Ervaring rijles

Yuri

MF veteraan
25 sep 2001
1.803
1
Heb net dus 2 uur rijles gehad, in de stromende regen. Onderweg toch het nodige meegemaakt.

Het begon al toen we van de rijschool wegreden, om richting Gelredome te gaan voor de bijzondere verrichtingen. (Wegrijden van rijschool, verkeersplein over, brug over en je bent er.)

De op- en afrit van die brug is echt levensgevaarlijk. Als het wegdek nat is zie je zo'n mooie glimmende bitumenstrook dwars over het wegdek kronkelen, die kan je niet ontwijken. Dus terwijl ik niet aan die strook probeer te denken en de bocht door kijk voel ik ineens hoe de achterkant van de motor een stapje opzij doet. Toch wel even schrikken. :(

Op het parkeerterrein van het Gelredome de nodige achtjes en rondjes gedraaid, daarna nog een stukje gereden.

Op de terugweg richting rijschool reden we dwars door het (altijd drukke) centrum van Arnhem.
Ineens hoor ik luid getoeter achter me (was de instructeur), dus ik kijk links van me en in de spiegels. Blijkt dus dat een oude muts ( :r ) in een oud barrel bezig is mij van de weg te drukken. |(
Snel spiegelen en van het gas af dus. M'n instructeur was echt kwaad op dat mens en ging er bij het stoplicht dus naast staan. Zelfs _dat_ zag ze niet, hij moest echt op het raampje tikken eer ze doorhad dat er iets aan de hand was. |(

Toch nog veilig bij de rijschool aangekomen, en niet eens zo nat geworden als ik dacht.

Anyways, dat moest er ff uit. :)
 
Laatst bewerkt:
Nou Yuri dat is even schrikken, ik vind dat ze die oude mutsen maar eens van de weg moeten halen.Mijn instructeur kan zich daar ook heel boos over maken als ze ""zijn""leerlingen iets aan doen.Balen he met dat slechte weer, ik heb twee keer les gereden met regen. Gister dus ook alleen was dat met mijn examen, het ging dus niet goed gezakt met mijn bijzondere verrichtingen.
Altijd gaan mijn drie cirkels links en rechts eruit goed nu dus even niet, voetje aan de grond
Einde verhaal. Wanneer moet je afrijden Yuri??
Veel succes, Annie
 
met regen wordt alles glad, zo glad dat zelfs het achterwiel van mijn 25kW monster wel eens wil gaan spinnen als ik vlot weg wil rijden!!

succes bij je examen!!
thumbsup.gif
 
Is niks erger dan regen.
Vooral die witte strepen op de weg.
En so wie so heb ik een hekel aan regen.

Succes met je examen en hopen dat je dan mooi weer hebt.
 
Dus oma drukt jouw van de weg, en jij hebt dat niet door :(

Dat lijkt erop dat je niet goed in je spiegels kijkt :)

Maar daarom les je ook nog :)

Succes met afrijden in augustus
 
Dus oma drukt jouw van de weg, en jij hebt dat niet door :(
Ik zag haar wel (ze zat al een tijdje naast me), maar wist in eerste instantie nog niet wat ze van plan was. Opeens zag ik dat ze mijn kant op kwam en ging ik gelijk van het gas af.
Dat lijkt erop dat je niet goed in je spiegels kijkt :)
Dat zou je zeggen ja. :)
Toch is dat niet zo, aangezien ik wist dat ze naast me zat, al tientallen meters. Ik wist dus dat er een auto naast me zat, maar niet dat die ineens mijn kant op kwam. Dat kreeg ik pas door toen ik dat getoeter hoorde.

(Misschien dat de situatie zo iets duidelijker is.)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus zojuist de minder leuke kant van motorrijden meegamaakt: Bejaarden !

Ach ja hoort erbij he,
 
altijd hetzelfde met die oudjes..

laatst ook:

ik reed terug naar huis (scooter), kom ik achter een oud vrouwtje te zitten. Ze reed 20 op mijn scooterteller (dus iets van 15 ofzow). Zet ze haar knipperlicht aan en rijdt de afslag 3 meter voorbij |( , ik ben er maar langsgegaan, ze bleef gewoon stilstaan. Toen ik aan het einde van de straat omkeek stond ze er nog steeds, met knipperlicht aan :+ . Echt dikke lol, maar meestal is het echt sch**tirritant :j
 
Mijn vertrouwen in nat wegdek is ook al tot het minimum gedaald...zaterdag nog een glijdend voorwiel gehad :( NIET fijn, maargoed dat weten jullie ook wel.
Moet toch maar snel die VRO1 gaan doen.
 
Bejaarden zijn grotere gevaren op de weg dan de jongeren. Daar moet je dus altijd voor oppassen.
En op varkens langs de weg met flitsers...

En, hoe bevalt het? (al hoef ik dat waarschijnlijk neit te vragen)

Enne, ik tel vier kledingmerken? :?
 
Onder les motoren zitten meestal van die errug harde rubbers die lekker lang meegaan |( .
Lekker goedkoop (tot je op je reet gaat).
Met lessen dien je dus x-tra goed op te letten.
 
ik heb eigenlijk niet zo veel problemen in die nattigheid tot nu toe. Ik ontwijk wel witte strepen en putten alsof het landmijnen zijn en ik rij extra rustig bochten door, en snelweg is natuurlijk gewoon rechtdoor gassen voornamelijk. Alleen op de a10 richting zaandam zitten gigantische kuilen en sporen dat is met dit weer ontzettend irritant omdat je motor dan opeens z'n eigen weg gaan. En die kuilen zie je niet omdat er een plas water in ligt.
 
De A12 tussen Zevenhuizen en Bleiswijk/Zoetermeer is zo gemaakt dat je op de motor haast wel onderuit moet gaan bij het filerijden :(
Tussen de rijbanen is niet alleen een gladde witte streep aanwezig maar ook een "zwart lint" dat daar doorheen zwabbert om de twee weghelften "aan elkaar te plakken". Geen idee hoe ik het beter kan omschrijven maar glad is het zeker!
Als het dan ook nog een beetje druk/vroeg/mistig/etc. is veranderen auto's om onverklaarbare reden opeens in ongeleide projectielen dus... :j
 
Tijdens veel van mijn rijlessen regende het gigantisch. Van mijn leraar moest ik toch gewoon de toegestane snelheid rijden. Zolang je op putdeksel, strepen en je remweg aanpast ...no problemo. Wel vind ik met windkracht 10 rijden linke soep
 
Op 't examen had ik te maken met een complete wolkbreuk.Hoorde achteraf van m'n instrukteur dat de examinator de bijz.verrichtingen en de snelweg wilde overslaan vanwege de enorme regenval.
Toen 't weer "normaal" regende hebben we dat toch gedaan.'kHad met de remproef een blokkerend achterwiel.Poging 2 ging beter.

'kKreeg achteraf een compliment dat ik ondanks de regen toch flink doorreed. :)
 
Nog een paar van die ervaringen en jij kan je binnenkort "motorrijder" noemen...

Wacht maar tot je voorwiel een stapje opzij zet...

:)
 
Bij welke rijschool les jij nu ?, aan de reactie van de instructeur te oordelen kon het weleens dezelfde zijn waar ik gelest heb.
 
Op woensdag 03 juli 2002 19:38 schreef Sjaap het volgende:
Moet toch maar snel die VRO1 gaan doen.

Nou Sjaap vergeet snel maar, U bent pas in oktober aan de beurt :(

Daarom gaan wij pas in het voorjaar 2003 :(
 
Heb net dus 2 uur rijles gehad, in de stromende regen. Onderweg toch het nodige meegemaakt.

Ik 1 uur..

Ik heb maar 2 dingen meegemaakt :D

1x zag ik auto van rechts te laat (kwam hard aangescheurd) dus ik in de ankers.(te gehaast :) ).te weinig met voor rem..teveel met achterrem.. achterkant zag ik in eens langs me :) rem los, koppeling op en weer recht getrokken *D (geen schrik-want-met-motor-niet-gewend-smiley ? :+ )

2 stoplichten later moest ik wat harder op trekken om auto voor te blijven.. met slippend achterwiel opgetrokken.. vet vaag..

en dat op een ER5 :P

TOch maar geen blade kopen als beginners fiets :+
 
De eerste keer dat ik op droog wegdek reed was met mijn rijexamen, dus ik was het niet anders gewend dan gladee wegen en slecht zicht.
Ik denk dat je dat beter kan hebben dan anders om (dus droog lessen en nat afrijden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan