Ervaring met Pirelli Diablo Rosso's onder een supersport?

shiny

MF veteraan
25 dec 2004
22.311
7
Zevenaar
Zit al een tijdje te na te denken welke band ik nu onder mijn Ducati 999s ga gooien en ik zat zelf te denken aan een setje Pirelli Diablo Rosso's.
Is dit dualcompound bandje wel geschikt voor al dat twee cilinder geweld van mijn Duc ?? :P
Volgens Jos van de Molen banden in Reek was het wel wat ,en Wim Boks motortires in Duiven ook, maar wat zijn jullie BEVINDINGEN......
Heb nu Michilin PP eronder maar wil toch eens wat anders proberen.
Standaard zit er 190/50 onder maar ik ga naar 180/55 om een wat lekkerder stuurkarakter te krijgen.
Pirelli_Diablo_Rosso.jpg
 
Zit al een tijdje te na te denken welke band ik nu onder mijn Ducati 999s ga gooien en ik zat zelf te denken aan een setje Pirelli Diablo Rosso's.
Is dit dualcompound bandje wel geschikt voor al dat twee cilinder geweld van mijn Duc ?? :P
Volgens Jos van de Molen banden in Reek was het wel wat ,en Wim Boks motortires in Duiven ook, maar wat zijn jullie BEVINDINGEN......
Heb nu Michilin PP eronder maar wil toch eens wat anders proberen.
Standaard zit er 190/50 onder maar ik ga naar 180/55 om een wat lekkerder stuurkarakter te krijgen.
[afbeelding]

wat is er anders aan de rosso vergeleken met de normale diablo's?
 
wat is er anders aan de rosso vergeleken met de normale diablo's?
Dit is de vervanger voor de normale Diablo,
en idd het is een dualcompound en de rubbersamenstelling schijnt veranderd te zijn.
 
Laatst bewerkt:
De normale Diablo heeft het altijd prima gedaan bij mij.

Ik heb momenteel de Corsa III, maar vindt dat nou niet zo'n enorme verbetering
 
Dat is toch de Gewone Diablo Corsa III ?
Of heb je de Super corsa Pro ?
Pirelli_DiabloCorsa3.jpg
Diablo Corsa III
a69ac8cd5260cafff9ea315d63170387_refined.jpg
Super Corsa Pro
Deze moet je tov de "oude" Diablo en de Rosso veel beter warm rijden voordat tie gaat plakken, en in de regen.......?
 
Laatst bewerkt:
Standaard zit er 190/50 onder maar ik ga naar 180/55 om een wat lekkerder stuurkarakter te krijgen.
[afbeelding]
Als ie dan maar niet te vlak om de velg komt te liggen waardoor je te snel aan het randje komt en de motor op het randje wil rijden/kantelen.
 
Dat is toch de Gewone Diablo Corsa III ?
Of heb je de Super corsa Pro ?
[afbeelding]Diablo Corsa III
[afbeelding]Super Corsa Pro
Deze moet je tov de "oude" Diablo en de Rosso veel beter warm rijden voordat tie gaat plakken, en in de regen.......?

Nee, 'normale' corsa III
Nou de oude diablo heeft me ook nooit in de steek gelaten qua grip.
Maar ik had gehoopt dat de Corsa wat ronder af zou slijten, da's er helaas nog niet van gekomen (ook mede dankzij een hoop lange snelwegritten)
 
Ik rij met de 'normale' diablo's onder een fireblade en die bevallen prima. En ja, ze krijgen best op hun flikker zo nu en dan........ Ik denk dat die rosso's best goed hun werk gaan doen onder een duc. Ik ben zelf van mening dat de gemiddelde mf'er met een
MPR 2ct genoeg heeft........................


Laat ons weten hoe ze bevallen, je merkt al dat er weinig mensen deze band hebben geprobeert.
 
Ik heb een tijd gereden met die corsa's die hierboven staan... en ik vind het maar kut dingen!.
Nu rijd ik met continental sportattack. Die dingen hebben net als 2ct's of bt016 ook dual compound, en die rijden echt 100x beter!!

Met die pirelli's vond ik het gewoon niet fijn rijden. Ze waren nog lang niet op, maar ik ben ZO blij dat ik ze vervangen heb voor die conti's!!! Maakt het rijden gelijk stukken leuker, ik durf dr veel platter mee te gaan, echt geweldig.
 
Ik heb een tijd gereden met die corsa's die hierboven staan... en ik vind het maar kut dingen!.
Nu rijd ik met continental sportattack. Die dingen hebben net als 2ct's of bt016 ook dual compound, en die rijden echt 100x beter!!

Met die pirelli's vond ik het gewoon niet fijn rijden. Ze waren nog lang niet op, maar ik ben ZO blij dat ik ze vervangen heb voor die conti's!!! Maakt het rijden gelijk stukken leuker, ik durf dr veel platter mee te gaan, echt geweldig.
Deze Corsa's bedoelje ??......Corsa III dus
Pirelli_DiabloCorsa3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft niemand ervaring met die Rosso-tjes ....... -O-

:N Not yet... de mijne worden er zaterdag om gegooid, dus ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen hier!
Heb nu trouwens ook Michelin PP onder de SRAD en dat bevalt me uitstekend!
 
Laatst bewerkt:
:N Not yet... de mijne worden er zaterdag om gegooid, dus ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen hier!
Heb nu trouwens ook Michelin PP onder de SRAD en dat bevalt me uitstekend!
Mooi !!...dan hebben we vergelijkings materiaal, wat voor maat banden heb je en ga je er nu onder gooien??
Want ik ga van 190/50 naar 180/55 om de motor wat fijner te laten sturen :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben absoluut geen kenner, dus ga aub niet van mijn oordeel uit. Maar ik heb ze er nu zo'n 170km onder mijn Buell XB12s liggen. In zowel 30+ en als met regen. En ze hebben me nog niet in de steek gelaten. In de regen was sportief wegrijden geen enkel probleem. Eerder wheely gefahr dan dat ik aan het achterwiel iets merkte. Met warm weer gedragen ze zich in de bochten ook prima. Ik vind ze minstens net zo fijn aanvoelen als mijn 2CT's op mijn vorige gixxer.

Overigens ook bij Jos in Reek gehaald, leuke korting voor een setje.
 
Laatst bewerkt:
Kijk , zo'n Buell is ook al zo'n twee cilinder klappenmonster als mijn Duc }) ,
Khep ze vanmorgen bestelt bij Wim Boks motortyer in Duiven , was ietsje duurder dan De Molen banden in Reek maar hij schijnt een heeeel secuur en precies baasje te zijn + ik kan daar op de heftafel gewoon zelf mijn wieltjes eruit halen , en met vers rubber weer naar huis rijden :Y
Zal wel volgend weekend worden omdat ik doordeweeks overdag geen kans zie om ze d'r op te laten leggen.
BEN BENIEUWD :Y
 
Laatst bewerkt:
heb nu ook een rosso bestelt, volgende week er laten opleggen. Werd eerder al gezegd dat het een dual compound zou zijn, maar volgens mij is dat niet zo dacht ik :?
 
heb nu ook een rosso bestelt, volgende week er laten opleggen. Werd eerder al gezegd dat het een dual compound zou zijn, maar volgens mij is dat niet zo dacht ik :?
Denk dat je gelijk hebt ......kan het ook niet terug vinden of het een 2ct-tje is |( |(
Nou ja we zien wel of het wat is , vond de oude Diablo's ook niet slecht 8-)
 
Voor zover ik weet is de Rosso de vervanger van de gewone Diablo. Er is een iets anders profiel (scherper) dan op de originele diablo (zie plaatje boven ergens). Volgens mij is dit idd geen dual-compound.

De Corsa 3 is wel een dual-compound. Deze heeft het 'oude diablo' profiel gehouden.

De rosso is dus gewoon een sportband die in de klasse pilotpower, sportattack, bt014/015/016, sportec, qualifier etc. valt.


Volgens mij is de zijkant van de corsa 3 een stuk zachter dan de gehele rosso. Ik vraag me af hoe het middenstuk van de corsa 3 zich verhoudt tot de compound van de rosso?
 
Laatst bewerkt:
en volgens mij draait de oude diablo nog steeds goed mee met de hedendaagse testen. Laat staan een verbeterde versie...
 
Voor zover ik weet is de Rosso de vervanger van de gewone Diablo. Er is een iets anders profiel (scherper) dan op de originele diablo (zie plaatje boven ergens). Volgens mij is dit idd geen dual-compound.

De Corsa 3 is wel een dual-compound. Deze heeft het 'oude diablo' profiel gehouden.

De rosso is dus gewoon een sportband die in de klasse pilotpower, sportattack, bt014/015/016, sportec, qualifier etc. valt.


Volgens mij is de zijkant van de corsa 3 een stuk zachter dan de gehele rosso. Ik vraag me af hoe het middenstuk van de corsa 3 zich verhoudt met de compound van de rosso?
De rosso is een "verbeterde" versie van de diablo, hij is zachter gaat langer mee en loopt ietje minder stijl af aan de zijkanten.
Zo dat is hem :9
 
Mij is tijdens montage verteld dat het wel een dual compound is. En Jos, van Molen banden heeft ook bij mijn buell terplekke het wiel eruit gepakt en er een nieuw bandje om gelegd. Al moest hij wel ff kijken hoe het allemaal zat. Want dat had hij natuurlijk nog nooit gedaan, een Buell :z
 
Laatst bewerkt:
Mij is tijdens montage verteld dat het wel een dual compound is. En Jos, van Molen banden heeft ook bij mijn buell terplekke het wiel eruit gepakt en er een nieuw bandje om gelegd. Al moest hij wel ff kijken hoe het allemaal zat. Want dat had hij natuurlijk nog nooit gedaan, een Buell :z

Zelfs in het promo-filmpje hebben ze het niet over dual-compound.
 
Terug
Bovenaan Onderaan