ervaring motor verkopen: met of zonder accesoires?

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.064
513
breskens
Ik zat daarnet een filmpje op motormeuk te kijken over het kopen en verkopen van motors. Het viel me op dat er nadrukkelijk werd geadviseerd om alle accesoires er af te halen en de motor zo origineel mogelijk te verkopen. Hoe denken jullie daar over? Ik kan me voorstellen dat je juist wel wilt opvallen met stalen remleidingen, seatcover, andere uitlaat enz. Je moet toch iets doen om op te vallen in de markt? Ik kan me voorstellen dat je onderscheid maakt tussen types waar er tientallen van te koop staan (R1 bijv.) op marktplaats en wat zeldzamere types (nieuwere GSXR-1000's).
 
ik denk dat je bijvoorbeeld stalen remleidingen enzo moet laten zitten, en andere dingen die gewoon duidelijk rijgedrag en dergelijke verbeteren...
maar dingen die puur aan iemands smaak liggen verwijderen... bv een dikke uitlaat, of een monoseat
 
Je krijgt meestal net zo veel voor je motor terug als zonder de extra's.

Alleen word de motor daarna wel te koop gezet voor meer omdat de extra's er op zitten... B|
 
Je krijgt meestal net zo veel voor je motor terug als zonder de extra's.

Alleen word de motor daarna wel te koop gezet voor meer omdat de extra's er op zitten... B|
Bij inruilen hebben de extra's denk ik bijna geen waarde, particulier is denk ik weer een andere zaak.

Heb een dynokit op de R1 zitten, das dan weer zo'n extra die je er niet zomaar afhaalt, maar waarvoor je ook weer niet extra geld kan vragen.
 
extra´s die je er niet zomaar afhaalt zijn bv andere dempers, een ander uitlaatje of kleinere knippers.

dingen die je er wel afhaalt zoals monoseat, donker kuipruitje, of een stuurdemper moet je los verkopen omdat je daar niet zo veel voor krijgt als je de motor erbij verkoopt. Los leveren ze gewoon meer op.
 
soms maken de extra's de motor juist meer waard.
Los zijn alle onderdelen meer waard dan de motor zelf :)

en sowieso, t geld wat je er instops voor de extra's krijg je er nooit uit, tenzij je echt goedkoop investeert en "duur" wegdoet :)
 
mijn mening is altijd hoe meer extra's hoe beter de motor verkoopt, maar geeft weinig tot geen meerwaarde aan de fiets.
 
Haal de accesoires eraf zodra je dat kan.
Zo niet gewoon laten staan. Een kofferdrager heeft geen meerwaarde bij verkoop van de motor. Dus eraf en lekker opbergen.
En dan de motor verkopen, en lange termijn is je winst heus groter.
 
een setje pazzo's of gilles rem/schakelsetjes vertegenwoordigen vaak a een waarde van meerdere honderden euro's.. dit soort liefhebbersspullen zou ik er vanaf halen en los verkopen (mits je de originelen nog hebt)

Extra's die het rijgedrag bevorderen (stuurdemper, stalen remleidingen) zou ik lekker laten zitten.. grote kans dat de nieuwe eigenaar van je R1 ook liever met stuurdemper rijd en er dan uiteindelijk toch een nog een nodig heeft..

Wat een heleboel mensen ook doen tegenwoordig is een lijst van available mods in dezelfde advertentie zetten tegen meerprijs..
 
Ik zou ook alle extra's los verkopen en de motor origineel verkopen.
De extra's leveren los meer op. Had dit bij mijn vorige R6 gedaan en volgens mij heb ik er zo beter aan gedaan :X
 
Hoe groot is de kans dat iemand juist die van jou wil kopen voor deze specifieke extra's en is dus bereid meer te betalen. (meestal zal deze kans klein zijn)
Hoe groot is de kans dat iemand de extra's niet erg vindt maar ook geen grote meer waarde?
Hoe groot is de kans dat iemand de extra's juist niet wil.

Ik denk over het algemeen dat er meer postentieele kopers zijn voor een standaard fiest want de gewilde extra's kunnen ze dan zelf kiezen en kopen.

Voor de extra's los is een grotere markt dan voor motorfietsen met die specifieke extra's
 
Los verkopen!!
Ik had mijn XJ700 X (Maxim X) net ingeruild bij Solo Moto in Geffen, toen een originele Sissy Bar van zo'n ding op Ebay wegging voor 400 euro!!! En ik sukkel had hem erop laten zitten.......
 
Hoe groot is de kans dat iemand juist die van jou wil kopen voor deze specifieke extra's en is dus bereid meer te betalen. (meestal zal deze kans klein zijn)
Hoe groot is de kans dat iemand de extra's niet erg vindt maar ook geen grote meer waarde?
Hoe groot is de kans dat iemand de extra's juist niet wil.

Ik denk over het algemeen dat er meer postentieele kopers zijn voor een standaard fiest want de gewilde extra's kunnen ze dan zelf kiezen en kopen.

Voor de extra's los is een grotere markt dan voor motorfietsen met die specifieke extra's

:^
 
Het is beter om inderdaad de motor zo origineel mogelijk te verkopen dan wel in te ruilen en de onderdelen lekker via marktplaats o.i.d verkopen.

Of via de dealer kijken wat hij voor de spullen over heeft natuurlijk maar zal nooit veel zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan