Ervaring met VHT FlameProof coating/verf

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Iemand ervaring met onderstaande coating/verf?

http://www.tools.vocor.nl/index.php...ion=article&group_id=20000002&aid=847&lang=NL

VHT Flameproof™ Coating -- High Heat Coating

vht_flameproof_zwart_1.jpg


Zou tot 1093°C kunnen en kan gebruikt worden voor zuigers/cillinderkoppen/kleppen en uitlaat maar hoe warm wordt het in een verbrandingskamer?

Keramisch laten coaten is duur maar ik vraag me af of deze VHT coating/verf ook de warmte kan reflecteren zoals keramisch coaten kan voor minder warmte verlies?

Zal gebruikt worden voor een circuitmotor dus het hoeft niet persé jaren en 10000 km te blijven zitten.

Groeten,
Benjamin
 
Laatst bewerkt:
Let even op of je dit uit moet bakken of niet.
Ik heb zelf motip uitlaatspray staan, die hard pas volledig uit als deze een minuut of 30 in 180 graden heeft gestaan geloof ik, weet niet hoe serieus je dat moet nemen.
 
Ik neem toch aan dat hij de uitlaatbochten wil coaten?

Naja. Als hij zijn motor zo ver demonteert dat hij de cylinders kan coaten krijgt hij hem toch niet meer in elkaar, dus dan zijn we er ook van verlost.
 
Laatst bewerkt:
Als trouwe Benjamin volger... roep ik .. Present _O-

en wat is een vrijdag, zonder een vrijdagmiddag topic :+

maar ff stiekem ontopic, als ik zo even google en lees, heb je voor het coaten binnen in de motor een plasma straal en ceramisch poeder nodig.. Denk dat dit meer geschikt is voor de buitenzijde :Y
 
het ceramisch coaten van je zuigers, kleppen en cilinderkop is een metallurgisch proces, daar heb je zoals al gezegd een plasmastraal voor nodig om de keramische laag te verbinden met de metallische ondergrond.

deze keramische spuitverf is een soort porselein laagje, ik heb het op me CB250RS scrambler ook gebruikt nadat ik de uitlaat gelast had, na het drogen gewoon gaan rijden en goed heet laten worden.
het helpt voornamelijk tegen corrosie, het is een optische laag, het word nog steeds heet en geleid warmte vrij goed.

een gepolijst aluminium oppervlak zal beter warmte weerkaatsen.

voor thermische isolatie hoef je het dus niet toe te passen


het werd nog steeds warm bij me rechterbeen, moest nog steeds een hitteschildje maken om me broek en me poten niet te verbranden ;)
 
Dus zo goed isoleert het dus niet?

Pretpiloot was dat ook met de VHT spuitbus?

Dan niet de gewone hittebestendige verf want die isoleert inderdaad niet.

Laagje dat je spuit met een spuitbus is ook wel redelijk dun tegenover echte keramische coating.

Ik zou dit graag zelf doen voor het gemak moest ik later ooit iets willen veranderen aan de cillinderkop/zuiger/klep want dat zou zonde zijn van de keramische coating die toch wat honderden euro's heeft gekost.

In Amerika zijn er wel mensen die doe het zelf coating met succes hebben toegepast.

DIY Internal Engine Coatings, First Attempt, Check it out................ - Honda-Tech - Honda Forum Discussion

http://www.techlinecoatings.com/hi-performance/bs-internal-engine-coatings.html

Grafiekje van de vermogenwinst lijkt me wel wat overdreven, gaat over auto's.

Alleen jammer dat je zulke doe het zelf setjes niet vindt hier.
 
Laatst bewerkt:
Dus zo goed isoleert het dus niet?

Pretpiloot was dat ook met de VHT spuitbus?

Dan niet de gewone hittebestendige verf want die isoleert inderdaad niet.

Laagje dat je spuit met een spuitbus is ook wel redelijk dun tegenover echte keramische coating.

Ik zou dit graag zelf doen voor het gemak moest ik later ooit iets willen veranderen aan de cillinderkop/zuiger/klep want dat zou zonde zijn van de keramische coating die toch wat honderden euro's heeft gekost.

In Amerika zijn er wel mensen die doe het zelf coating met succes hebben toegepast.

DIY Internal Engine Coatings, First Attempt, Check it out................ - Honda-Tech - Honda Forum Discussion

http://www.techlinecoatings.com/hi-performance/bs-internal-engine-coatings.html

Grafiekje van de vermogenwinst lijkt me wel wat overdreven, gaat over auto's.

Alleen jammer dat je zulke doe het zelf setjes niet vindt hier.

niet specifiek die VHT, maar andere spuitbus.

denk niet dat het verschil groot zal zijn.
ook wil ik niet weten wat er gebeurt als er een schilfer van die keramische coating losbreekt in je verbrandingskamer bij 10.000 toeren :X dat gaat je meer kosten als een profi keramische coating van een paar honderd euro
 
Er staat nergens dat het voor zuigers geschikt is, dat is toch duidelijk dan? :+
Behalve voor de bovenkant, maar niet voor de zijkant...

Kan je dan niet gewoon beter je zuiger inwikkelen in hitteband?
_O-
:^

Sterker nog, haal de zuigers eruit. Minder massa. Massatraagheid overkomen enzo. Kleppen zijn ook niet nodig. Weerstand voor de uitzettende gassen :Y
:')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan