Ervaring met motoren

Dat geloof ik graag, maar je kan natuurlijk ook spelen met je hypotheek ed, ik heb ondertussen al 2 koophuizen achter de rug en :} overwaarde :} is altijd fijn. BTW niet iedereen heeft een koophuis en ik denk inderdaad dat veel motorrijders :] naar de bankstappen en ik geef ze gelijk ook ook al geven ze het niet toe. Btw in nederland moet je schulden hebben, belastingtechnisch dan.

Tenzij je Corne Klijn heet :+
 
ff weer ontopic... Vind dat m\'n 206je met 110 pk al aardig rap is. Wil dus wel eens meemaken hoe het is om op een motor met 110 pk (eventueel meer :9 ) te stappen. Denk dat m\'n rijgedrag aardig wat tammer \"moet\" worden.

110pk 206 is echt weinig, dat is een gewone auto. Mijn auto (405) heeft 92pk ofzo, ennuh met m\'n 25kw GS500e reed ik elke auto er al uit, en dan heb je nog maar 34pk onder je kont. Nu met m\'n XR met 26pk rij ik het meeste er nog uit. Dus stap op een 110pk en kom erachter dat het verschrikkelijk snel optrekt. (Of niet GertJan?) :)

Ik weet niet of je met die Rebel 250 van je ma er een auto uit kan rijden, maar met 110pk rij je er zo\'n beetje alle auto\'s uit, aangezien je binnen 3 tellen al minstens 100 rijd.
Doe dat maar eens na met je 206.
 
Best leuk eigenlijk, zelfs met mijn goedkope FZR400 rij ik bij het stoplicht met redelijk gemak een Porsche van een paar ton eruit. })
 
Op Donderdag 04 oktober 2001 17:54 schreef JK het volgende:Ik weet niet of je met die Rebel 250 van je ma er een auto uit kan rijden, maar met 110pk rij je er zo\'n beetje alle auto\'s uit, aangezien je binnen 3 tellen al minstens 100 rijd.
Doe dat maar eens na met je 206.

Heb eigenlijk nog niet de kans gehad om een optrek wedstrijdje met een auto te doen, maar weet wel van mezelf dat ik, zowel met de auto als met de motor, al een flink aantal meters van het stoplicht weg ben voordat er beweging in de groep achter me komt. Als ik achter iemand zit heb ik ook altijd het idee dat ik hem op moet gaan duwen.
 
110pk 206 is echt weinig, dat is een gewone auto. Mijn auto (405) heeft 92pk ofzo, ennuh met m\'n 25kw GS500e reed ik elke auto er al uit, en dan heb je nog maar 34pk onder je kont. Nu met m\'n XR met 26pk rij ik het meeste er nog uit. Dus stap op een 110pk en kom erachter dat het verschrikkelijk snel optrekt. (Of niet GertJan?) :)

Ik weet niet of je met die Rebel 250 van je ma er een auto uit kan rijden, maar met 110pk rij je er zo\'n beetje alle auto\'s uit, aangezien je binnen 3 tellen al minstens 100 rijd.
Doe dat maar eens na met je 206.

Met een 60 pk chopper ziet een saab je in de verte verdwijnen. Alleen de top van de saab zal iets hoger liggen. Met 170 waai je van de choppe af ;)
 
Ik denk dat je de eerste keer denkt,als je het gas opendraait: SHIIIIIIIIIT, wat gebeurt hier???
Yup... Maar wel leuk, denk ik... Kawa is opgegeven op 108 pk, dus 2 te weinig voor \'the real feeling\'...
Voelt wel heel bruut bij gas losgooien... Beetje licht in het voorwiel, maar stijgt niet op... (wel als je een klein hobbeltje tegenkomt... :) )
Op een stukje waar ik met moeite 45-50 met de auto haal, zit ik met de motor al op 135... :)
Eerste keer lekker lostrekken is trouwens niet meteen ziekenhuis, hoor... deed dat al dag 2 }) Zorg alleen wel dat je genoeg ruimte voor je hebt en voorbereid bent op de trekkracht... Is wel leuk....

Wel blij da\'k geen motor moest kopen met dezelfde power per kilo als m\'n Bravootje... Met sportfiltertje haalt dat ding misschien de 85 paardjes... Motor weegt 176 kilootjes, dus:

85 / 1045 = 0,08...
0,08... * 176 = 14,3

Zou dan een \'motor\' met 14,3 pk moeten rijden :)
 
Wehhe, de eerste keer op me eige motor..
man, deed dat effe raar.
Had gelmest op kawa er-5 en dan naar ghsxr-600. Dat voel je toch echt wel in je armen hoor.
Ben zelfs een goeie week niet boven 8000 toeren geweest toen.. en da\'s nou net waar de pret pas begint :)
En jij zou op R1 durven stappen.. whehehe :}
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een quote van Foggy (een bekende van mij), het gaat over de tijfel tussen de aanschaf van een Fazer 600 of een Fazer 1000.
\"Houd er wel rekening mee dat met 100 km op je plaat gaan met de 1000 net zo\'n zeer doet als met de 600. Ik bedoel maar te zeggen het verstand zit in de rechter-pols wat voor motor je ook onder je kont hebt. En kwa snelheid?? Lekker belangrijk als je met de 600 er 3,2 sec.over doet om je eigen in een auto te boren met 100 en met de 1000 3 seconden.\"
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een quote van Foggy (een bekende van mij), het gaat over de tijfel tussen de aanschaf van een Fazer 600 of een Fazer 1000.
\"Houd er wel rekening mee dat met 100 km op je plaat gaan met de 1000 net zo\'n zeer doet als met de 600. Ik bedoel maar te zeggen het verstand zit in de rechter-pols wat voor motor je ook onder je kont hebt. En kwa snelheid?? Lekker belangrijk als je met de 600 er 3,2 sec.over doet om je eigen in een auto te boren met 100 en met de 1000 3 seconden.\"


Was inderdaad ook mijn idee, het leek mij dat een 1000cc een stuk minder zenuwachtig wegrijdt dan een 600cc of 750cc :7
 
Was inderdaad ook mijn idee, het leek mij dat een 1000cc een stuk minder zenuwachtig wegrijdt dan een 600cc of 750cc :7

Tuurlijk... echt die R1 van mij is net een mak schaap. Netzoals die anderen 1000cc machines die je bovenin hebt opgenoemt... Echt laffe fietsjes.
 
Tuurlijk... echt die R1 van mij is net een mak schaap. Netzoals die anderen 1000cc machines die je bovenin hebt opgenoemt... Echt laffe fietsjes.

Ik zei niet dat het een mak schaapje was... Ik had het over meer en minder zenuwachtig wegrijden.
 
Kweet niet wat jij zenuwachtig vind, maar een milimeter gas met een R1 levert toch wel iets meer aktie op als een milimeter gas op een GSXF600......
 
Kweet niet wat jij zenuwachtig vind, maar een milimeter gas met een R1 levert toch wel iets meer aktie op als een milimeter gas op een GSXF600......
[wakker door te veel koffie modus]
Nee hoor, gashendel heeft vaak twee, drie milimeter vrije slag, dus bij beide gebeurt niets :)
[/wakker door te veel koffie modus]
.... Maar ik ben het wel met de strekking van je verhaal eens...
Een zeshonderdje rijdt een stuk makkelijker weg. Over het algemeen weinig kracht onderin, maar de brute kracht pas later in het toerengamma... Hierdoor kan je rustiger \'wennen\' aan de krachten...
Niet dat een duizendje onmogelijk is, maar deze (en met name de R1) zijn onderin al veel sterker...
 
Met een 60 pk chopper ziet een saab je in de verte verdwijnen. Alleen de top van de saab zal iets hoger liggen. Met 170 waai je van de choppe af ;)

Tuurlijk, maar het optrekken is echt anders :) Maaruh Rebel 250 of een 600cc supersport -> ZEER GROOT verschil :)

Met mijn XR250 rij ik zelfs zo\'n beetje vele auto\'s eruit. Alleen halen ze me dan weer in als ik 120 rijd ;)
 
Ik zei niet dat het een mak schaapje was... Ik had het over meer en minder zenuwachtig wegrijden.


Niet om te stangen, maar als je zo druk maakt over beheersbaarheid, zenuwachtig-weggedrag etc...

Waarom ga je dan niet eerst voor een rustige fiets en laat dat spectaculaire spul een tijdje wachten totdat je minder onzeker overjezelf bent... :?
 
Niet om te stangen, maar als je zo druk maakt over beheersbaarheid, zenuwachtig-weggedrag etc...

Waarom ga je dan niet eerst voor een rustige fiets en laat dat spectaculaire spul een tijdje wachten totdat je minder onzeker overjezelf bent... :?


Humzzz, gisteren op een r1 gereden :} en wat was dat kewl zeg hé, moet een aantal mensen gelijk geven die zeiden dat je hier direct op kan rijden , dit is inderdaad zo zolang je maar goed rekening houd met het vermogen en weet waaraan je begint (je moet absoluut niet bang zijn uitgevallen want dan rij je hem zo aan bonken, en jezelf), het geeft een ENORME KICK, maar je kan er absoluut niet uithalen wat erin zit en misschien is dat wel een beetje jammer dan, hiervoor moet je inderdaad wat langer rijden. Ik heb wel gemerkt dat dit het is wat ik wil maar niet om te beginnen, zaterdag misschien op een GSX 600 rijden en daarna wil ik nog een keer een 2 cilinder huren (blijft toch de mooiste sound hebben), dan pas trek ik mijn conclussie.
Ondertussen lees ik op het board mee naar jullie ervaringen ed.

Cya
 
een porsche 911 turbo met 402 pk...ga je niet redden...
tot aan de honderd lig je nog wel ff voor....en daarna moet je het toch wel gaan afleggen denk ik...

van 0 tot 200 in 11 sec geloof ik...
apparaat loopt gewoon 300...

of een porsche gt3 ...red je ook niet...
ik heb zelfs een movie ervan...dat een r1 tegen een gt3 op de nurnbergring rijdt...die r1 moet gewoon trappen als een gek...de r1 is op het eerste stuk zelf langszamer...2e gedeelte sneller...



Best leuk eigenlijk, zelfs met mijn goedkope FZR400 rij ik bij het stoplicht met redelijk gemak een Porsche van een paar ton eruit. })
 
van 0 tot 200 in 11 sec geloof ik...

Feit blijft dat mijn YZF er 11.5 sec over doet om 200 te halen. In de praktijk ben je dus sneller dan een Porsche met een 600 sportmotor.

Hoevaak rij je nu sneller dan 200? ;)
 
of een porsche gt3 ...red je ook niet...
ik heb zelfs een movie ervan...dat een r1 tegen een gt3 op de nurnbergring rijdt...die r1 moet gewoon trappen als een gek...de r1 is op het eerste stuk zelf langszamer...2e gedeelte sneller...
Was wel met temperaturen vlak boven nul... En dat is nu niet bepaald de sterkste kant van een motorfietsbandje... Je ziet dan toch een vertekend beeld, denk ik...

Is ook zeker niet de snelste rondje die dat gastje deed met z\'n R1...

Wel was het zo dat de R1 pas i/d buurt kwam toen de Porsche in druk verkeer kwam...
 
Hoevaak rij je nu sneller dan 200? ;)

Uhmmz...wil je nie wete...veel te vaak dus :P

enne, qua acceleratie trek ik/bijna iedere sportmotor alle auto\'s eruit...of het nou een porsche of een ferrari is, tot aan de 200 lig ik voor....is maar een kleine 8 sec op R1...maar daarentegen kan je met een sportauto harder door bochten...dus, het is kiezen of delen
 
Uhmmz...wil je nie wete...veel te vaak dus

vast geen kilometers lang anders had je nu op het brommerforum gepost... ;)

Ik ook wel af en toe naar de 230 km/u, daarna gaat het te lang duren, en dan wordt BertV een beetje bang van die flits-risico\'s...

(250 op de teller in Duitsland btw)
 
Ik heb gehoord dat dat \"buiten beeld flitsen\" een fabeltje is.
Ik weet dus niet wat ervan klopt, maar als het zo is, moet je wel cst boven die kritieke snelheid blijven, dus het risico zit dan tussen de 170 en bvb 260. Hoop maar dat er geen koekblikken je de weg versperren dan.
 
vraagje tussedoor...vanaf hoe hard kunnen ze je niet meer flitsen? dan flitsen ze gewoon buiten beeld...

Ik heb gehoord 280... omdat er dan automatisch \"getwijfeld\" wordt of het wel om dezelfde motor/auto gaat... niet een technisch probleem...
 
Terug
Bovenaan Onderaan