Ervaring rima motoren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

motormanneke

Rookie
28 okt 2009
1
0
Wie heeft er ervaring met rimamotoren. Ik heb daar een motor gekocht import uit engeland met 20.000 op de teller in werkelijkheid waarschijnlijk 80.000, gezien versleten remschijven en blokken?
motormanneke. :( :(
 
Wie heeft er ervaring met rimamotoren. Ik heb daar een motor gekocht import uit engeland met 20.000 op de teller in werkelijkheid waarschijnlijk 80.000, gezien versleten remschijven en blokken?
motormanneke. :( :(


Jij hebt er blijkbaar ervaring mee. Maar wat wil je?
 
Ze geven normaal garantie kun je toch teruggaan.
Maar heb je dit niet gezien og gemerkt met een proefrit???
 
Hoe kan je nou aan remschijven en -blokken zien wat de kmstand moet zijn... misschien remde de vorige eigenaar wel erg graag en vaak.
 
Gemiddeld gaan remblokken 100.000 km mee, dus als ze voor 80% versleten zijn is er 80.000 km mee gereden :+
 
Natuurlijk kun je de schijven en blokken als graadmeter hanteren maar ik zou er geen exacte stand aan relateren, korte ritjes met veel remmen of veel km. op de snelweg..
De mijne kocht ik met 1600 km op de teller en zag dit oa. aan de schijven dat zelfs de slijpgangen vanuit de fabriiek er nog inzaten. (en aan de absolute nieuwstaat van de motor.)
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik kijk vaker naar de conditie v/d schijven om de km stand in te schatten.....
Nou ben jij de kenner en ik niet, dus ik doe even een stapje op glad ijs :P

Iemand z'n rem kan een tijdje aangelopen hebben, hij kan er 2e handse op hebben gezet, motor kan off the road gebruikt zijn.. of juist net nieuwe erop hebben gezet voor de gein..

Maar ja, het is maar even wachten op TS, misschien kan hij aangeven wat hij heeft geconstateerd.
 
Ik heb een keer een motor gekocht bij Rima motoren. Eerst op een motor proefgereden, die er duidelijk meer km gereden leek te hebben dan op de teller staat. Hij importeert veel motorfietsen. De motorfiets die ik gekocht heb was een goede motorfiets.

Ik zou er zo weer een motorfiets kopen, met de kanttekening dat het een handelaar is en je dus goed moet kijken wat je koopt (maar volgens mij moet je dat ook doen bij dealers en particulieren)
 
Wie heeft er ervaring met rimamotoren. Ik heb daar een motor gekocht import uit engeland met 20.000 op de teller in werkelijkheid waarschijnlijk 80.000, gezien versleten remschijven en blokken?
motormanneke. :( :(
1. vertel over wat voor een motor het gaat.
2. zijn er problemen met de motor? geen compressie? lekt ie olie? carburateurs naar de klote?
3. hoe kun je in godsnaam aan de remblokken zien wat de motor gelopen heeft? ik rij 3 maanden met een setje nieuwe remblokken en daarna zien ze eruit alsof ik ze van mijn opa heb gehad.

ik vind je heel vaag...
 
Ja hier *O* Mijn vader koopt daar altijd zijn motoren. Hij heeft er nu al 4 daar gekocht. Met de 2e heeft hij een ongeluk gehad omdat waarschijnlijk het stuur niet helemaal goed vast zat. Hij heeft toen de hele motor van hem vergoed gekregen. Omdat hij dit zo goed afgehandeld heeft toen gaat hij er nog steeds naartoe. Als mijn vader tegen hem zegt wat voor motor hij wil dan regelt hij die motor ook altijd voor hem. Mijn broertje heeft nu zijn eerste motor ook daar gekocht en dat ga ik waarschijnlijk ook doen. Gewoon omdat hij prettig zaken doet. Er zijn wel eens wat dingetjes maar dat lost hij dan prima op.
 
Wie heeft er ervaring met rimamotoren. Ik heb daar een motor gekocht import uit engeland met 20.000 op de teller in werkelijkheid waarschijnlijk 80.000, gezien versleten remschijven en blokken?
motormanneke. :( :(

Misschien zijn ze zelfs als een keer vervangen en heeft de motor in werkelijkheid al 180.000 gelopen :o :+
 
mijn vriendin en haar vader hebben daar hun motor gekocht en geen problemen mee gehad.
Eigenaar opzich prima kerel, alleen moet je hem nog wel eens na bellen als je iets op tijd geregeld wilt hebben.


trouwens engelsen staan er niet echt bekend om dat ze zuining zijn met hun motoren maar daar is de meestal prijs ook na.
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er ervaring met rimamotoren. Ik heb daar een motor gekocht import uit engeland met 20.000 op de teller in werkelijkheid waarschijnlijk 80.000, gezien versleten remschijven en blokken?
motormanneke. :( :(
Wie heeft dat beoordeeld?

Ik kom dit soort dingen regelmatig tegen, maar meestal van particuliere verkoop.
 
Wie heeft er ervaring met rimamotoren. Ik heb daar een motor gekocht import uit engeland met 20.000 op de teller in werkelijkheid waarschijnlijk 80.000, gezien versleten remschijven en blokken?
motormanneke. :( :(

|( |( |(


Moest je je daar nou speciaal voor aanmelden hier :W


Wat een loser en ook geen bericht meer sinds gisteravond zo te zien... :r
 
Ik kocht daar een Bandit 600 25kw en hij zou de originele gasschuiven erbij leveren, waarop 'ie begrenst was. Echt tig keer gebeld en gemailed daarover, maar heb ze nooit ontvangen, ondanks vele beloftes.

Ook een keer voor een vriend wezen kijken, die wilde een GS500, maar dat dat ding was compleet overgespoten in een andere, doch originele kleur. Ikzelf vind de eigenaar (Manfred) een gladde zakenjongen met mooie praatjes. Ik zou er nooit meer iets kopen in elk geval.
 
Hallo allemaal,

motormanneke = Dre van Eekelen uit Roosendaal.
De BMW die hij kocht was niets mis mee, hij heeft er enkele jaren zonder klachten mee gereden, het klopt dat de remmen behoorlijk snel versleten waren en misschien heeft de motor ook daadwerkelijk meer gelopen, we praten over jaren geleden dus ik kan me in dit verhaal eigenlijk niet meer verdedigen.
Feit is wel dat ik na 2 jaar ( de garantie termijn was indertijd 6 maanden ) gratis de schijven en remblokken vervangen heb , daarna ook nooit geen enkele klacht meer gehad !!! ( toen hij vertrok was het nog "bedankt voor de superservice" )
Nu heeft de Hr van Eekelen een ziekte waardoor hij niet meer motor kan rijden, en verwachte van mij dat ik de motor wel even terug zou kopen.
Daar zijn we niet uitgekomen en nu heeft hij dus voor deze ontzettend zielige en anonieme manier gekozen om ons nog even door het slijk te halen

op motorforum heeft hij overigens een soortgelijk verhaal geplaatst maar dan weer onder een andere naam

Mvgr Manfred Slots

rima motoren bv
 
Hallo allemaal,

motormanneke = Dre van Eekelen uit Roosendaal.
De BMW die hij kocht was niets mis mee, hij heeft er enkele jaren zonder klachten mee gereden, het klopt dat de remmen behoorlijk snel versleten waren en misschien heeft de motor ook daadwerkelijk meer gelopen, we praten over jaren geleden dus ik kan me in dit verhaal eigenlijk niet meer verdedigen.
Feit is wel dat ik na 2 jaar ( de garantie termijn was indertijd 6 maanden ) gratis de schijven en remblokken vervangen heb , daarna ook nooit geen enkele klacht meer gehad !!! ( toen hij vertrok was het nog "bedankt voor de superservice" )
Nu heeft de Hr van Eekelen een ziekte waardoor hij niet meer motor kan rijden, en verwachte van mij dat ik de motor wel even terug zou kopen.
Daar zijn we niet uitgekomen en nu heeft hij dus voor deze ontzettend zielige en anonieme manier gekozen om ons nog even door het slijk te halen

op motorforum heeft hij overigens een soortgelijk verhaal geplaatst maar dan weer onder een andere naam

Mvgr Manfred Slots

rima motoren bv


is het niet de heer van eikelen????
lullig dat hij niet niet meer kan rijden maar wel zo prettig dat dit soort niet meer onder de motorrijdergelederen is.
maar iig een duidelijk antwoord Manfred.
 
Laatst bewerkt:
Triest verhaal......
Wie er ook gelijk heeft (en gezien de postings lijkt dat Manfred te zijn), het blijft triest dat er op deze manier met modder gesmeten moet worden. Internetfora hebben het grote nadeel dat iedereen maar wat kan schrijven, en dat er altijd wat blijft kleven.
 
@ Manfred, probeer te leren van je fouten. Blijkbaar is de communicatie nu al een aantal keer niet goed genoeg geweest.

@ Zot, doe hetzelfde :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan