Ervaring oliefilter plaatsen Honda CBR600F

Honda CBR600F

Die hard MF'er
15 okt 2004
277
1
Zeewolde
Wie oh wie,

Wie heeft er ervaring in het vervangen van het oude oliefilter, en het toevoegen van nieuwe olie betreffende een Honda CBR600F?? :}

Ben recent in het bezit van deze motor, en wil voor de winterstalling dit gaan doen :) Waar moet ik precies opletten als ik dit ga doen bij mijn Honda??
Wie weet hoeveel aftappluggen deze motor heeft?? Aan welke kant moet ik de kappen verwijderen??

Groeten,
 
-Onderkuip aan weerzijden demonteren.
-1 aftapplug onderop carterpan.
-oliefilter verwijderen met filtertang, van nieuw filter o-ring insmeren met olie en met de hand aandraaien.

Tijden vullen van olie wel ff op letten dat je peilt met de dop van de peilstok op de rand....dus er niet ingeschroefd.

Kind kan de was doen ;)
 
Dank je Bronco :}

Vanmiddag ga ik zowieso effe langs Motozoom om de benodigde spullen te halen.
Motozoom kan ik echt aanraden, ze hebben daar goed spul en een uitgebreidt assortiment :)

Ze hebben ook een webshop om te bestellen, check maar effe http://www.motozoom.nl (www.motozoom.nl) *D
Effe het verwarmingetje aan doen in de schuur en klussen maar.
Oh ja,ook maar effe zo'n goedje halen om intern alles te reinigen.

Jullie horen nog wel hoe het is gegaan :)

Later..............
 
Vanmiddag ga ik zowieso effe langs Motozoom om de benodigde spullen te halen.
Motozoom kan ik echt aanraden, ze hebben daar goed spul en een uitgebreidt assortiment :)
:X

Voordat je Motozoom gaat aanprijzen zou ik eerst even de zoekfunctie gebruiken |(

Oh ja,ook maar effe zo'n goedje halen om intern alles te reinigen.
Beter van niet...gewoon warmdraaien en verversen die hap :)
 
Hoezo Crash, ken jij misschien een goed adresje??
Eerst zo'n goedje erin gooien is misschien overbodig, ze zeggen dat het de onderdelen nog beter reinigt voordat je de nieuwe olie erin gooit. Dus eerst het goedje erin gooien, en dan effe warm laten lopen en dan aftappen die handel ;)

Je kunt ook een goedje als AS2-Takt Power(50ml)kopen welke je in je tank moet gooien. Het schijnt de verbrandingsruimtes, uitlaat en spoelpoorten te reinigen. Een verkoopstunt of misschien toch waar :}

Je kunt trouwens allerlei soorten reinigings spul kopen, misschien toch eens proberen. Kan in ieder geval geen kwaad, denk ik :?

Heb inmiddels alle spulletjes aangeschaft om aan de gang te kunnen gaan *D

Heb een seatcover op de kop weten te tikken. Moet hem alleen overspuiten in de kleur zwart. Iemand suggesties welke soort (spuit)verf ik het beste kan gebruiken hiervoor :}

Later..............
 
I Love teflon, het houdt mijn werplaatsagenda nog voller, eerst wordt er verdiend aan die toevoeging, en daarna mag ik de zooi repareren :+
Nederlands volk op z'n best :+


LOL :+

En motozoom is overigens een vies woord hierop het forum...beter is het je spullen bij Louis.de te halen....zelfde assortiment, betere service, sneller in huis en 9 van de 10 keer stukken goedkoper ;)
 
Ben een beginnende motorrijder, en heb dus recent mijn eerste motor gekocht.
Toevallig zag ik op internet de site van Motozoom en leek mij verder wel oké :}

Voor mijn Honda kost een Delo oliefilter 8,99 euro, en 4 liter Delo motorolie SEA 10W-40 17,95 euro. Lijkt mij wel redelijk spul voor een goed prijsje :)

Heb ook effe Unipol kunsstofpolish 50ml tube gekocht, en mijn kuipruit ziet er weer stukken beter uit *D Ik zal ook is effe achter dat Teflon aangaan, waar kan ik dat goedkoop krijgen?

Ben ook nog van plan om er nieuwe handvaten op te plaatsen, iemand hier verder nog ervaring mee?? Of is het gewoon oude eraf en nieuwe erop zetten :P
Kan iemand mij misschien nog effe vertellen welke (spuit)verf ik het beste kan gebruiken om mijn coverseat een nieuw kleurtje te geven, dank :}

Oh ja, hier nog effe een piccie van mijn Honda.
 
Heb ook effe Unipol kunsstofpolish 50ml tube gekocht, en mijn kuipruit ziet er weer stukken beter uit *D Ik zal ook is effe achter dat Teflon aangaan, waar kan ik dat goedkoop krijgen?

Laat dat Teflon spul er aub uit. (Goed de reacties lezen!)
Je bezorgd er alleen anderen (Paul) werk mee :+
Dat Delo spul durfde ik er toch niet in te gooien, ik heb er Shell VSX4 in gedaan. Motorolie moet goed zijn.
 
Ben ook nog van plan om er nieuwe handvaten op te plaatsen, iemand hier verder nog ervaring mee?? Of is het gewoon oude eraf en nieuwe erop zetten :P
Inderdaad, klinkt heel simpel, maar het gaat wat moeite kosten om die oude ervan af te halen :P (lees: goed warm maken)
Kan iemand mij misschien nog effe vertellen welke (spuit)verf ik het beste kan gebruiken om mijn coverseat een nieuw kleurtje te geven, dank :}
Heb je ervaring met spuiten? Nee? dan zou ik het laten doen. anders zou ik gaan voor Motip verf, maar gaat lastig worden om dat mooi strak te krijgen hoor, verkijk je er niet op!
 
Hé P.H.C. Ritzen, je bedoeld zeker 11,04 euro per liter ;)
Ben effe naar een spuiter geweest om te vragen wat het kost om mijn coverseat zwart te maken, 50 pleuro'tjes |( |(

Moet wel zeggen dat ik een coverseat op de kop heb getikt die gewoon gloednieuw is. Had niet gedacht dat hij gloednieuw zou zijn, waar echt geen enkel krasje op zit. Eigentlijk zonde om over te laten spuiten *D

Misschien dat er nog iemand anders op zoek is naar een rode coverseat, en toevallig nog een z.g.a.n zwarte heeft liggen :}
 
Hé P.H.C. Ritzen, je bedoeld zeker 11,04 euro per liter ;)
Ben effe naar een spuiter geweest om te vragen wat het kost om mijn coverseat zwart te maken, 50 pleuro'tjes |( |(

Moet wel zeggen dat ik een coverseat op de kop heb getikt die gewoon gloednieuw is. Had niet gedacht dat hij gloednieuw zou zijn, waar echt geen enkel krasje op zit. Eigentlijk zonde om over te laten spuiten *D

Misschien dat er nog iemand anders op zoek is naar een rode coverseat, en toevallig nog een z.g.a.n zwarte heeft liggen :}

Ahum, de prijs die ik gaf was voor een orgineel oliefilter, niet voor de olie.............. :z :+
 
Hier is ie weer!!!

Heb vandaag toch maar effe besloten om de coverseat zelf zwart te maken :P

Ben vanmiddag effe naar Automat gegaan waar een maat van mij werkt, en op ons gemak de juiste kleur (glans)zwart erbij gezocht (natuurlijk van MOTIP : })
En natuurlijk gelijk een bus hecht primer erbij gehaald.

Eénmaal thuis gekomen in de boiler kamer (redelijke ruimte waar de cv-installatie staat) aan de slag gegaan :)
De temperatuur in die ruimte was perfect om te spuiten. Eerst effe de coverseat helemaal schoon en stofvrij gemaakt met een goedje. Vervolgens een dunne laag primer erover heen gespoten, wat best wel spannend was, want op sommige kunsstoffen hecht primer niet!!!

Effe wachten en ondertussen de zwarte bus goed zitten schudden :P
Vervolgens mijn verstand op nul gezet en de eerste laag aangebracht, niet slecht. 5 minuten wachten en toen de tweede laag gedaan, zag er nog wat beter uit. Na 5 minuten de derde laag aangebracht. Toen maar besloten om nog een laag aan te brengen.

Het resultaat ziet er naar mijns inziens perfect uit :P
Natuurlijk niet zo uitmuntend als bij een Pro, maar voor mij perfect!
Helaas ben ik niet in het bezit van een digitale camara om een piccie erop te zetten |(

Morgen maar effe de coverseat erop plaatsen en effe bewonderen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan