Ervaring met onderlegging? (Pando Moto Skin UH 03 / Bowtex Elite)

Caat26

MF'er
21 apr 2022
61
60
Er is online bijzonder weinig ervaring te vinden over armoured leggings, maar misschien wonen de ervaringdeskundigen hier 🤞 (Laatste topic is van juli 2021, misschien is er iets te updaten)

Ik ben aan het oriënteren op een onderlegging (te dragen onder mijn normale spijkerbroek) en inmiddels veel wijzer over NEN-normen etc. De Pando Moto Skin UH 03 is klasse AA (= getest met 70 km/uur) en de Bowtex Elite is klasse AAA (120 km/u). Pando Moto al wel gepast, zit geweldig. Bowtex nog niet, want die kwam pas net in beeld.

Zijn hier rijders met één van deze twee, of misschien wel een andere, die beter is? Ik neig nu "voor de zekerheid" naar de AAA-klasse, maar weet van twee mensen die op de snelweg onderuit zijn gegaan en de Pando Moto droegen en geen schrammetje hadden. Dan denk ik: kennelijk ook voldoende, en stukken goedkoper dan de Bowtex. Maar zij kunnen de uitzondering zijn natuurlijk. Daarom zijn ervaringen en tips heel welkom. Alvast bedankt!
 
Hi Caat 26,

Misschien een beetje laat. Maar ik draag al jaren Bowtex Standard.
Ik heb geen onderliggende reden waarom ik voor dit merk heb gekozen.
Vaak vind ik motor spijkerbroeken te los zitten.

Ben nu opzoek om een nieuwe te kopen en zo kom ik op jou forum terecht.

Zelf ben ik met 120 onderuit gegaan. Ook geen schram aan overgehouden (behalve voor mijn ego en motor).
Enige waar ik echt moeite mee heb is dat het zeer warm kan zijn in de zomer en het kruis op een gegeven moment wel scheurt.

Wat zijn jou ervaringen? Welke beveel jij aan?

mvg

Sprint
 
Terug
Bovenaan Onderaan