte heeft namelijk sterk het vermoeden dat er geen probleem is met de motor.
Een onafhankelijke expert van Dekra is vandaag (17 nov) langs geweest en bevestigd dat de motor niet aanslaat. Motoport Hippolytushoef was bij dit onderzoek overigens uitgenodigd maar heeft verzuimd. De bevindingen van deze expert zullen tevens met Motoport Hippolytushoef gedeeld worden en er zullen vervolgstappen ondernomen worden. Het is jammer dat het op deze manier moet.
Het is werkelijk frappant hoe je als consument behandeld wordt
KORTE REACTIE VAN MOTOPORT:
Helaas gaan dit soort zaken vaak een eigen leven lijden op internet. De zaak in kwestie over de Mevr. Met de R1 is hier ook een goed voorbeeld van. De eigenaresse van de R1 heeft nog nooit contact met ons opgenomen. Ze heeft haar vriend laten bellen of een mailtje laten sturen.
Een korte feedback over dit verhaal:
Mevr. in kwestie heeft een nieuwe overjarige R1 bij ons gekocht. 1,5 jaar zonder problemen mee gereden. In september 2016 heeft ze zich bij ons gemeld dat de motor niet startte. Na heel veel zaken doormeten, testen is onder garantie de accu vervangen. Verder geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens hebben ze de motor opgehaald en hebben we niets meer van ze vernomen.
Dan mag je als bedrijf er van uit gaan dat het probleem is opgelost en de motor weer functioneert. Een half jaar laten zijn ze bij een andere officiële Yamaha dealer geweest om een diagnose te laten stellen waarom de motor niet start. Ook dit bedrijf heeft dezelfde volgorde van diagnose gesteld en ook geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens is de motor nog naar de technische afdeling van Yamaha Motor Europe geweest. Ook hier heeft de technische afdeling diverse metingen en controles uitgevoerd en ook geen bijzonderheden gevonden.
Na weer een half jaar later, lees september 2017, dus een jaar nadat ze onze werkplaats bezocht hebben melden ze zich weer bij ons. Inmiddels is er bijna 9000 km met de motor gereden, maar hij zou wederom niet starten.
Uiteraard is dit heel vervelend en hebben we de klant verzocht om de motor bij ons te brengen. Helaas heeft de klant hier geen gehoor aan gegeven en hebben ze het bij een jurist neergelegd. Als bedrijf zijnde kan je dan ook niet anders als het bij de rechtsbijstand neer te leggen.
Gisteren is er een onafhankelijk keuring geweest door de Dekra . We wachten dit rapport rustig af. En uiteraard zijn wij bereid om de diagnose van Dekra over te nemen en hiermee aan de slag te gaan.
Met vriendelijke groet,
Eelco Metselaar
MotoPort Hippolytushoef
Molenveld 7
1777 HN Hippolytushoef
0227-591639
info@motoporthippolytushoef.nl
Laatst bewerkt door een moderator: