Ervaring met Motoport Hippolytushoef

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gedupeerde

Rookie
17 nov 2017
18
0
Ik ben een jongedame in het bezit van een Yamaha YZF-R1 aangeschaft in maart 2015 bij Motoport Hippolytushoef voor een nieuwwaarde van 16.500 euro. Ten tijde van de koop was de motor 3 jaar overjarig en is bij aanschaf pas op kenteken gezet.
Het betreft een hele mooie motor in een zilvergrijze kleur, met mooie accesoires. Ik heb deze motor met veel liefde gekocht.
Helaas werd ik al snel wakker van het sprookje toen na de 1e maand na aanschaf, zich startproblemen voordeden bij de motor. De accu is hierop onder de garantievoorwaarden vervangen.
Vervolgens heb ik een jaar lang veel rijplezier gehad en was er geen vuiltje aan de lucht, totdat helaas de startproblemen zich weer herhaalden vanaf september 2016.
Helaas is er vanaf september 2016 (nog telkens tijdens het 24 maanden garantietermijn) herhaaldelijk startproblemen waarbij de motor start, maar met geen mogelijkheid aan wil slaan. Uiteraard is de klacht opnieuw direct gemeld bij Motoport Hippolytushoef. Zodoende is de motor een maand weggeweest voor onderzoek (sep 2016). Het begin van een stroeve communicatie was gestart. Helaas werd de klacht niet serieus genomen, gemaakte afspraken niet nagekomen en tevens geen gefundeerde onderzoeksresultaten aangeleverd. Motoport Hippolytushoef liet weten dat er aan de motor niets mankeert. Wel werden er op mijn kosten! (ondanks het 24 maanden garantietermijn) de bougies - zonder vooraf overleg of goedkeuring- 'uit voorzorg' vervangen.
De motor heb ik vervolgens voor een second opinion afgeleverd bij Motor Centrum West (nov 2016) en is deze weer een maand weggeweest voor hetzelfde onderzoek wegens het feit dat ik geen vertrouwen/bewijs had dat er een gedegen onderzoek door Motoport Hippolytushoef had plaatsgevonden.
Helaas kon Motor Centrum West de oorzaak niet achterhalen. Wel zakte de accu in tijdens een accutest en zodoende is de accu voor de tweede maal vervangen.
De startproblemen deden zich nog altijd voor en er zijn video opnamen hiervan gemaakt. Er werden door Motor Centrum West maar ook door Yamaha Nederland allerlei adviezen aangedragen, te weten: db killers terugplaatsen in de uitlaat, vloeistof Startron gebruiken in de tank, beetje gas bijgeven tijdens het starten, accu om de week aan de acculader hangen en ga zo maar door. Niets mocht baten en de problemen deden/doen zich nog altijd voor.
Uiteindelijk, na lang aandringen, is Yamaha Nederland - de importeur - bereid en laat via Motor Centrum West weten (direct contact tussen ik als consument en Yamaha Nederland als importeur is onmogelijk) dat ze onderzoek zullen doen aan de motor. Ook bij Yamaha Nederland heeft de motor voor een maand gestaan (feb 2017). Ook hier kon helaas de oorzaak niet achterhaald worden en werd simpelweg door Yamaha Nederland meegedeeld dat ze er niks aan kunnen doen. Ik werd weer doorverwezen naar Motoport Hippolytushoef.
Opnieuw contact gezocht met Motoport Hippolytushoef en aangegeven dat dit niet zo langer kan. Tot 4x aan toe heeft de wegenwacht er aan te pas moeten komen. Twee keer is de accu vervangen, de bougies zijn vervangen, drie maanden is de motor weg geweest voor onderzoek en allerlei adviezen zijn uitgevoerd. De koek is op. Dat ik het beu ben en een andere oplossing wil. Dat het vertrouwen in deze motor helaas helemaal weg is en het rijplezier ook!
Helaas konden we samen niet tot een passende en realistische oplossing komen omdat Motoport het probleem teruglegde bij mij als consument en doodleuk meedeelde dat er niets aan de motor mankeert en dat quote 'mijn startprocedure niet correct is'. Alsof het starten van de motor een gave is of een behendigheid vergt. Alsof ik niet weet hoe je een motor moet starten. Het is op de knop drukken en dan hoort de motor binnen een paar seconden te lopen! Dat gebeurt niet. Een motor van deze prijsklasse hoort dit soort problemen niet te vertonen ongeacht wat de oorzaak is.
Nu is dit helaas een lang juridisch geschil geworden wat voor geen van de partijen aangenaam is maar waar ik als consument het meeste de dupe van ben. Ik kan geen motor rijden maar de kosten (verzekering, garage) lopen allemaal gewoon door. Verder word ik uitgemaakt voor leugenaar en weigert Motoport Hippolytushoef mee te werken aan een oplossing. Mijn jurist heeft de video's waarop te zien is dat de motor met geen enkele mogelijkheid start, per brief opgestuurd aan Motoport Hippolytushoef en verzocht naar de vervanging van de motor gezien herstel niet mogelijk is geweest. Motoport Hippolytushoef heeft vervolgens via haar jurist als weerwoord gesteld dat quote 'Het is duidelijk dat uw cliënte van de motor af wil. Juridische gronden om cliënte daartoe te bewegen zijn er evenwel niet. Cliënte heeft namelijk sterk het vermoeden dat er geen probleem is met de motor.

Een onafhankelijke expert van Dekra is vandaag (17 nov) langs geweest en bevestigd dat de motor niet aanslaat. Motoport Hippolytushoef was bij dit onderzoek overigens uitgenodigd maar heeft verzuimd. De bevindingen van deze expert zullen tevens met Motoport Hippolytushoef gedeeld worden en er zullen vervolgstappen ondernomen worden. Het is jammer dat het op deze manier moet.
Het is werkelijk frappant hoe je als consument behandeld wordt

KORTE REACTIE VAN MOTOPORT:
Helaas gaan dit soort zaken vaak een eigen leven lijden op internet. De zaak in kwestie over de Mevr. Met de R1 is hier ook een goed voorbeeld van. De eigenaresse van de R1 heeft nog nooit contact met ons opgenomen. Ze heeft haar vriend laten bellen of een mailtje laten sturen.

Een korte feedback over dit verhaal:

Mevr. in kwestie heeft een nieuwe overjarige R1 bij ons gekocht. 1,5 jaar zonder problemen mee gereden. In september 2016 heeft ze zich bij ons gemeld dat de motor niet startte. Na heel veel zaken doormeten, testen is onder garantie de accu vervangen. Verder geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens hebben ze de motor opgehaald en hebben we niets meer van ze vernomen.

Dan mag je als bedrijf er van uit gaan dat het probleem is opgelost en de motor weer functioneert. Een half jaar laten zijn ze bij een andere officiële Yamaha dealer geweest om een diagnose te laten stellen waarom de motor niet start. Ook dit bedrijf heeft dezelfde volgorde van diagnose gesteld en ook geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens is de motor nog naar de technische afdeling van Yamaha Motor Europe geweest. Ook hier heeft de technische afdeling diverse metingen en controles uitgevoerd en ook geen bijzonderheden gevonden.

Na weer een half jaar later, lees september 2017, dus een jaar nadat ze onze werkplaats bezocht hebben melden ze zich weer bij ons. Inmiddels is er bijna 9000 km met de motor gereden, maar hij zou wederom niet starten.

Uiteraard is dit heel vervelend en hebben we de klant verzocht om de motor bij ons te brengen. Helaas heeft de klant hier geen gehoor aan gegeven en hebben ze het bij een jurist neergelegd. Als bedrijf zijnde kan je dan ook niet anders als het bij de rechtsbijstand neer te leggen.



Gisteren is er een onafhankelijk keuring geweest door de Dekra . We wachten dit rapport rustig af. En uiteraard zijn wij bereid om de diagnose van Dekra over te nemen en hiermee aan de slag te gaan.

Met vriendelijke groet,

Eelco Metselaar

MotoPort Hippolytushoef

Molenveld 7

1777 HN Hippolytushoef

0227-591639

info@motoporthippolytushoef.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wow veel leeswerk. Maar heb je ook ergens een vraag ofzo?

Je hebt een maandagochtend motor gekocht zoveel is duidelijk.
 
Thanks voor de reacties. Nee ik heb geen vraag, meer een uitlaatklep om mijn hart te luchten maar ook anderen te waarschuwen om niet bij Motoport Hippolytushoef een motor aan te schaffen. Ik heb er iig lering uit getrokken
 
Laatst bewerkt:
Gezien je opmerking over Db-killers, je R1 heeft een andere uitlaat? Zijn er daarnaast nog meer modificaties? Wie heeft deze gemonteerd/verkocht?
 
Het is een beetje link om een bedrijf op een forum aan de kaak te stellen en ik zou persoonlijk graag hun kant van het verhaal willen lezen.

Aan de andere kant: als het werkelijk zo is dat die motor niet normaal wil starten, dan is er iets aan de hand waar een goede ervaren technicus in no time achter hoort te komen.

Ik ken de motor niet, maar ik neem aan dat hij inspuiting heeft welke elektronisch wordt geregeld en dan kun je accu's en bougies gaan vervangen, maar als de brandstofvoorziening niet in orde is, zal dat niets uithalen.

Bijvoorbeeld: ik heb een Honda uit 1988 met vier carburateurs en een handmatige choke. Als de accu goed geladen is, wat ik regelmatig doe in dit jaargetijde, dan hoef ik maar op de startknop te drukken en hij slaat onmiddelijk aan en loopt prachtig rond.

En dat hoort jouw motor ook te doen, punt. Verdere discussie is voor een klant niet interessant of te begrijpen, maar de technicus moet dat gewoon goed voor elkaar kunnen krijgen.

Ik ben benieuwd naar het verhaal van de monteur.
 
Laatst bewerkt:
Is deze startonderbreker ook onderzocht?
Want dat was het eerste wat ik van mijn vorige motor heb laten verwijderen om vage storingen al preventief te voorkomen.
Danny :W :]
 
@texoot - ik had gewild dat ik dat ook kon zeggen. Hun kant van het verhaal kan ik je ook wel vertellen en verweren:
1. Zij stellen dat de motor door 3 verschillende dealers is onderzocht en geen orzaak is gevonden. Mijn reactie: Dat ze niks hebben kunnen vaststellen, wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat. Ik ga niet voor mijn lol al anderhalf jaar van het ene onderzoek naar het andere onderzoek en een jurist in de arm nemen. Ik heb toch een motor gekocht om te rijden
2. Zij stellen dat ik de startprocedure niet correct uitvoer. Mijn reactie: er zijn verscheidene filmpjes, waarop op 1 filmpje te zien is dat er een klein beetje gas bijgegeven wordt. Dit is enkel en alleen gedaan op advies. Er zijn zat andere filmpjes waarop niets aangeraakt wordt en de motor slaat nog steeds niet aan. Dus waar hebben we het over. Kinderachtig gedoe. De expert heeft vandaag ook geconstateerd dat de motor niet aanslaat, dus dat wellus nietus spel is over
3. Zij vinden het opmerkelijk dat ik niet eerder bij ze terug ben gegaan na sep 2016, nadat het onderzoek had plaats gevonden bij ze. Mijn reactie: hier had ik goede redenen toe. Ik ben uitermate slecht geholpen. Zoals ik zei hadden we bepaalde afspraken, zoalsh dat er foto's en filmpjes geleverd worden van het onderzoek naar de startmotor, accu etc. Dit was akkoord. Vervolgens ga ik daar naar toe om de motor op te halen en krijg 1 of ander lulkoek (sorry voor taalgebruik) verhaal over een mobiel die de foto's niet kan weergeven. Verder hebben ze geen contact opgenomen om te vragen of het ok is om de bougies te vervangen. De hele maand dat de motor daar stond, hebben ze geen enkele keer contact opgenomen en moest ik hun bellen en als leek vertellen waar ze eventueel op zouden moeten zoeken. Kortom geen vertrouwen in ze
 
Laatst bewerkt:
@zeroground ik heb akrapovic uitlaten en die zijn ook gewoon gekocht en gemonteerd door Motoport bij aanschaf
 
Blij dat ik ,ook ,een onbetrouwbare italiaan rij :+
Die gaan zo vaak kapot,dat alle scenarios bekent zijn _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
zelf moet ik 3x met het tuinhek slaan voordat mijn motor aangaat. Je moet het even weten.

Een tent die je startproblemen niet kan oplossen: snel weggaan daar.

en verder
2839262494_8e567db368.jpg
 
Iig allemaal bedankt voor de reacties. Wellicht leest iemand van Hippolytushoef dit ook en zullen ze deze keer wel openstaan tot een dialoog en tot het vinden van een oplossing voor dit probleem. Dit is voor geen enkele partij leuk :(
 
@han - dat klopt, ik heb mijn verhaal ook daar geplaatst. Ik wil aandacht voor deze kwestie
 
@han - dat klopt, ik heb mijn verhaal ook daar geplaatst. Ik wil aandacht voor deze kwestie

Dat begrijp ik, maar ik vraag me af of je op deze manier op de goede weg bent. Als ik de eigenaar van dat bedrijf zou zijn werd ik er buitengewoon onvrolijk van en met onvrolijke mensen bereik je weinig.
 
Ik snap wat je zegt. Echter, ik heb recht tot het geven van mijn eerlijke beoordeling. Ik ben niet onvrolijk, sta nog steeds open voor een dialoog en mocht dit probleem netjes worden opgelost zal ik zeer en zeker ook een goede beoordeling schrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan