Ervaring met Nito Motor in Spanje? iABS reparatie

Lowdown

MF'er
30 dec 2012
51
3
Dag,

Omdat ik waarschijnlijk een kapotte iABS pomp heb ben ik aan het kijken naar reparatbedrijven. De bekendste is RH electronics in Duitsland, maar daar hangt een prijskaartje aan van 1000 euro. In spanje doen ze het voor €600. Dat prijsverschil doet me wel twijfelen tussen weghalen van de abs en repareren. Ook i.v.m. restwaarde.
 
Dag,

Omdat ik waarschijnlijk een kapotte iABS pomp heb ben ik aan het kijken naar reparatbedrijven. De bekendste is RH electronics in Duitsland, maar daar hangt een prijskaartje aan van 1000 euro. In spanje doen ze het voor €600. Dat prijsverschil doet me wel twijfelen tussen weghalen van de abs en repareren. Ook i.v.m. restwaarde.
Rh electronics hebben flinke ervaring met de iabs is dat ook zo met dat andere bedrijf ?
 
Gaat 't om BMW? Is dit wat voor je?
Was het maar zo'n feest. Ik heb de iABS. Dat is de versie voor deze. Er zijn bijna geen bedrijven die deze reviseren. Wat ik gevonden heb is modulemaster in de US. Die hebben hun wachtlijst inmiddels vol en nemen geen nieuwe aan. RH electronics in Duitsland kost 1000 euro. Nitomotors in Spanje kwam ik toevallig tegen. Daar doen ze het schijnbaar voor 600.
 
Nein, dat is een nog ouder model van het ABS.



Die doen het niet.
Wordt sowieso een dure aangelegenheid. Overigens is het misschien beter om zoiets met garantie te laten uitvoeren? Heb eens "gereviseerd" spul voor mijn baas (brandstofpompen) teruggekregen uit Spanje, waar de gebruikte pakkingen weer waren vervangen door asbesthoudende, terwijl die voor veel geld juist asbestvrij waren gemaakt..
 
Vorig jaar heb ik ook problemen gehad met mijn iABS module. Bij mij was het de druksensor voor het voorwielcircuit welke problemen gaf. Via via een vervangende (gebruikte) sensor kunnen regelen, maar elke keer dat ik de module ging ontluchten, kreeg ik dezelfde foutcode. Het bleef ellende, dus ik de module verwisseld met de second life kit van RH electronics. Voor wat ik heb begrepen, is het een kwestie van tijd voordat de iABS problemen geeft. Zelfs wanneer deze is gereviseerd.

Dit is wel bruikbaar.
 
Wel een interessant filmpje. Ik snap alleen nog niet hoe de remschakelaar samenwerkt met de mechanisch opgewekte remdruk door de remhendel. Van de week nog eens aan de Gs 911 door een bmw monteur. En een nieuwe schakelaar laten plaatsen. Ik begreep van de werkplaatsreceptie dat je die moet afstellen met Gs 911.

Ik heb wel gekeken naar die after life kit, maar zie nog niet in waarom je 700 euro zou betalen om de abs er tussenuit te halen terwijl dat ook voor een paar tientjes kan. Mocht je de oude remleidingen willen laten zitten is dit ook een elegante optie: Servo ABS removal unit
 
Zolang jouw motor geen CAN-bus systeem heeft, zou je inderdaad de iABS kunnen verwijderen, dan de leidingen simpelweg doorverbinden en hetzelfde met de remlichtschakelaars naar het remlicht doen. Het remlicht wordt namelijk door de iABS module aangestuurd. Je zal dan wel continu met het brandende ABS lampje moeten leven of deze afschermen/ontmantelen.
Bij een motor met CAN blijft de grote waarschuwingsdriehoek ook nog eens fel rood branden. Daardoor zal je nauwelijks tot niet merken wanneer er andere storingen voordoen in de motor, die wellicht desastreuze gevolgen kunnen hebben.
 
OK. Update. De ABS gaf allerlei gaf vage meldingen aan de computer. O.a. te hoge waarde sensor wielcircuit voor. Ik heb besloten om de ABS en servos er tussenuit te halen. Minder kans op fouten in de toekomst en ik heb begrepen dat ie zonder de servos prima (zoniet beter, afhankelijk van smaak) remt. Alleen jammer als ik hem ooit weer wegdoe, want veel mensen zullen hem liever met abs hebben.
 
Je kunt de unit ook nog eens van binnen bekijken. In eersten instantie was het bij mij vergomde remvloeistof wat de doorgang naar de druksensor blokkeerde. Iig zou ik de unit in elk geval lekker op de plank laten liggen. Kun je altijd nog eens wat ermee doen of eventueel ooit voor de volgende eigenaar.
 
Inmiddels alles klaar. Vandaag even goed getest. De servos ga ik niet missen. Hij remt heel strak, met een heel natuurlijke opbouw van de remactie. Wel jammer van de Abs. Hopen dat ik die nooit ga missen…..😉
 
"als als" ... 20+ jaar op de motor.. 10 jaar pas met rijbewijs.. nog nooit een motor gehad met abs..
en nog nooit op m'n bek gegaan door voorrem-storing

Wel d'r gewoon vanaf gepleurd , maar daar had ik helemaal geen abs voor nodig om dat voor elkaar te krijgen :)


Als je rubber tegels verlangt , heb je eigenlijk niks op een motor te zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan