ervaring parkeerboete?

marcel74

Die hard MF'er
26 okt 2005
353
0
amsterdam
Tja, een parkeerboete met de motor gehad....dus geen probleem dacht ik.
Maak bezwaar en dan zien ze de fout wel in....nee dus, bezwaar afgewezen en zou nu naar de rechter moeten stappen en griffierechten moeten betalen.

Situatie, motorgarage in Amsterdam, waar dus alleen maar motoren voor de deur staan in afwachting op reparatie, op het pand staat ook een wegsleepregeling omdat de motoren daar voor de deur moeten kunnen staan.
De dag van mijn boete, stonden er dan ook een 20 tal motoren, en daar hebben ze mijn motor uitgepikt en een sanctie opgelegd.
De andere motoren niet.

Wie heeft er ervaring met zulke pesterijen, en wie weet wat de kosten zijn voor griffierechten.
 
Moeilijk te beoordelen, maar ip mag er niet één motor uitgepikt worden om te bekeuren en de rest niet. Als ze dan gaan schrijven moet dat voor allemaal.
 
als jij daar wettelijk niet mocht staan volgens de Plitie en de rechter volgt dat en je wordt veroordeelt dan betaald je een pak maar dan enkel de boete.

Als je geluk hebt kan je je er met een blanco strafblad mss uitlullen
 
als jij daar wettelijk niet mocht staan volgens de Plitie en de rechter volgt dat en je wordt veroordeelt dan betaald je een pak maar dan enkel de boete.

Als je geluk hebt kan je je er met een blanco strafblad mss uitlullen

Waar heb jij last van? Wat een onzin!

Voor de ts:
Je moet idd naar de kantonrechter. Je betaald geen griffiekosten. Je moet wel een degelijk verhaal hebben en onderbouwen met bewijs. Heb je gegevens opgevraagd (WOB)? Heb je foto's van jou en de andere motoren ivm het selectief uitschrijven van boetes?
 
stond je niet toevallig iets minder sociaal geparkeerd dan de rest van de motoren? Jij midden op het fietspad ofzo? :+
 
Wie heeft die wegsleepregeling opgehangen. De motorgarage of de gemeente?
Iedereen kan namelijk aan die bordjes komen maar dat wil niet zeggen dat de wegsleepregeling dan meteen van kracht word als men dat ophangt. Zal ergens geregistreerd moeten staan. (opvragen via WOB)

Tevens vragen aan je garage of die een verklaring wil geven dat motoren daar juist neergezet worden, en dat die wegsleep regeling ervoor bedoelt is dat er geen auto's gaan staan.
 
De dag van mijn boete, stonden er dan ook een 20 tal motoren, en daar hebben ze mijn motor uitgepikt en een sanctie opgelegd.
De andere motoren niet.

Dat twintigtal stond daar voor reparatie en de jouwe niet.....
 
Was altijd in de veronderstelling dat een motor geen parkeerboete kon kijgen :o :$ Hooguit dat ze bij extreme gevallen je motor misschien weg halen ofzo

Waar hebben ze het bonnetje achtergelaten??? :? :? :?
 
als jij daar wettelijk niet mocht staan volgens de Plitie en de rechter volgt dat en je wordt veroordeelt dan betaald je een pak maar dan enkel de boete.

Als je geluk hebt kan je je er met een blanco strafblad mss uitlullen

Ik drink ook, maar dit is wel erge onzin.
 
Was jij op bezoek bij die motorgarage? Heb je daar gevraagd of ze die andere motoren ook bekeurd hebben?
 
Ik was op dat moment aan het meehelpen in de garage, maar het feit blijft dat daar nog meer motoren stonden die geen bekeuring gehad hebben.

Maar er is licht aan het eind van de tunnel, eerst de rechtbank gebeld en deze hebben de prijs gegeven van griffierecht, a 45 of 65 euro, tja ze was geen Nederlandse, en had ook geen zin om het nogmaals te vragen, maar ze vond de situatie ook erg vreemd.

Dus nog maar eens Cition gebeld en meteen gevraagd aan de dame of ze mijn situatie kon begrijpen en haar best wou doen om mij verder te helpen ipv meer op de kosten te jagen.
Nu was deze dame zeer behulpzaam en vond ook zij de situatie niet kloppen, bij navraag aan een meerdere blijkt het te zijn dat de collega die de afwijzing van het bezwaar niet goed zijn werk heeft gedaan, daar motorfietsen geen parkeerboetes krijgen, (of hij moet idd op of in de weg staan.
Alvast onze excuus, dit had niet mogen gebeuren, en we gaan de zaak met spoed nogmaals herzien....
Ze ging er ook vanuit dat het zsm opgelost was.
Gelukkig maar, anders had ik 6 gebouwen van Cition moeten platbranden, en met de huidige benzine prijs is dat ook geen kattepis :)
 
een parkeerboete op de motor :o waar hebben ze het bonnetje achtergelaten?
 
Van de parkeerwachters/stadstoezicht zeker? Die gasten kiezen vaak de weg van de minste weerstand, ff snel een prentje uitschrijven en heel gauw weer weg. Anders zouden ze nog de confrontatie aan moeten en dat is nog het meest lastige in hun vak der kanslozen :r
Heb de politie wel iets hoger in het aanzicht staan, lijkt mij dat zij er niet eentje uit een rij van 20 uitkiezen en dat doen parkeerwachters dus wel... :r Of was ie wel van de blauwe petten?
 
Laatst bewerkt:
Tussen je tank en zadel of met een nietje vastgeniet aan je spiegel

Of onder het klepje van je tankdop. Daar heb ik een keer zo'n labeltje van de AFAC (Algemene Fiets Afhandel Centrale) gehad dat als mijn fiets daar na twee weken nog stond, hij door de fietsen-afhaal-dienst weggehaald zou worden. Was een nieuw labeltje dus zo te zien van een ambtenaar en niet van een fietser. Hij zal zich wel verveeld hebben of zo :)
 
Laatst bewerkt:
belachelijk.
lekker simpel een bekeuring uitschrijven waar ze beloven weg te slepen...

vroeger deden die bekeurders nog een beetje moeite om te gallen

:+
 
Neem even contact op met de Mag. Cition ziet motoren als nieuwe melkkoe. De Mag is daar al mee bezig.
 
Ik heb ook wel eens een parkeerboete gehad in amsterdam waar ik nog nooit geweest was :+ best knap. ...

Verzamel genoeg bewijs, wegsleepregelingsbord van gemeente? En andere motoren die er wel stonden geen boete, dat is wel apart
 
Maar er is licht aan het eind van de tunnel, eerst de rechtbank gebeld en deze hebben de prijs gegeven van griffierecht, a 45 of 65 euro, tja ze was geen Nederlandse, en had ook geen zin om het nogmaals te vragen, maar ze vond de situatie ook erg vreemd.

Griffierecht? Voor een parkeerovertreding? (Dus niet voor het niet betalen voor het parkeren) Dat is echt complete onzin.

Een verkeersovertreding laten behandelen door de rechter is kosteloos.
 
Of onder het klepje van je tankdop. Daar heb ik een keer zo'n labeltje van de AFAC (Algemene Fiets Afhandel Centrale) gehad dat als mijn fiets daar na twee weken nog stond, hij door de fietsen-afhaal-dienst weggehaald zou worden. Was een nieuw labeltje dus zo te zien van een ambtenaar en niet van een fietser. Hij zal zich wel verveeld hebben of zo :)

Dat was vast een fietser die het grappig vond dat bonnetje bij jou onder je kleppie te doen. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan