ervaring op doen of lessen?

phiet

MF'er
10 aug 2005
136
0
Haarle
Dag,

Ik heb 1 maand geleden mijn autorijbewijs gehaald en nu wil ik graag door voor de motor. Is het nou wijs om eerst rijervaring op te doen met de auto of nu te beginnen met rijlessen want dat spiegelen(etc.) zit er nog wel goed in (nu).

Wat is jullie mening. (hoop ook dat je het kunt beargumenteren)


bijvoorbaat dank,
 
Direct door gaan met lessen.
Je zit nu in het stramien en je spiegelwerk moet nu wel goed zijn.

Of je moet een paar jaar wachten en duizenden kilometers maken in de auto (liefst zo veel mogelijk) om rijervaring op te doen.


Het is maar wat je wilt: of je motorrijbewijs halen of motor kunnen rijden ;).
 
Het slimste is ok lekker met de auto ervaring op te doen, en te zorgen dat je het verkeer goed snapt en het gedrag vanzelf kan voorspellen

Het leukste is natuurlijk om lekker op de motor te stappen en gelijk doorgaan met lessen.

Dus als je van jezelf kan zeggen dat je niet al teveel macho-gedrag gaat vertonen in het verkeer op de motor, zou ik zeker voor die optie gaan. Anders misschien even wat wilde haren verliezen [/ouwe lullen mode]
 
gewoon lekker je motorrijbewijs gaan halen.
je zit nu in het ritme van hoe het echt moet wat betreft spiegelen en de regeltjes.
dus hophop je theorie gaan halen, en je lessen inplannen!

good luck!
 
(ben zelf autoinstructeur)
-ik zou lekker doorgaan.
A je theorie zit er nu nog in en dat geeft je toch een voorsprongetje
b Het stramien van spiegelen (lees plannen) beheers je nu nog en dat slijt helaas bij de meeste mensen te snel.
c ervaring is niet echt noodzakelijk plus een goede instructeur kan je ook helpen bij het opdoen van ervaring dus je hebt er ook meer aan in de auto!
 
Terug
Bovenaan Onderaan