Ervaring Pilot Power EN Pilot Power 2CT

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
1
Sevenum
Ik heb een VTR en ben aan nieuwe banden toe. Op mijn vorige motor had ik erg goede ervaringen met MPP. Wil nu een set MPP bestellen maar twijfel tussen de gewone en de 2CT. Zijn er mensen hier die op beide banden gereden hebben en die mij kunnen vertellen of het echt de moeite is. Btw, ik ben geen supersnelle rijder, ga wel soms naar circuit, en rij zomer en winter.

alvast dank

De Kale
 
Ik heb op mijn zx-6r 01 de gewone MPP's gehad en dat reed super. Sinds een paar weekjes heb ik op mijn nieuwe fiets de 2CT's zitten. Voor mijn gevoel zijn ze hetzelfde maar ik heb er nog niet mee op het circuit gereden en buiten is het ook nog niet lekker warm zodat je wat platter kunt... Maar ik denk dat je voor straatgebruik toch wel gek moet doen om de limiet van de gewone MPP's te bereiken.
 
Ik heb de MPP 2CT op mijn bandit gehad.
Ik vind dit een super band, maar heb nog geen vergelijking met de gewone MPP.
Deze band kan je echter ook vierkant rijden, aangezien de zachtere rubber van de 2CT alleen aan de laatste 11%(van de totale breedte) aan iedere kant van de band zit. Bij mij was de band in het midden het verst versleten, dan helemaal aan de zijkanten, maar net naast het midden was er nog wel profiel over, waardoor de band alsnog vierkant was.

greetz, Nick.
 
De 2CT is blijkbaar alleen op de buitenste rand nnog wat zachter dan de gewone Power. Ook al begrepen dat de 2CT korter mee gaat dan de gewone.... Heb zelf alleen de Powers gehad en die deden het meer dan voldoende, de 2CT was voor mij niet nodig. Alleen op circuit haal je het voordeel er uit denk ik.
 
k heb op de duuc beide types gehad, de CT's en de 2 CT's. De CT's zijn erg goed, totaal niets op aan te merken. Redelijk snel warm, goede grip en redelijke lange levensduur.

De 2CT's rijden naar mijn mening nog beter. Nog eerder warm, hele goede grip in de bochten, maar volgens mij een fractie kortere levensduur (iets van 7a 8 k dat deze mee gaan). Zelf kies ik hierna weer voor de 2CT's, bevallen me erg goed.

Beide types geven ook geen kick in de regen, geen zijstapjes niets. :)

k hoop dat je wat aan hebt. :)
 
Laatst bewerkt:
Zowel de gewone Powers als de 2CT's zijn superbanden. Alleen zijn ze voor verschillend gebruik gedacht. De gewone ( als ik zo oneerbiedig mag zijn ) is bedoeld voor de sportieve straatrijder die ook een paar kilometers meer wil maken. De 2CT daarentegen is bedoeld voor de sportieve straatrijder die regelmatig op het circuit te vinden is en derhalve niet teveel grip wil inleveren bij maximale hellingshoeken en toch ook een paar extra kilometers op straat rijdt. Daarboven staat de PP Race (in 3 verschillende compounds) die bedoeld is puur voor een droog circuit.
Ik wil gelijk even een misverstand uit de weg ruimen. De 2CT heeft meer opwarming nodig dan de gewone en het duurt danook langer voordat je van de "betere" grip kunt profiteren van de 2CT. Ze zijn dus NIET eerder op temperatuur dan de gewone PP's. De rubbersamenstelling van de gewone PP's is zo gekozen, dat deze sneller op temperatuur komen, maar ook wat eerder hun grip verliezen. Let wel, we praten dan over heel behoorlijke hellingshoeken en over circuitgedrag over een langere periode. Je zult zien dat de 2CT langer grip blijft behouden omdat de band zachter is aan de zijkanten. Dit klinkt tegenstrijdig, maar het is echt waar. Het is niet voor niets dat de Moto-GP jongens bandenwarmers gebruiken die een temperatuur van 80 gr. celcius afgeeft. Dit is om de band een aanvangstemperatuur te geven zodat ze niet in de eerste bocht er al af lazeren. Een qualifier gaat 2 rondjes mee, het eerste rondje om de band op temperatuur te rijden het tweede rondje om voluit te kunnen knallen en een supertijd te zetten. Voor de meeste straatrijders is een gewone PP ruim voldoende (dat geldt zeker ook voor mij) en is een 2CT niet nodig. Ik heb ze nu ook om mijn GSX-R 750 zitten, maar de volgende zijn weer de gewone omdat deze voor straatgebruik ( en ik rijd echt niet flauw........................) voor mij veel beter zijn. Voor circuitgebruik heb ik PP Race in de schuur staan en ook die bevallen mij fantastisch................................
Ik wil met dit relaas niet tegen mensen aan schoppen, maar ik wil hiermee proberen een stukje duidelijkheid te geven. Als alternatief zou je eens je bandenleverancier kunnen vragen.
 
Helder, dankjewel

De Kale

Zowel de gewone Powers als de 2CT's zijn superbanden. Alleen zijn ze voor verschillend gebruik gedacht. De gewone ( als ik zo oneerbiedig mag zijn ) is bedoeld voor de sportieve straatrijder die ook een paar kilometers meer wil maken. De 2CT daarentegen is bedoeld voor de sportieve straatrijder die regelmatig op het circuit te vinden is en derhalve niet teveel grip wil inleveren bij maximale hellingshoeken en toch ook een paar extra kilometers op straat rijdt. Daarboven staat de PP Race (in 3 verschillende compounds) die bedoeld is puur voor een droog circuit.
Ik wil gelijk even een misverstand uit de weg ruimen. De 2CT heeft meer opwarming nodig dan de gewone en het duurt danook langer voordat je van de "betere" grip kunt profiteren van de 2CT. Ze zijn dus NIET eerder op temperatuur dan de gewone PP's. De rubbersamenstelling van de gewone PP's is zo gekozen, dat deze sneller op temperatuur komen, maar ook wat eerder hun grip verliezen. Let wel, we praten dan over heel behoorlijke hellingshoeken en over circuitgedrag over een langere periode. Je zult zien dat de 2CT langer grip blijft behouden omdat de band zachter is aan de zijkanten. Dit klinkt tegenstrijdig, maar het is echt waar. Het is niet voor niets dat de Moto-GP jongens bandenwarmers gebruiken die een temperatuur van 80 gr. celcius afgeeft. Dit is om de band een aanvangstemperatuur te geven zodat ze niet in de eerste bocht er al af lazeren. Een qualifier gaat 2 rondjes mee, het eerste rondje om de band op temperatuur te rijden het tweede rondje om voluit te kunnen knallen en een supertijd te zetten. Voor de meeste straatrijders is een gewone PP ruim voldoende (dat geldt zeker ook voor mij) en is een 2CT niet nodig. Ik heb ze nu ook om mijn GSX-R 750 zitten, maar de volgende zijn weer de gewone omdat deze voor straatgebruik ( en ik rijd echt niet flauw........................) voor mij veel beter zijn. Voor circuitgebruik heb ik PP Race in de schuur staan en ook die bevallen mij fantastisch................................
Ik wil met dit relaas niet tegen mensen aan schoppen, maar ik wil hiermee proberen een stukje duidelijkheid te geven. Als alternatief zou je eens je bandenleverancier kunnen vragen.
 
Dacht dat de 2ct alleen zachtere zijdes heeft gekregen en het midden dezelfde compound
dan zou het opwarmen tov de gewone toch gelijk blijven? (in het midden tenminste)

Maar het zou wel verklaren waarom m'n 2ct achter iets eerder glijd als voorheen m'n gewone
wanneer ik net van huis vertrek
 
Zowel de gewone Powers als de 2CT's zijn superbanden. Alleen zijn ze voor verschillend gebruik gedacht. De gewone ( als ik zo oneerbiedig mag zijn ) is bedoeld voor de sportieve straatrijder die ook een paar kilometers meer wil maken. De 2CT daarentegen is bedoeld voor de sportieve straatrijder die regelmatig op het circuit te vinden is en derhalve niet teveel grip wil inleveren bij maximale hellingshoeken en toch ook een paar extra kilometers op straat rijdt.


beetje gelul vind ik, ik denk dat de gewone MPP voor het gros van de mensen die af en toe een keer het circuit opgaan meer dan genoeg grip hebben, ook als je onder hellingshoek je gas opentrekt.

Overigens is het loopvlak van de mpp en de 2ct volgens mij hetzelfde, en hebben alleen de wangen een zachtere compound gekregen.
Voor de rest heb ik alleen ervaring met de "gewone"MPP, niet met de 2ct, maar ik heb wal van verschillende mensen gehoord dat de 2ct sneller afkoeld dan de standaard mpp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan