Ervaring met Suzuki GS500?

wel, het lijkt er op als je je 1 oog dicht doet en afstand neemt van uw scherm ;)
Killersmurf vindt wheelies maken op een 25kw niet alles, maar doet het toch! :)
 
Ik heb de mijne nu +/- 1 jaar , "volvermogen" maar dat maakt voor de stuurcapaciteiten niets uit.
Stuurt prima , wil je bochtjes leren rijden ---> neem een GS 500E !
Wil je niet teveel uitgeven aan onderhoud----> neem een GS 500E!
Wil je een bike die je beginnersfoutjes vergeeft----> neem een GS 500E !
Wil je een BIG smile at low cost ----> take a GS 500E !
p.s. mine is not for sale
 
wel, het lijkt er op als je je 1 oog dicht doet en afstand neemt van uw scherm ;)
Killersmurf vindt wheelies maken op een 25kw niet alles, maar doet het toch! :)
Zeker zeker dat die 25 kW is :? want ik heb ook ne gs 500 f 25 kW (2006 model) en als ik echt men best doe voor wheelies gaat het voorwiel mss 5 cm ongeveer van de grond, wa is uw techniek mss?
 
Laatst bewerkt:
Mijn GS staat wel degelijk op 25kw :)
Je moet wat met de koppeling spelen.
De GS heeft naar mijn aanvoelen niet de kracht (al zeker niet op 25kw) om tegen een degelijke snelheid het voorwiel van de grond te krijgen. Wel gaat dit vrij makkelijk als je traag rijdt, een 10 tal km per uur ofzo (schat ik). Motor moet gewoon onder de 4000 toeren in 1ste versnelling staan. Vervolgens trek je de gas goed open, en na een halve sec ofzo nijp je de koppeling ff in (dat de motor in toeren komt) en dan laat je deze direct schieten. Graag had ik de raad gegeven dit beetje bij beetje te doen, en de moto niet direct naar 10000 toeren laten gaan (beetje slechte handeling en motor vliegt onderste boven). Veel plezier zou ik zeggen
 
~
Mijn GS staat wel degelijk op 25kw :)
Je moet wat met de koppeling spelen.
De GS heeft naar mijn aanvoelen niet de kracht (al zeker niet op 25kw) om tegen een degelijke snelheid het voorwiel van de grond te krijgen. Wel gaat dit vrij makkelijk als je traag rijdt, een 10 tal km per uur ofzo (schat ik). Motor moet gewoon onder de 4000 toeren in 1ste versnelling staan. Vervolgens trek je de gas goed open, en na een halve sec ofzo nijp je de koppeling ff in (dat de motor in toeren komt) en dan laat je deze direct schieten. Graag had ik de raad gegeven dit beetje bij beetje te doen, en de moto niet direct naar 10000 toeren laten gaan (beetje slechte handeling en motor vliegt onderste boven). Veel plezier zou ik zeggen~

I wish *D amai, als dat mogelijk is met ne gs, maar merci voor de tips, ik zal het eens gaan uittesten,saluut
 
2 maten van zijn ook begonnen met een gs500 en die zijn er erg tevreden mee.
Ik heb er zelf mee gelest.

Het ding is makkelijk te besturen voor beginners, maar als je wat meer gevorderd bent is het ook geen probleem. Alleen schijnt het dat de vering een beetje slap is bij erg sportief gebruik. Dat is natuurlijk ook makkelijk op te lossen als je zover bent door wat andere veertjes erin te gooien.

Dit doet iemand van het zwolle topic er regelmatig mee :P

dsc04057ia8.jpg
 
2 maten van zijn ook begonnen met een gs500 en die zijn er erg tevreden mee.
Ik heb er zelf mee gelest.

Het ding is makkelijk te besturen voor beginners, maar als je wat meer gevorderd bent is het ook geen probleem. Alleen schijnt het dat de vering een beetje slap is bij erg sportief gebruik. Dat is natuurlijk ook makkelijk op te lossen als je zover bent door wat andere veertjes erin te gooien.

Dit doet iemand van het zwolle topic er regelmatig mee :P

[afbeelding]

:9~
 
Ik ben nog van plan naar Parijs te gaan met de motor in de zomervakantie. Wat denken jullie? Echt een slecht plan of zal ik het zadel niet eens merken na zoveel kilometers rijden? :]
Wanneer heb je je A rijbewijs eig? want een voorlopig is enkel in binnenland geldig, en het is minstens 1 maand wachten na afhalen voorlopig om praktijk te doen, dus alsge id grote vakantie naar parijs wilt... moet ge snel zijn

Zijde btw overtuigd om ne gs te kopen? tis de moeite waard ;)
 
heb er wel eens een voor het weekend gehuurd, mee op vakantie geweest (500km rijden)

waas in 2005 , kreeg een gs500e van 2004 mee, goed als nieuw was die.
heeeeeerlijk motortje.

ik heb (nog) geen ervaring met 2 tact, is heel anders motorrijden.
wil je zorgeloos rijden en doe je veel woon werk en niet teveel eraan klooien dan is 4-tact wijzer. vooral een gs500e met een bijna verwoestbaar blok!
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop erop dat ik op zo'n beetje de helft van de zomervakantie zo'n beetje mijn papiertje/pasje zal hebben en dan nog een maand hebben om naar Parijs, of andere non-nederlandse stad te gaan!

En of ik overtuigd ben.. ik weet het nog niet helemaal. Ik ben er wel achter dat ik niet voor de suzuki savage ga, teveel dingen over gehoord dat je na een tijdje echt veel zadelpijn te verduren krijgt. Om nog maar te zwijgen over olieverlies, waar ik altijd waanzinnig paranoide van wordt bij mij eigen brommertje. Maar nu moet ik nog kiezen tussen de GS500E (of GS500F, lijkt me wel ontspannen rijden, kan je lekker achter een ruitje kruipen) en de Honda CB500, ook erg veel heel mooie dingen van gehoord.
 
Ik hoop erop dat ik op zo'n beetje de helft van de zomervakantie zo'n beetje mijn papiertje/pasje zal hebben en dan nog een maand hebben om naar Parijs, of andere non-nederlandse stad te gaan!

En of ik overtuigd ben.. ik weet het nog niet helemaal. Ik ben er wel achter dat ik niet voor de suzuki savage ga, teveel dingen over gehoord dat je na een tijdje echt veel zadelpijn te verduren krijgt. Om nog maar te zwijgen over olieverlies, waar ik altijd waanzinnig paranoide van wordt bij mij eigen brommertje. Maar nu moet ik nog kiezen tussen de GS500E (of GS500F, lijkt me wel ontspannen rijden, kan je lekker achter een ruitje kruipen) en de Honda CB500, ook erg veel heel mooie dingen van gehoord.

Alhoewel je niet te veel moet verwachten dat je met dat ruitje uit de wind/regen zit hoor, het is een laag ruitje zoals bij elke sportieve motor.
 
Ik hoop erop dat ik op zo'n beetje de helft van de zomervakantie zo'n beetje mijn papiertje/pasje zal hebben en dan nog een maand hebben om naar Parijs, of andere non-nederlandse stad te gaan!

En of ik overtuigd ben.. ik weet het nog niet helemaal. Ik ben er wel achter dat ik niet voor de suzuki savage ga, teveel dingen over gehoord dat je na een tijdje echt veel zadelpijn te verduren krijgt. Om nog maar te zwijgen over olieverlies, waar ik altijd waanzinnig paranoide van wordt bij mij eigen brommertje. Maar nu moet ik nog kiezen tussen de GS500E (of GS500F, lijkt me wel ontspannen rijden, kan je lekker achter een ruitje kruipen) en de Honda CB500, ook erg veel heel mooie dingen van gehoord.
:N
 
nou ik heb gelest op een cb500 maar vind de gs toch fijner rijden hoor !.
de cb stuurt iets zwaarder en anders maar iedergeval beide erg fijne fietsen!
en verschil met de cb en de gs is dat de cb vloeistof gekoeld is toch ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan