Ervaring Triumph Trident 750 (de nieuwe) gevraagd

gt550

MF veteraan
6 nov 2004
2.166
660
Hart van Brabant
Mijn GT wordt zo langzamerhand wat vermoeid en ik ben dus voorzichtig aan het uitkijken naar een andere motor. Nou heb ik mijn oog laten vallen op de Trident 750. Heeft iemand ervaring met deze fiets? Kan hij hoge kilometerstanden aan? Gezien mijn budget zal het er wel één met flink wat ervaring worden nl. :) Zijn er buiten de gebruikelijke zaken nog typische kwalen van deze fietsen? Ik ga hem gebruiken voor ca. 1000 km woon-/werkverkeer in de maand (zomer en winter)en natuurlijk de vrije tijd ritjes. Hoeveel van het kostbare brandsap gebruikt hij zoal?

Een link naar een test of zo is ook welkom. Heb zelf nog niet veel kunnen vinden.

Ben benieuwd.......
 
Mijn GT wordt zo langzamerhand wat vermoeid en ik ben dus voorzichtig aan het uitkijken naar een andere motor. Nou heb ik mijn oog laten vallen op de Trident 750. Heeft iemand ervaring met deze fiets? Kan hij hoge kilometerstanden aan? Gezien mijn budget zal het er wel één met flink wat ervaring worden nl. :) Zijn er buiten de gebruikelijke zaken nog typische kwalen van deze fietsen? Ik ga hem gebruiken voor ca. 1000 km woon-/werkverkeer in de maand (zomer en winter)en natuurlijk de vrije tijd ritjes. Hoeveel van het kostbare brandsap gebruikt hij zoal?

Een link naar een test of zo is ook welkom. Heb zelf nog niet veel kunnen vinden.

Ben benieuwd.......

De Trident 750, een naked bike, wordt volgens door het in 1991 wedergeboren merk Triumph al een jaar of 12 niet meer gemaakt. Wat betreft je specifieke vraag: uit ervaring weet ik dat die driecilinders van Triumphs in het algemeen beresterk zijn en kunnen heel wat aan. Je hebt overigens meer kans een specifieker antwoord te krijgen op www.triumphriders.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dan wel geen trident, maar heb wel zijn sportieve broer 'de Daytona'.
De drie(vier)-cilinder blokken van triumph zijn bijna japans degelijk, ik heb zelf al bijna 60000 op de klok en hij loopt als een zonnetje :Y

Hoop dat je hier wat aan hebt succes Fave
 
Enkele weken nu een Trident 900 en ik zou voor geen geld van de wereld hem willen verkopen. 3 cyl (ideaal voor elke verkeerssituatie), ik heb hem een beetje gepersonaliseerd met een kapje en dambord stickers. MMmmmm.... Neen, Triumph is gekend voornamelijk voor zijn Speeds maar daarvoor had Triumph ook al goede fietsen. Ik denk dat er nog teveel drempelvrees is naar Triumph, maar echt niet laten als hij goed is onderhouden. *D
 
Mijn GT wordt zo langzamerhand wat vermoeid en ik ben dus voorzichtig aan het uitkijken naar een andere motor. Nou heb ik mijn oog laten vallen op de Trident 750. Heeft iemand ervaring met deze fiets? Kan hij hoge kilometerstanden aan? Gezien mijn budget zal het er wel één met flink wat ervaring worden nl. :) Zijn er buiten de gebruikelijke zaken nog typische kwalen van deze fietsen? Ik ga hem gebruiken voor ca. 1000 km woon-/werkverkeer in de maand (zomer en winter)en natuurlijk de vrije tijd ritjes. Hoeveel van het kostbare brandsap gebruikt hij zoal?

Een link naar een test of zo is ook welkom. Heb zelf nog niet veel kunnen vinden.

Ben benieuwd.......

Hoi GT550,

Ik rij zelf op een Trident 900 en dat bevalt prima.
De blokken van deze modellen van het 'nieuwe' Triumph schijnen beresterk te zijn, dus Trident 750/900, Daytona 750/900/1000/1200 en Trophy 900/1000/1200 (geloof dat dit ze zo'n beetje allemaal zijn...)
Die van mij heeft 55000 km op de klok staan en loopt nog prima.
Waar je wel even aan moet wennen bij de Trident is dat het zwaartepunt nogal hoog ligt, de fiets is ook niet bepaald super licht of zo...
Kwestie van een keer proefrijden lijkt me zo?
Met de prijzen valt het wel mee, goed zoeken op markplaats, speurders etc.
Wat betreft onderdelen en service heb ik goede ervaringen met KAT motoren in Noordwijkerhout, ook zij verkopen occasions: www.katmotoren.nl
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.
 
Op zich degelijke fietsen. Ideaal voor lange mensen. Als je zo naar het blok kijkt dan lijkt het geconstrueerd voor de eeuwigheid. Typische reparatie is de startmotor-koppeling, een kostbare aangelegenheid als je het niet zelf kunt / wilt uitvoeren. Kleppen stellen door de dealer is ook duur, de intervallen zijn korter dan bij vergelijkbare Japanse multis en kan maar beter niet verwaarloosd worden. De Nissin remklauwen op de oude Tiger modellen zijn dezelfde als op Honda Africa Twins en zijn extreem corossie gevoelig en (niettemin) erg duur om te vervangen (via Honda-UK kosten ze ruim £220.. per stuk!). Ik weet niet of de gewone Tridents dezelfde remmen hebben, let dus op remgedrag tijdens een proefrit.
Ook fors olie verbruik kan voorkomen, soms al bij 50 of 60k. Afwerking op de oudere modellen is beter dan de meeste Jappen uit die tijd, EN ook beter dan latere Trumpets ;-) De 750 en 900 verschillen niet eens zoveel op topvermogen, maar de 750 moet je in vergelijking wel flink op toeren houden. De 900 is daardoor zuiniger onder vergelijkbare omstandigheden. Hier in Engeland zie je soms nette exemplaren al voor net boven de £1000 (!!), dus daar hoef je 't alvast niet voor te laten.
 
Laatst bewerkt:
M'n pa heeft een paar jaar op een Trident 750 gereden, en bij gebrek aan motor heb ik er ook veel mee gereden.
Was een fijne motor, maar een beetje weinig gevoel met sturen, en hij viel een beetje de bocht in door het hoge zwaartepunt. Viel allemaal aan te wennen. Ook de grondspeling was niet jedat, maar ik weet natuurlijk noet of dat een probleem is.


Het karakter van het motorblok is prettig, bij zo'n 6000 tpm krijg je nog een trap in je rug. Onder de 3500 tpm is er niemand thuis. Dat in tegenstelling tot de sprint ST, die een beetje saai is.

Uiteindelijk heb ik het motorblok van m'n vader om zeep geholpen. Er zat een behoorlijke tik in het blok (wat overigens alleen maar te horen was, niet te voelen). Ik weet niet meer wat het was, maar uiteindelijk was het einde verhaal i.v.m. reparatie kosten.

Oh ja, het was een redelijke zuiplap geloof ik.
 
M'n pa heeft een paar jaar op een Trident 750 gereden, en bij gebrek aan motor heb ik er ook veel mee gereden.
Was een fijne motor, maar een beetje weinig gevoel met sturen, en hij viel een beetje de bocht in door het hoge zwaartepunt. Viel allemaal aan te wennen. Ook de grondspeling was niet jedat, maar ik weet natuurlijk noet of dat een probleem is.


Het karakter van het motorblok is prettig, bij zo'n 6000 tpm krijg je nog een trap in je rug. Onder de 3500 tpm is er niemand thuis. Dat in tegenstelling tot de sprint ST, die een beetje saai is.

Uiteindelijk heb ik het motorblok van m'n vader om zeep geholpen. Er zat een behoorlijke tik in het blok (wat overigens alleen maar te horen was, niet te voelen). Ik weet niet meer wat het was, maar uiteindelijk was het einde verhaal i.v.m. reparatie kosten.

Oh ja, het was een redelijke zuiplap geloof ik.


Het 900-blok heeft veel meer trekkracht onderin, is bij alle toerentallen sterk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan