[Ervaring] Verkoop via bemiddeling

eboman

MF'er
29 okt 2001
90
0
Tiel
Aangezien ik via google geen topic kon vinden over de verkoop via bemiddeling, zou graag eens willen weten wat jullie ervaring hiermee is, welke valkuilen zijn er en is het een goede manier om je motor te verkopen ? (je motor zal iig meer bekijks krijgen in een showroom).
 
Even generaliseren....

Ga er vanuit dat ze liever een motor uit hun voorraad verkopen, dat het bedrag wat jij zult ontvangen lager ligt dan dat de dealer zal ontvangen (goede afspraken maken dus!!)

De pluspunten zijn:
- Meer bekijks
- Geen zorgen over een evt. proefrit
- Koper kan evt. garantie krijgen

:]
 
weet iemand hoe dit geregeld wordt ivm verzekering etc, wat als die motor daar gestolen wordt is dat de verantwoordelijkheid van de dealer ?
 
Misschien een beetje te ver weg maar motorservice Indewei in Maarheeze (onder Eindhoven doet ook aan bemiddelingsverkoop. Zal de website eens opsnorren. Kun je eens informeren zodat je wat vergelijkingsmateriaal hebt.
 
zou gewoon eens gaan informeren bij diverse motorzaken.
Misschien tref je er 1 die hem wil opkopen van je. Ben jij gelijk overal vanaf.

Wel is het misschien zo dat je via bemiddeling minder krijgt dan particuliere verkoop. Die zaak wil er immers ook op verdienen.

Daarnaast informeren hoe lang ze hem willen laten staan.
Met bijkomend nadeel, mocht hij in jouw bezit blijven, dat Jan en Alleman er aan zit met ze grijpgrage handen en x aantal proefritten heeft gehad.

Mijn persoonlijke keus zou het niet zijn. Ik verkoop liever particulier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan