Ervaring met Wisselink, Varsseveld?

Tr@x

MF veteraan
1 aug 2002
6.822
400
Heeft iemand hier al eens een motor gekocht? En, beviel het?

Ik heb daar een leuke machine gezien maar het is een duitse import. Ze geven 3 maand garantie maar zijn geen Bovag-bedrijf.

Kortom, wat is wijsheid.......
 
Ik heb daar geen motor gekocht, hoewel de prijzen daar een stukje lager liggen. Testritje heb ik wel gemaakt en dat is helemaal NIET bevallen!! :(

Ze hadden mij namelijk op pad gestuurd met een Ninja met beschadigde remschijven. Bij rustig rijden merkte je er niets van. Na 15 min. hing het tempo iets omhoog en moest ik ook voor een verraderlijk bochtje behoorlijk in de ankers. De hele voorkant begon te stuiteren en ik was al aan het kijken waar ik de fiets neer zou planten |( . Gelukkig kon ik in een rechte lijn nog voldoende remmen alvorens de struiken in te gaan, de bocht had ik nooooooit meer gehaald.

Onmiddelijk met zwetende okseltjes teruggecruist en om uitleg gevraagd. Je zeiden er zelf helemaal niet op gereden te hebben bij de aankoop... Maar die remschijven zouden gefixed worden zonder meerprijs... Je begrijpt dat ik daar geen zin meer in had :r , was #$&%^ bijna op mijn plaat gegaan... :(
 
Daar wordt een mens dus niet vrolijk van..........

Met de VTR waar ik naar kijk is in ieder geval hard mee gestuurd. Banden opgeruld, voetsteunen afgesleten (voetsteunen, niet slijtboutjes...).
Hij heeft niet tegen de grond gelegen en rijdt verder prima.

Ze geven ook aan dat ze de motoren afleveren met een kleine beurt en verder niks. Het prijsverschil met andere VTR's laat het eventueel vervangen van banden e.d. nog wel toe....
 
Mijn motor komt er vandaan. :)

Geen problemen ondervonden. Let wel op restricties, het zijn bijna allemaal import fietsen uit Duitsland. Prijs is goed onderhandelbaar. Effe lullen en een goede garantie was ook geregeld.
Aangezien hij geen werkplaats heeft, laat hij z'n motoren nakijken bij een motorzaak in de buurt.
Ik deed wel zaken met Jurgen zelf. Hij zit in de motoren en z'n pa in de caravans. Geschikte kerel.

Dus mijn ervaringen zijn goed. Dit omdat mijn fiets geen problemen had/heeft. Ik weet niet de ervaringen als je beroep moet doen op garantie. Mijn motor was nog niet gekeurd e.d. Moest ik 5 weken wachten. :( Belde hij me de week erna op, had hij een spoedkeuring gedaan, ik kon hem meteen ophalen. :)
Hij vond ook wel dat ik lang moest wachten. Kosten waren voor hem. Dat was dus een toppie actie van hem.... :}

Edit :

Ik had wel uitgebreid de motor bekeken en alle punten waar je op moet letten bij aankoop grondig gecontroleerd. Ik zag niets vreemd.
Ik dacht dat hij een verkoop opmerking maakte dat de fiets van een dame is geweest. Jaja, maar dat bleek dus de waarheid te zijn, want ik heb de Duitse papieren gezien en daar stond inderdaad op dat de fiets van een vrouw was geweest. Er was dus ook niet mee gescheurd ofzo.. Ik zag in ieder geval geen sporen. Ik zou er zo een tweede kopen.
 
Laatst bewerkt:
Daar wordt een mens dus niet vrolijk van..........

Met de VTR waar ik naar kijk is in ieder geval hard mee gestuurd. Banden opgeruld, voetsteunen afgesleten (voetsteunen, niet slijtboutjes...).
Hij heeft niet tegen de grond gelegen en rijdt verder prima.

Ze geven ook aan dat ze de motoren afleveren met een kleine beurt en verder niks. Het prijsverschil met andere VTR's laat het eventueel vervangen van banden e.d. nog wel toe....

zou toch een verder kijken voordat je voor onaangename verrassingen komt te staan!
 
Mijn motor komt er vandaan. :)

Effe lullen en een goede garantie was ook geregeld.
Aangezien hij geen werkplaats heeft, laat hij z'n motoren nakijken bij een motorzaak in de buurt.
Hoe heb je "goede garantie" geregeld? :?

Hij heeft nu ook een werkplaats, alleen met wat beperkte middelen..
 
Hoe heb je "goede garantie" geregeld? :?

Hij heeft nu ook een werkplaats, alleen met wat beperkte middelen..

Effe babbelen ! Hij gaf toendertijd garantie op gebreken > 500 EUR.

Ja me reet dacht ik, heb er dus 3 mnd garantie van gemaakt op alles > 100 EUR
 
Effe babbelen ! Hij gaf toendertijd garantie op gebreken > 500 EUR.

Ja me reet dacht ik, heb er dus 3 mnd garantie van gemaakt op alles > 100 EUR
Bij gewone BOVAG-garantie heb je toch gewoon garantie op alles?
 
Toen ik hem kocht deed hij nog niet aan BOVAG garantie. Was dus garantie vanuit Wisselink zelf.

Maar waarom gaat het niet door ?
 
Toen ik hem kocht deed hij nog niet aan BOVAG garantie. Was dus garantie vanuit Wisselink zelf.

Maar waarom gaat het niet door ?
Vond de VTR toch een risico voor mijn portemonnee (kans op gebreken i.v.m. zeer heftige rijstijl van vorige eigenaar)

Bovendien heb ik een goede deal kunnen maken op een TRX.
TRX.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan