Ervaring Michelin Power Slick

Ik ben van plan ze te gaan proberen. Pirelli en consorten wordt zo schijt duur.
Michelin heeft een mooie toepassingslijst. Een B v/a wordt de keus.
Eens kijken of dat werkt voor mij.
Waar bestel je ze?
Ik bij GP-reifen of GP503.
 
Ik kan ze kopen via Michelin zelf en het scheelt inderdaad veel dus ik wou ze toch ook eens gaan proberen. Het scheelt zowat 100 euro per set en in heel europa worden ze er kampioen mee dus heel slecht zullen ze niet zijn.
Was eigenlijk een beetje opzoek naar bevindingen in stuurgedrag en gripbehoud/slijtage.
 
ik heb met niet met de slicks, maar wel met de Power One en de Power Cup DOT banden gereden en ben best over de Power Cup te spreken. Ze beschikken allemaal over dual-compound.

De dual compound komt erop neer dat in het midden van de achterband een hardere compound verwerkt is (waarschijnlijk voor stabiliteit). Bij de meer straatgerichte Power One kreeg ik een behoorlijke rand waar de zijkant met het middenstuk bijeenkwam. Bij de Power Cup sleet de band mooier rond af. Qua grip was de Power Cup ook wat beter dan de One maar dat is ook niet zo gek gezien de Cup ook wat nieuwer is.

De voorband van de Power Cup is hoger dan een pirelli, maar vele malen spitser waardoor hij rechtdoor stabieler is, en supersnel de bochten in wil vallen. Dit moet je wel een beetje liggen, maar ik hou er wel van. Voorband slijt ook erg mooi en houdt super zijn lijn!

Ik heb met beide banden op de Michelin dag op Spa gereden. en om dat nog even visueel te maken :)

goed dat je zegt dat ze goedkoper zijn dan Pirelli's. ik heb de Birdgestone's geprobeerd omdat die ook veeeel goedkoper zijn dan Pirelli, maar echt vertrouwen kreeg ik niet in ze. Wat kost een setje 120/200?
 
dat kan goedkoper maar ik kan dat hier niet neerzetten.
Let wel op met Michelin, ze hebben wel vaak backorders dus altijd op tijd bestellen.
 
Laatst bewerkt:
De voorband van de Power Cup is hoger dan een pirelli, maar vele malen spitser waardoor hij rechtdoor stabieler is, en supersnel de bochten in wil vallen. Dit moet je wel een beetje liggen, maar ik hou er wel van. Voorband slijt ook erg mooi en houdt super zijn lijn!

goed dat je zegt dat ze goedkoper zijn dan Pirelli's. ik heb de Birdgestone's geprobeerd omdat die ook veeeel goedkoper zijn dan Pirelli, maar echt vertrouwen kreeg ik niet in ze. Wat kost een setje 120/200?

Een voorband met een spitse contour zal nooit een goede rechtuit stabiliteit hebben.

Pirelli/Metzeler waren altijd makkelijke banden voor de geometrie en chassis door de zachtere karkassen.

Misschien zijn de nieuwste Bridgestones interessant? De BT002 was ;( , de BT003 waren de achterbanden al een stuk beter, voorbanden ;( de R10 weer beter en ook de voorbanden beter. De nieuwste 2014 slicks zijn misschien wel :)

Bridgestone had in 2006/2007 de R08 in het IDM kampioenschap. De geometrie was voor de meesten lastig in te stellen wat resulteerde in veel beweging in de motor. Had je dit wel voor elkaar kon je 1000km knettershard rijden 8-)
 
Een voorband met een spitse contour zal nooit een goede rechtuit stabiliteit hebben.

Pirelli/Metzeler waren altijd makkelijke banden voor de geometrie en chassis door de zachtere karkassen.

Misschien zijn de nieuwste Bridgestones interessant? De BT002 was ;( , de BT003 waren de achterbanden al een stuk beter, voorbanden ;( de R10 weer beter en ook de voorbanden beter. De nieuwste 2014 slicks zijn misschien wel :)

Bridgestone had in 2006/2007 de R08 in het IDM kampioenschap. De geometrie was voor de meesten lastig in te stellen wat resulteerde in veel beweging in de motor. Had je dit wel voor elkaar kon je 1000km knettershard rijden 8-)
De slick voorbanden van Pirelli/Metzeler zijn inderdaad super. Alleen de achterbanden zijn voor mij veel te slap qua karkas.
Misschien eindig ik met een Michelin achter en een K1/2 of SC1/2 voor.
De 200/60 Superbike heeft voor mij al eerder afgedaan qua prijs, en de profieldiepte tov een 190/55 SC2 of een 190/60 K2.
Daar zijn veel rijders inmiddels ook achter die toch meer kilometers zoeken.

Maar 2006 is wel heuuul lang geleden als referentie Henk ;)
Ik heb rijders in de NBC over de 003 gehoord :(
 
De slick voorbanden van Pirelli/Metzeler zijn inderdaad super. Alleen de achterbanden zijn voor mij veel te slap qua karkas.
Misschien eindig ik met een Michelin achter en een K1/2 of SC1/2 voor.
De 200/60 Superbike heeft voor mij al eerder afgedaan qua prijs, en de profieldiepte tov een 190/55 SC2 of een 190/60 K2.
Daar zijn veel rijders inmiddels ook achter die toch meer kilometers zoeken.

Maar 2006 is wel heuuul lang geleden als referentie Henk ;)
Ik heb rijders in de NBC over de 003 gehoord :(

Prijs goed, performance goed> Dunlop endurance ( 6855/8855) zijn goed voor 3 dagen met 1x draaien.
 
Hoezo, prijs goed?
Minimaal E100,- duurder dan een SC2/K2 of een B...
Dan is 1 dag langer mee gaan niet echt economisch.
Komt bij dat het grip niveau ook niet gelijk is, en de contante qualiteit bij Dunlop ook ver te zoeken is. Lees er de Duitse forums maar eens op na.
 
Hoezo, prijs goed?
Minimaal E100,- duurder dan een SC2/K2 of een B...
Dan is 1 dag langer mee gaan niet echt economisch.
Komt bij dat het grip niveau ook niet gelijk is, en de contante qualiteit bij Dunlop ook ver te zoeken is. Lees er de Duitse forums maar eens op na.

Met een SC2/K2 rijd je geen 2 dagen en zijn dit ook de racing4fun compounds.

Wanneer jij iets kan vinden op forums dat de 6855/8855 niet goed is, hoor ik graag van je.

En met endurance compounds (profiel en slick) reden ze in 2007 al 1.43 op Assen, oude ruskenhoek. Denk dat alle racebanden meer dan genoeg performance hebben.
 
Met een SC2/K2 rijd je geen 2 dagen en zijn dit ook de racing4fun compounds.

Wanneer jij iets kan vinden op forums dat de 6855/8855 niet goed is, hoor ik graag van je.

En met endurance compounds (profiel en slick) reden ze in 2007 al 1.43 op Assen, oude ruskenhoek. Denk dat alle racebanden meer dan genoeg performance hebben.
Henk, 2007 dat is zooooo lang geleden. Welke tijd leef je?
Sinds dat de wetgeving wat betreft het gebruik van aromatische oplosmiddelen in banden is aangescherpt is er zoveel veranderd. Waar je vroeger bijna nooit een band kapot reed, is cold tear in eens een mode woord geworden.
Pirelli had niet voor niets zoveel problemen tussen 2009 en 2012.
Dit jaar hebben ze pas echt een band voor een zeer breed temp venster, de nieuwe SC2.
Niet te vergelijken met Dunlop, die per 10C en ander compound aanbevelen.
En dan was de test in de Duitse Fastbike ook niet echt geweldig qua levensduur van de nieuwe 108.
 
Stuur maar een PB indien interesse in Michelin's.
Ik ga zelf met de superbike revival tijdens de Ducaticlubrace rijden met de banden na jaren Dunlop en Pirelli dus ben erg benieuwd want zo slecht zullen ze toch niet zijn want ze hebben meerdere kampioenschappen op hun naam staan.
 
Stuur maar een PB indien interesse in Michelin's.
Ik ga zelf met de superbike revival tijdens de Ducaticlubrace rijden met de banden na jaren Dunlop en Pirelli dus ben erg benieuwd want zo slecht zullen ze toch niet zijn want ze hebben meerdere kampioenschappen op hun naam staan.
Oke :) doe ik.
Heb je al een compound keuze gemaakt?
 
Laatst bewerkt:
ik heb met niet met de slicks, maar wel met de Power One en de Power Cup DOT banden gereden en ben best over de Power Cup te spreken. Ze beschikken allemaal over dual-compound.

De dual compound komt erop neer dat in het midden van de achterband een hardere compound verwerkt is (waarschijnlijk voor stabiliteit). Bij de meer straatgerichte Power One kreeg ik een behoorlijke rand waar de zijkant met het middenstuk bijeenkwam. Bij de Power Cup sleet de band mooier rond af. Qua grip was de Power Cup ook wat beter dan de One maar dat is ook niet zo gek gezien de Cup ook wat nieuwer is.

De voorband van de Power Cup is hoger dan een pirelli, maar vele malen spitser waardoor hij rechtdoor stabieler is, en supersnel de bochten in wil vallen. Dit moet je wel een beetje liggen, maar ik hou er wel van. Voorband slijt ook erg mooi en houdt super zijn lijn!

Ik heb met beide banden op de Michelin dag op Spa gereden. en om dat nog even visueel te maken :)

goed dat je zegt dat ze goedkoper zijn dan Pirelli's. ik heb de Birdgestone's geprobeerd omdat die ook veeeel goedkoper zijn dan Pirelli, maar echt vertrouwen kreeg ik niet in ze. Wat kost een setje 120/200?

Mooi filmpje, sir.
 
Henk, 2007 dat is zooooo lang geleden. Welke tijd leef je?
Sinds dat de wetgeving wat betreft het gebruik van aromatische oplosmiddelen in banden is aangescherpt is er zoveel veranderd. Waar je vroeger bijna nooit een band kapot reed, is cold tear in eens een mode woord geworden.
Pirelli had niet voor niets zoveel problemen tussen 2009 en 2012.
Dit jaar hebben ze pas echt een band voor een zeer breed temp venster, de nieuwe SC2.
Niet te vergelijken met Dunlop, die per 10C en ander compound aanbevelen.
En dan was de test in de Duitse Fastbike ook niet echt geweldig qua levensduur van de nieuwe 108.

Ik geef dit aan voor degene die twijfelt over de performance van een SC2/K2.

Welke tijd leef jij? Pirelli/Metzeler was altijd een drama! Het is de laatste jaren pas minder geworden en heeft ook niks te maken met de oplosmiddelen in de compound.

Heb je al iets op forums kunnen vinden over de endurance Dunlops?
 
kom geen ruzie maken...........gewoon lekker met z'n allen op Michelin's gaan rijden.........
 
De slick voorbanden van Pirelli/Metzeler zijn inderdaad super. Alleen de achterbanden zijn voor mij veel te slap qua karkas.
Misschien eindig ik met een Michelin achter en een K1/2 of SC1/2 voor.
De 200/60 Superbike heeft voor mij al eerder afgedaan qua prijs, en de profieldiepte tov een 190/55 SC2 of een 190/60 K2.
Daar zijn veel rijders inmiddels ook achter die toch meer kilometers zoeken.

Maar 2006 is wel heuuul lang geleden als referentie Henk ;)
Ik heb rijders in de NBC over de 003 gehoord :(

Vergeet niet dat we met de NBC met de street 003 rijden he! Das een ander bandje dan de raceband. En even twee rondenrustig opbouwen en dan kun je prima knallen. Glijd wel sneller maar voor het doel (NBC, lange afstandracen) prima.
 
Vergeet niet dat we met de NBC met de street 003 rijden he! Das een ander bandje dan de raceband. En even twee rondenrustig opbouwen en dan kun je prima knallen. Glijd wel sneller maar voor het doel (NBC, lange afstandracen) prima.
Vriend van mij reed ermee op z'n zxr750rr, maar die was er nie blij mee nie :N
Was voor hem ook de reden om ermee te stoppen.
 
Stuur maar een PB indien interesse in Michelin's.
Ik ga zelf met de superbike revival tijdens de Ducaticlubrace rijden met de banden na jaren Dunlop en Pirelli dus ben erg benieuwd want zo slecht zullen ze toch niet zijn want ze hebben meerdere kampioenschappen op hun naam staan.
De banden waarmee ze de prijzen gewonnen hebben kunnen wij niet kopen. Ik hoop dat ze erop lijken.
 
Nee dat zullen zeker andere banden zijn maar in veel landen om ons heen rijden ze wel veel met Michelin dus ze zullen niet zo slecht zijn.
En hier in Nederland is het toch ook als Pietje met Dunlop rijdt en hij wint willen we allemaal Dunlop en als Klaasje met Pirelli rijdt dan willen we die............
 
En hier in Nederland is het toch ook als Pietje met Dunlop rijdt en hij wint willen we allemaal Dunlop en als Klaasje met Pirelli rijdt dan willen we die............

en als Nigon op Michelin IDM kampioen wordt willen we die dan niet?

Koop een set en gewoon proberen. Ik denk dat je op Assen het beste een C of D kan rijden. Dit was het advies van de Michelin racingservice.
 
Terug
Bovenaan Onderaan