Ervaring motoraanhanger

Cas

MF veteraan
21 mrt 2012
2.003
641
Hallo iedereen,

Ik ben aan het oriënteren voor een motoraanhanger, nu heb ik ik een gezien bij een bedrijf.
Het gaat om deze (opvouwbare) aanhanger:

foto2_zps8968241a.jpg

foto3_zps6d9e260b.jpg

foto4_zps268d7d6e.jpg


De wielbasis lijkt me wat smal?

Nu is mijn vraag:
Heeft iemand hier ervaring met dit specifieke type aanhanger?

Mocht iemand het merk/type weten zou ik dat ook graag willen horen. :)

Bij voorbaat dank.

Groeten, Cas
 
Als het nu gaat om het vervoeren van één motorfiets, is er dan niet een inrijklem te bedenken die vast aan de trekhaak zit, waar aan jij je motorfiets vast ratelt, en het achterwiel gewoon op de straat mee rolt ?
 
persoonlijk zou ik niet met zo'n ding willen rijden. als dat karretje aan het zwabberen gaat op de snelweg dan weet je niet waar je motor blijft
 
De wielbasis lijkt me wat smal?

Een enkelassige aanhanger heeft geen wielbasis enkel een spoorbreedte ;) en die is inderdaad érg smal.

Te smal naar mijn mening, gezien het hoge zwaartepunt van een motorfiets, en achteruit rijden zonder motorfiets erop kan je ook zo goed als vergeten.


Ik zou dit topic eens doorbladeren:
Slimme trailers....
 
Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid; deze aanhanger moet dus achter de auto, om er een motor op te kunnen vervoeren?
 
Hoi,

Heb zelf zo'n aanhanger gehad. In het blauw, werkt prima en zeer handig om op te bergen. Je hebt hem binnen 5 min gedemonteerd en past daarna in je achterbak.
Mijn gsxr 1000 heb ik meerdere malen erop gehad. Je kunt met gemak 100 op de snelweg rijden.

Wat vragen ze ervoor?

Gr Ethmond
 
Ik had zo'n soortgelijke aanhanger. Die vierkante koker had ik vervangen voor een langere, waardoor de spoorbreedte toenam. Maar de aanhanger bleek te kort voor een R1100RT.
Die aanhanger verkocht en voor hetzelfde geld een Erdé gekocht. Zeer licht, gemakkelijk op z'n kant te plaatsen (in je eentje) of op z'n achterkant. had ik veel eerder moeten doen! En deze aanhanger is met een beetje creativiteit ook voor het vervoer van andere zaken (bv tafelblad) te gebruiken. Dat gaat met zo'n opklapbaar ding niet lukken. Die haalt zijn stevigheid uit de gehele constructie die ontstaat mét motor en mét spanbanden.
Had ik veel eerder moeten doen!
IMAG0476.jpg


2012-08-25+18.39.11.jpg


Het op- en afladen van de motor gaat ook veel gemakkelijker op een 'normale' aanhanger.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!
Spoorbreedte inderdaad, mijn fout.

Ik heb het liever in één keer goed dan dat ik over een tijdje toch liever een andere had willen hebben.
Echter is het wel handig om te vermelden dat mijn koekblik maar 400 kilo mag trekken.

Deze aanhanger staat te koop bij een bedrijf die failliet is, normaal kostte deze €399,- nu mag die weg voor €249.-
 
Zou persoonlijk zelf niet zo'n vertrouwen in dat ding hebben.
Ziet er zo op de foto behoorlijk gammel uit.

Voor dat geld moet je zelf ook wel iets kunnen fabrieken toch.
 
Als het nu gaat om het vervoeren van één motorfiets, is er dan niet een inrijklem te bedenken die vast aan de trekhaak zit, waar aan jij je motorfiets vast ratelt, en het achterwiel gewoon op de straat mee rolt ?

Zo raar was mijn gedachtegang nog niet (of heb het onbewust wel eens voorbij zien komen)
Kijk eens wat ik vond --> Motor vervoeren achter auto, zonder aanhangert!
 
Zo raar was mijn gedachtegang nog niet (of heb het onbewust wel eens voorbij zien komen)
Kijk eens wat ik vond --> Motor vervoeren achter auto, zonder aanhangert!

Het gaat me er juist om om geen lange stukken over de snelweg te hoeven rijden..
Ivm vierkante banden en onnodige slijtage, het is de bedoeling om dit jaar meer circuit te gaan rijden.
Rechte stukken zit ik liever in het koekblik, muziekje aan, prima.

Bedankt voor de input, maar voor mij is het niet handig. :)


Mark, dat zou misschien nog kunnen, met als basis een oude gewone aanhanger.
We hebben al een normale aanhanger, maar daar mag ik niks aan aanpassen. |(
De laatste keer heb ik er een wielklem in gezet en dan met spanbandjes vastgezet, ging ook wel.
 
Voor 249,- natuurlijk gewoon doen, vind je het niets raak je hem ook voor die prijs wel weer kwijt. Kan je niet voor tobben.
 
Laatst bewerkt:
als je dan toch een inklapbare kar wil, zie MP link

http://link.marktplaats.nl/763315656


ik persoonlijk zou er wel een de- montabele vloer plaat in zetten. ( op 4 hoeken M8 bout van onder af door frame en vloerplaat, en boven een oogbout monteren tbv montagepunten vastzetten brommert. )
geef de kar toch de benodigde stevigheid.

trekgewicht 400 kg. moet ook geen probleem zijn
 
Laatst bewerkt:
Als het een nieuwe aanhanger betreft dient er een type-goedkeuring voor afgegeven te zijn.
(Na 29-10-2012, maar wie bewijst dat?)
Ook moet er dan op de aanhanger een type-plaatje zitten.

Daarbij betwijfel ik of deze aanhanger goedgekeurd zou worden omdat de achterlichten best wel ver van de achterkant zitten.

En idd. waar bevestig je de kentekenplaat (i.v.m. kentekenplaatverlichting)

Het rijden zal best wel gaan, totdat je met 1 wiel over een steen, kuil of wat ook rijdt.
Denk dat je dan liever een aanhangertje met een bredere spoorbreedte had gehad.
 
verlichting hoort verder naar achter. net als de driehoek reflectoren.
kentekenplaat is geen montage voor.
kentekenplaatverlichting ontbreekt.
mistlicht zit er niet op (is tegenwoordig ook verplicht).
ik denk dat oom agent bovenmatig geïnteresseerd gaat zijn in het voorbijrijden.
spoorbreedte is nogal krap.
ik zou een ander modelletje kiezen. er zijn er genoeg. en de normale prijs zegt niet veel in een failliete boedel. dan is het maar wat de gek er voor geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan