Ervaring met mpartz.nl ?

Pavis

MF'er
29 apr 2013
51
1
Via zoeken op een productnaam ben ik terechtgekomen op mpartz.nl. Eigenlijk had ik 't idee het product daar aan te schaffen wegens 3 dagen levertijd, maar ik krijg nou wel de kriebels:

  • Er is geen telefoonnummer te vinden in publieke bronnen. In de whois van de domeinnaam staat wel een 06.
  • Er is wel een adres te vinden in eindhoven, maar de domeinnaam staat geregistreerd in hoogeveen.
  • Er staat een KvK nummer op de site, maar dat nummer bestaat helemaal niet.
  • Ook bestaat er geen bedrijf met die exacte naam, al zegt dat niet veel omdat heel veel bedrijven
  • Op het hoogeveen-adres zitten 3 bedrijven, maar die lijken niet direct iets met motoren te doen.
  • Op het eindhoven-adres staan 170 pagina's à 5 bedrijven ingeschreven, niet te doen om te checken. Maar niets met "part" in de naam.
  • Het 06-nummer lijkt geassocieerd met een adres in Helden, LI
  • Een niet-aanklikbaar geotrust logo
  • Ga je kijken bij geotrust, dan zie je dat ze wel een ssl certificaat hebben, maar geen identiteitscontrole is gedaan.
  • Totaal geen reviews of links behalve "hier, ik heb voor je gegoogle'd, hier is het product"-links.
  • De domeinnaam bestaat pas een half jaar. Dan moet je ook nog een shop opzetten, dus ben je weer even verder. Daardoor zijn er geen negatieve, maar ook geen positieve reviews te vinden.
Misschien heb ik het wel helemaal mis. Misschien is alles wel in de opstartende fase, waardoor er nog een en ander geregeld moet worden, dat de domeinnaam nog staat op naam van de bouwer ipv de eigenaar of zo... Ik krijg er nog geen prettig gevoel bij in ieder geval.

Heeft er iemand enige ervaring met deze shop? Of kan ik beter verder zoeken?
 
Iemand moet de eerste bestelling plaatsen toch.... })

Kunnen we allemaal van jouw ervaring wijzer worden....

Maaruuhh ff zonder gekheid, waarom bel je niet met de fabrikant en vraag je hen wie de importeur is voor Nederland van dat ding dat je hebben wilt?

Die fabrikant en/of importeur zal je zo kunnen vertellen via welke leverancier je risico loos kunt kopen, en wellicht ook vertellen of die mpartz.nl site bonafide is.

Dat alles had je dus kunnen doen binnen 1 telefoontje.

Een beller is sneller wordt weleens gezegd.

Succes en laat je het hier even weten?
 
Ik heb het wel voor je gecheckt.

Ze zitten daar wel gevestigd maar alleen als postadres. Dus ze hebben daar geen kantoor zoals vermeld staat op hun website.
 
Wellicht had je dat al gezien, maar bij 'wie zijn wij' staat iets meer adres informatie:
mPartz Motorparts
Servicekantoor 214.74
Luchthavenweg 81
5657 EA Eindhoven
E-mail: info@mpartz.nl
K.v.K. inschrijving: 57597223

Helpt dat service kantoor nummer nog iets?

Verder is het niet ongebruikelijk dat je niks van informatie vind in de whois, daar kan namelijk ook zo de informatie staan van de hoster o.i.d. En de plaats waar die gevestigd is kan weer totaal ergens anders zijn dan waar het bedrijf zelf zit. Dus dat is op zich niet zo heel erg vreemd.

Heb je het 06 nummer al gebeld? En is er geen algemeen nummer te vinden (balie nummer ofzo) van dat gebouw?
En anders doen wat Blue_eyes zegt :)
 
Van de website afgehaald:

Wij zijn nog GEEN lid van de Stichting Webshop Keurmerk. Wij hanteren er wel de voorwaarden van deze stichting, waarbij enkele zaken (zoals de bedenktijd) ten voordele van de klant zijn aangepast. Raar, geen lid maar wel een keurmerk voeren???

Heel veel artikelen direct uit voorraad leverbaar (geen zolderkamer winkeltje waar je dit maar moet afwachten) Lijkt er anders behoorlijk op dat het wel een zolderkamer bedrijf is.

Eigen werkplaats en dus ook know-how aanwezig bij vragen. Geen adres te vinden van de werkplaats. Telefoonnummer ontbreekt ook

Wij zijn gevestigd in het European Business Centre te Eindhoven. Lulkoek, daar hebben ze dus alleen postadres. Geen kantoor. Ik heb gebeld met het business centre

Op de genoemde locatie is alleen kantoor en geen showroom of winkel. Afhalen van bestellingen is (nog) niet mogelijk. Lulkoek dus... Geen kantoor te bekennen.


Ik zou zulke "winkels" links laten liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week een tweetal luchtfilters en oliefilter besteld bij hun voor mijn honda sp1.

zij waren het goedkoopst (20 euro per luchtfilter, terwijl ze bij andere winkels voor 50 euro per filter verkocht worden) en de levering was binnen 3 dagen terwijl volgens de site de levering 7 (werk)dagen zou zijn. het artikel zou niet op voorraad zijn namelijk.

Ik ben uiterst tevreden over de producten en levering.
 
Hmm, zolderkamerbedrijfje dus. Op zich hoeft dat niet verkeerd de zijn, alleen wat leugentjes op de website vind ik niet fraai, al kan ik ook wel begrijpen dat een startende webwinkelier geen klanten op z'n prive-adres wil krijgen.

Ondertussen zoals Blue_eyes suggereert de fabrikant van het product maar eens opgezocht. Mpartz.nl is geen officiele importeur volgens de website, maar ze kunnen natuurlijk wel bij de importeur inkopen.

Mijn duits is net voldoende om een brood te kunnen bestellen, dus een belletje doe ik maar niet. Ik zie wel dat de fabrikant een eigen webshop heeft.
 
@ Pavis.

Je bedoelt deze Motoraccessoires | mPartz.nl ?

Ik vind de website er toch behoorlijk professioneel uitzien.
Nu zegt dat niet alles, maar ik denk toch dat het zo'n vaart niet zal lopen.
 
Heb toevallig daar ook besteld en alles wat netjes met een paar dagen in huis.

14-05 besteld rond 20.00
15-05 mail rond 11.00 dat niet alles artikelen op voorraad zijn.
17-05 mail rond 16.30 met bericht dat het verzonden is en een track en trace code van TNT.

Spullen zien er goed uit, heb ze alleen nog niet kunnen testen. Ik heb led knippers, led kenteken verlichting en een Suzuki RAW relais besteld.

Ze waren de goedkoopste die ik toen even zo snel kon vinden en die al deze artikelen had.

Dus in mijn geval een goede ervaring met ze.
 
Luchthavenweg 81 is een groot bedrijven verzamelgebouw (het grootste in z'n soort waar ik ooit geweest ben). Ik ben al meerdere keren op dat adres geweest voor m'n werk :)

Verhuurder is EBC Eindhoven. Als je het echt niet vertrouwd bel je daar heen om te vragen of ze d'r nog zitten. Je kan er ook zo naar binnen lopen en kijken of ze er zitten hé
 
Laatst bewerkt:
Vet, ze hebben ook spullen voor een suzuki TL1000s die gebouwd is in 2013 :+
 
extra snel denk ik ook ;)

(maar afgezien daar van, die site ziet er wel goed uit verder...)
 
Hallo oma,

Graag wilde ik melden dat ik vorige week donderdag een sw motech triton rugzak bij mPartz besteld heb, zou volgens de website 3-7 werkdagen duren. Vandaag binnengekomen, dus idd 3 werkdagen. Op een eerder gestuurd mailtje van mij heb ik bijna direct antwoord gekregen. Snelle levering en goede service zou ik zeggen.. En de prijs was ook scherp!
 
Je kunt ook met PayPal betalen. Betekent dus dat je altijd je geld terug krijgt als er niet geleverd wordt. Daarmee wordt je risico tot een minimum beperkt.
 
Je kunt ook met PayPal betalen. Betekent dus dat je altijd je geld terug krijgt als er niet geleverd wordt. Daarmee wordt je risico tot een minimum beperkt.

Niet helemaal waar. Je kunt je geld terugvorderen als er niet geleverd is. Maar als de paypalrekening leeg is, vis je toch echt achter het net voor zover ik weet.
 
Hier ook goede ervaringen!

Een vriend had wat onderdelen voor zijn fireblade besteld ( veel goedkoper dan bij andere shops ) en kreeg de volgende dag geleverd.
Collega had een accu besteld ( b merk, maar goedkoper dan bij andere shops ) en in 5 dagen geleverd.

Ik heb een accu besteld ( een yuasa voor mijn kle 500 ) was 30 € goedkoper dan de conurrent, en binnen 3 dagen binnen!

Niks dan lof!
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg me in eerste instantie af waarom je precies hier iets wilde bestellen. Nu is me duidelijk dat het financieel aantrekkelijk is. Ik vind het vreemd dat de Kvk niet goed geregeld is dan wel niet ingeschreven maar gezien de positieve verhalen van mede mf'ers zou ik gewoon bestellen. Veel succes!
 
Ik heb er handvatverwarming gekocht, nog nooit zulke warmen handen gehad binnen drie dagen.
Een grote fles S100 motorreiniger gekocht,..nog nooit zo,n schone motor gehad.
Niets dan lof!
 
Ik heb er een Motech quick lock tas gekocht, scheelde ruim geld en keurig op tijd geleverd en afgehandeld. Ik zal er zeker weer kijken als ik iets nodig heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan