Ervaring met ZX6R 2003 of CBR 600RR 2003????

tommy_1381

MF veteraan
21 jan 2005
1.237
0
Leusden
Ik moet mn rijbewijs nog halen maar wil snel een bike kopen. Zat eerst te kijken naar een R6 of 600RR MAAR nu dat ik een ZX 6R in het echt heb gezien vind ik die toch ook wel errrug dik. Zijn er mensen die hun ervaring over deze motoren willen delen????

full
 
Hee,
Ik heb een ZX6-R 2005 besteld vind ik ook een dikke fiets :9~

2004 model is ook mooi, net zoals de CBR 600RR (zat ik ook over te twijfelen)

Veel succes

Greets
 
Ik heb zelf nog nooit op een CBR gereden en kan je alleen vertellen dat de ZX6R erg goed bevalt. Ik heb afgelopen Mei een nieuwe ZX6R uit 2003 (overjarig ;) ) gekocht en sindsdien 5000 kilometer lol gehad. Voor meer informatie kun je op mijn ondertitel klikken.
De Kawa bevalt me zo goed dat ik er vorige week een nieuwe ZX6RR (2004) heb bijgekocht waar ik me komend jaar mee mag uitleven op het circuit *D

Veel suc6 met je keuze :)
 
zozo...nog eentje erbij gekocht..luxe hoor..... :9~

suc6 op het circuit!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nog nooit op een CBR gereden en kan je alleen vertellen dat de ZX6R erg goed bevalt. Ik heb afgelopen Mei een nieuwe ZX6R uit 2003 (overjarig ;) ) gekocht en sindsdien 5000 kilometer lol gehad. Voor meer informatie kun je op mijn ondertitel klikken.
De Kawa bevalt me zo goed dat ik er vorige week een nieuwe ZX6RR (2004) heb bijgekocht waar ik me komend jaar mee mag uitleven op het circuit *D

Veel suc6 met je keuze :)


heb je bike ff bekeken...wat een vet ding zeg! errug mooi!
 
Ik rij een CBR600RR van 2003 en ik kan je zeggen, dat het super rijdt! Gaat hard, maar ligt zo vet in de bochten mits je Michelin Pilot Powers hebt gemonteerd kun je ook met nat weer lekker uit de voeten!!!

Is rustig in het stuur en zit heerlijk geen pijn in je polsen. Rijd je soms even rustig of stapvoets, dan krijg je weleens een warme reet maar dat is echt niet erg want wat maakt het uit? Het komt door de seatpipe uiteraard. Voor de rest je hebt geen ruimte onder de seatcover, want daar zit een seatpipe.

Voor de rest moet je blazen met de CBR600RR want rustig rijden dan zit ie gewoon niet lekker in z'n vel.

Ik hoop dat het wegdek snel weer voor langere tijd droog blijft en dat de temperaturen boven de 20 graden zullen stijgen, want met dit weer rijdt het natuurlijk niet echt fijn.
 
CBR600RR natuurlijk :}

stuurt als een mes,
en als je het mij vraagt
een veel betere look,

vind het koplamp gedeelte
van de kawa niks,
CBR look is veel agressiever.

Goed dat smaken verschillen ;)
 
koop maar gewoon de kawasaki dan weet je zeker dat je op een goede motor zit :9


:X



ik heb ook op de honda gereden vond het vermogen tegenvallen, helemaal invergelijking met de kawa, tja de honda leek wat makkelijker te sturen
 
kawa kopen hij stuurt beter is sterker ( meer pk ) is lichter (gewicht) en een 2004 model koop je nieuw voor 9000 euro bij molenaar in ijselstijn of bij hans van wijk in zoetermeer!!
en er staat ook nog een hele mooie groen zx6 van BAZX te koop uit 2003 met maar 5000 km voor 7750!!( is een koopje!!).
 
Klopt dat de Kawa op papier in vermogen ietsje meer heeft en ietsje lichter is maar of je dat nu veel voelt?

Moet je zelf ook messcherp afgetraind staan en rijden als de be(e)sten, anders zal het niet zo vet veel uitmaken. Vind dit altijd een theoretische discussie aangezien ik er maar weinig kennen die alle capaciteiten van een moderne 600 (kunnnen) benutten.

CBR stuurt idd messcherp, persoonlijk heb ik geen last van (de hitte van) seatpipe.

Wel een feit dat de temperatuur in stadsverkeer snel oploopt, dure oplossing grotere radiator (of dit nodig is, is weer een andere kwestie).

Gebrek aan middengebied (zoals elke supersport 600 zeker), simpele maar zéér effectieve oplossing, korte tandwielverhouding en speedohealer erop dan heb je wat mij betreft de perfecte bike.

Buiten die twee geen opmerkingen, buiten positieve.

Voor mij moet je gewoon kopen wat je het mooiste vind anders blijf je toch maar zitten met het gevoel dat je liever die andere had gehad.

Oh ja MPP rules :}

En nogmaals, tezij je thuishoort in de supersport zal het qua prestaties geen ruk uitmaken (maar dan zou je de vraag niet stellen)

Have fun.
 
CBR600RR natuurlijk :}

stuurt als een mes,
en als je het mij vraagt
een veel betere look,

vind het koplamp gedeelte
van de kawa niks,
CBR look is veel agressiever.

Goed dat smaken verschillen ;)
:^

De 600RR is m'n favoriet in het 600cc segment qua looks. De andere Jappies hebben ietsie meer vermogen, maar geen van deze ligt zo lekker in de bocht als de 600RR.
 
De ZX636 is een betere straatfiets , heeft beduidend meer middengebied en is daarom makkelijker te rijden dan de cdr600rr , waar al het vermogen bovenin zit.
Minder schakelen , ook minder 'zenuwachtig'als de cbr 600rr.

De looks daarentegen..... smaken verschillen ;-)

Probeer ze eens allebei een uurtje uit zou ik zeggen , dat maakt het kiezen heel wat makkelijker.
 
De ZX636 is een betere straatfiets , heeft beduidend meer middengebied en is daarom makkelijker te rijden dan de cdr600rr , waar al het vermogen bovenin zit.
Minder schakelen , ook minder 'zenuwachtig'als de cbr 600rr.

De looks daarentegen..... smaken verschillen ;-)

Probeer ze eens allebei een uurtje uit zou ik zeggen , dat maakt het kiezen heel wat makkelijker.



precies de zx6r dus :9
 
Een maat van mij heeft een blauwe 636 die kleur vind ik ook wel mooi
alleen die digitale toerenteller vind ik een onding veel te onduidelijk.
De kawa rijd goed maar je moet er niet langzaam mee rijden en hij is niet
heel comfortabel (daar koop je zo,n ding natuurlijk niet voor)
De honda cbr 600 rr vind ik er mooier uitzien en dat rijd ook goed
hij is wel wat minder sterk maar ik vind hem fijner sturen en het blok
loopt wat minder rouw.
iig succes met je keuze!
 
De ZX6R is de vreemdste/raar gevormde kawa die ik ooit gezien heb.. ik vind hem echt lelijk. (zijn opvolger is weer wel erg fraai)

De cbr 600rr is waanzinnig mooi gelijnd, en ik vind het eigenlijk een belediging om hem uberhaupt te vergelijken met die butt ugly zx6r.
 
De ZX636 is een betere straatfiets , heeft beduidend meer middengebied en is daarom makkelijker te rijden dan de cdr600rr , waar al het vermogen bovenin zit.
Minder schakelen , ook minder 'zenuwachtig'als de cbr 600rr.

Jammer dat Kawa hem dan zo oncomfortabel gemaakt heeft. Deze Kawa staat er om bekend een van de hardst afgeveerde motoren te zijn en is dus het minste geschikt voor straatgebruik. Als je het over de 2005 versie had gehad dan was ik het 100% met je eens geweest. Dus ik zou nu toch voor de Honda kiezen.
 
De ZX636 is een betere straatfiets , heeft beduidend meer middengebied en is daarom makkelijker te rijden dan de cdr600rr , waar al het vermogen bovenin zit.
Minder schakelen , ook minder 'zenuwachtig'als de cbr 600rr.

De looks daarentegen..... smaken verschillen ;-)

Probeer ze eens allebei een uurtje uit zou ik zeggen , dat maakt het kiezen heel wat makkelijker.


Maar Tommy moet zijn rijbewijs nog halen!

Eigenlijk denk ik dat iemand die net begint dit soort verschillen niet echt zal merken, en dus, als hij dan per sé een supersport motor wil, zijn keuze wel puur op uiterlijk en zitcomfort kan maken.

Ik zou echter aanraden om eerst een jaar een motor te rijden die wat makkelijker, vriendelijk, vergevingsgezinder, etc is. Ik heb zelf bijv. eerst heel veel lol gehad op een SV650S, maar ook een CBF of een Fazer zijn best sportieve motoren, waar je het eerste jaar volgens mij veel beter mee uit de voeten kunt. Maar ja, wie ben ik... :X
 
ik zal ZEKER de ZX6r kopen.

GA (als je je rijbewijs heb) maar eens proef rijden op de twee motors.
dan zal je doorkrijgen dat de kawa veel meer power heeft en een beter koppel.
de zx6r zal mss idd wat onder moeten doen voor het stuur gedrag van de 600rr.

Maar dat verschil is niet groot dus na een weekje rijden kan je ook met de kawa zeker een knee-down doen. want ik moet toegeven , met de honda leg je de eerste bocht meteen de knie aan de grond. maar dit moet je ff doorrekenen , kost je steeds knee-sliders :)

maar ik zou de kawa doen , ziet er beter uit ook nog.

Zoals een oud gezegde , IEDERE HOND KAN HONDA RIJDEN !! :+
 
toch vind ik de toerel teller opzich nog wel meevallen, maar nu heb ik de zon er ook nog niet opgehad :(




Toerenteller zit ook in je oren ;)


Ik ben voor de ZX6 gegaan, vind hem het mooist, het geilst en het lekkerst rijden.
Smaken verschillen en mensen hechten waarde aan verschillende dingen.

Ik maak me bijv. niet druk over de afleesbaarheid van de toerenteller, ik hoor wel hoeveel toeren ik maak. Daarbij rij ik vrij sportief dus harde vering is alleen maar fijn.

Voor de rest ben ik het met Swifty eens, is toch het beste om op een wat minder sportieve fiets te beginnen.
Daarbij: 10 tegen 1 dat je dat ding een keer uit je klauwen laat vallen en dat doe je liever met een tweedehands SV dan met een gloednieuwe ZX6R ;)
 
allereerst thanx voor de reacties mensen... :)

ik wil ook snel mn rijbewijs hebben zodat kan gaan proef :] !
Volgens mij (zo te horen van de fans) zijn het allebei gewoon superbikes en is het gewoon echt persoonlijke smaak (qua uiterlijk; vind ze wel allebei vet!, en rijgedrag), maar vind t wel leuk om al die reacties van jullie te horen!

p.s. dat advies van swifty (wel bedankt hoor BTW :) )heb ik ook al wel vaker gekregen ja...ook om zowieso eerst een goedkope oude motor te kopen om t rijden echt te leren..MAAR Tommy is nou eenmaal eigenwijs en helemaal gek van deze bikes. Ander punt is dat ik nu dat geld heb om een mooie goeie motor te kopen en ben bang dat als ik eerst een goedkope(-re) motor koop ik strax geen geld meer heb voor nieuwe..................


Grtz Tommy
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan