Ervaring met ZX6R 2003 of CBR 600RR 2003????

Vergeet niet eerst even te vragen hoeveel je verzekering gaat kosten Tommy, dat kan nog wel eens tegenvallen voor een beginner...
 
De ZX6R is de vreemdste/raar gevormde kawa die ik ooit gezien heb.. ik vind hem echt lelijk. (zijn opvolger is weer wel erg fraai)

De cbr 600rr is waanzinnig mooi gelijnd, en ik vind het eigenlijk een belediging om hem uberhaupt te vergelijken met die butt ugly zx6r.
Schater.gif

Maar ach, 't is jouw mening. En als ik op je site kijk dan lijken er meer dingen te zijn waar wij een verschillend idee van mooi over hebben. ;)
CBR is ook mooi, alleen ja, seatpipes he. Je moet er van houden. En da's slechts mijn mening. :)

[me]ZX Brabo heeft op beide gereden, maar te weinig km's om een oordeel over de rij-eigenschappen te kunnen geven waar een ander wat aan heeft[/me]
 
(Afbeelding)
Maar ach, 't is jouw mening. En als ik op je site kijk dan lijken er meer dingen te zijn waar wij een verschillend idee van mooi over hebben. ;)
CBR is ook mooi, alleen ja, seatpipes he. Je moet er van houden. En da's slechts mijn mening. :)

[me]ZX Brabo heeft op beide gereden, maar te weinig km's om een oordeel over de rij-eigenschappen te kunnen geven waar een ander wat aan heeft[/me]

Ja idd tis mijn mening maar... maar toch zit het je niet lekker heheheh *D
 
Begin nu op een Z750 of zo iets bandit600 cb600. Zeker een Z750 is een super fun fiets kan je lekker mee leren sturen. Daarnaast heeft deze power genoeg 110pk 75 nm tegen 130 pk 70 nm van een zx6r. Eigenlijk zijn dit geen waardes om mee te beginnen maar dat is een ander verhaal. Op een naked bedenk je je bij 160 ook wel.
 
Wij hebben zowel een ZX-6R als een CBR600RR uit 2003:

P8220008.jpg


Het maakt weinig uit welke je kiest, ze hebben beide hun goede kanten:

de Kawa heeft iets meer vermogen (zeker bij weinig toeren), maar dat haal je er als beginner toch niet uit;
de Kawa stuurt verschrikkelijk goed (hoewel ik de Honda op dat punt minder goed kan beoordelen, omdat ik die nooit op het circuit heb geprobeerd;
als je voor en circuitdag even de originele uitlaat moet monteren ben je bij de kawa 5 minuten bezig en bij de Honda 2 uur;
de Honda ziet er beter uit;
de Honda klinkt veel beter dan de Kawa (zeker met een open uitlaat);
de tank van de Honda krast enorm (zeker van de zwarte);
de Honda verbruikt meer dan de Kawa;
de Kawa zit extremer (alles gaat pijn doen als je een stuk langzaam rijdt);
de kuip van de Kawa is gemakkelijker te demonteren en te monteren dan die van de Honda

Hoop dat het je helpt......
 
als je voor en circuitdag even de originele uitlaat moet monteren ben je bij de kawa 5 minuten bezig en bij de Honda 2 uur;
Ik doe het in 30 minuten :P (uitgaande van de demper, niet een volledig systeem vervangen)
de tank van de Honda krast enorm (zeker van de zwarte);
Dat is zeker iets waar je op moet letten. Omdat de tank een dummy is (de echte tank zit namelijk lager, voor een lager zwaartepunt), dus eigenlijk gewoon een kuipdeel is en hij niet behandeld is als een tank (extra krasvaste laklaag), gaat hij al na een paar 100 kilometers krassen en binnen de korste keren ziettie er niet meer uit. Dus als je een nieuwe 600RR koopt (of gebruikte), maak dan goede afspraken met de dealer dat voor je de motor meeneemt het tank-kuipdeel wordt voorzien van een 'krasvaste' laklaag. Let wel, je krijgt natuurlijk wel een klein kleurverschil met de rest van de motor (tenzij je de hele motor in een extra laklaag zet natuurlijk, haha).
 
Gewoon lekker een ZX6-je kopen Tommy. Supermooie fiets, en het rijdt suuuuuuper als je toch besluit om iets vrij nieuws te kopen.

Goh, laat ik er nou net eentje te koop hebben ;)
 
Ik ziet tussen precies dezelfde motoren te twijfelen!
Ook toevallig in het zwart (blijft toch de mooiste kleur voor een motor, mits geen ducati :9 ).

Ik ga binnenkort een testritje maken (als het een keer mooi weer is).
Dan zal ik wel even zeggen welke ik het beste vind rijden.

Ik vind de Honda trouwens een stuk mooier... Misschien dat dit mijn oordeel flink zal beinvloeden :+
 
Ik doe het in 30 minuten :P (uitgaande van de demper, niet een volledig systeem vervangen)Dat is zeker iets waar je op moet letten. Omdat de tank een dummy is (de echte tank zit namelijk lager, voor een lager zwaartepunt), dus eigenlijk gewoon een kuipdeel is en hij niet behandeld is als een tank (extra krasvaste laklaag), gaat hij al na een paar 100 kilometers krassen en binnen de korste keren ziettie er niet meer uit. Dus als je een nieuwe 600RR koopt (of gebruikte), maak dan goede afspraken met de dealer dat voor je de motor meeneemt het tank-kuipdeel wordt voorzien van een 'krasvaste' laklaag. Let wel, je krijgt natuurlijk wel een klein kleurverschil met de rest van de motor (tenzij je de hele motor in een extra laklaag zet natuurlijk, haha).

thanx 4 the handy tips! ;)
 
Gewoon lekker een ZX6-je kopen Tommy. Supermooie fiets, en het rijdt suuuuuuper als je toch besluit om iets vrij nieuws te kopen.

Goh, laat ik er nou net eentje te koop hebben ;)

Ben eigenlijk nog wel geinteresseerd in jouw bike maar heb mn rijbewijs nu nog niet......dus kan nog niet een proefritje komen maken....schiet nie op he....
 
Terug
Bovenaan Onderaan