Ervaring met VHT FlameProof coating/verf

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Iemand ervaring met onderstaande coating/verf?

http://www.tools.vocor.nl/index.php...ion=article&group_id=20000002&aid=847&lang=NL

VHT Flameproof™ Coating -- High Heat Coating

vht_flameproof_zwart_1.jpg


Zou tot 1093°C kunnen en kan gebruikt worden voor zuigers/cillinderkoppen/kleppen en uitlaat maar hoe warm wordt het in een verbrandingskamer?

Keramisch laten coaten is duur maar ik vraag me af of deze VHT coating/verf ook de warmte kan reflecteren zoals keramisch coaten kan voor minder warmte verlies?

Zal gebruikt worden voor een circuitmotor dus het hoeft niet persé jaren en 10000 km te blijven zitten.

Groeten,
Benjamin
 
Laatst bewerkt:
nou daar had ik het puur over chroomcarbide en titanium nitride lagen etc ;) na wat onderzoek blijken er wel degelijk keramische coatingen te zijn zoals Benjamin bedoelt.

maar als je verder kijkt, blijkt het een nauwkeurig en moeilijk proces te zijn om het echt goed te krijgen.

Hier word het toegepast in Cummins dieselmotoren, is wel grappig om het hele proces te zien.
maar sommige delen laten ze niet zien vanwege bedrijfsgeheim en patenten etc

part1
part 2
part 3
part 4

Polydyn doet het vooral om de levensduur te verlengen als ik het zo hoor en begrijp.
Ik heb jaren bij zo'n bedrijf gewerkt en verkoop momenteel vlamspuitpistolen. ;)
 
Als ik een motor reviseer dan smeer ik de inlaatkanalen van de cilinderkop in met structuurverf want de structuur in de verf maakt dat het mengsel van benzine en lucht zich beter met elkaar vermengd en dat komt de flow ten goede.
 
Als ik een motor reviseer dan smeer ik de inlaatkanalen van de cilinderkop in met structuurverf want de structuur in de verf maakt dat het mengsel van benzine en lucht zich beter met elkaar vermengd en dat komt de flow ten goede.

En wat nou als je een paar snelle stickers op de inlaatkanalen plakt? Het liefst natuurlijk rood, dat snap ik ook wel :Y
 
Dat is godverdomme op een blok van 7 liter en 350pk oid :')

Kan toch evengoed positieve resultaten geven bij een motorfiets?

Theorie achter een keramische coating is logisch.

Ander plan.

Aangezien je in de benelux blijkbaar geen doe het zelf setje hebt ga ik wel in het buitendland een setje zoeken en alles na het seizoen coaten zodat ik een vergelijking kan maken zonder coating en met.
 
Kan toch evengoed positieve resultaten geven bij een motorfiets?

Theorie achter een keramische coating is logisch.

Ander plan.

Aangezien je in de benelux blijkbaar geen doe het zelf setje hebt ga ik wel in het buitendland een setje zoeken en alles na het seizoen coaten zodat ik een vergelijking kan maken zonder coating en met.
Nee, want dan ga je ook weer allemaal andere onzin dingen verzinnen, dus kun je niet betrouwbaar meten of het werkt.

Heb je je motor al bijna klaar voor het komend seizoen?
 
Denk wat jullie willen maar zelfs de zuigerfabrikanten komen af met keramische coatings dus zo onaanemlijk lijkt me dat ook niet.

De rest van de domme opmerkingen raken me dan ook totaal niet, als je het zelf nog niet hebt gedaan wie zijn jullie dan om zo te reageren?

Dit onderwerp mag op slot!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan