Ervaring verwarmde Gerbing vesten

jeroen60

MF'er
18 jun 2003
52
0
Ik heb zaterdag een Gebring verwarmd vest op 12 volt gekocht. Eigenlijk had ik het Lite vest willen kopen maar volgens een vertegenwoordiger was dit vest niet zo heel warm. Het Lite vest wordt verwarmd door een losse lithium accu. Op de hoogste stand kan je het vest dan 4,5 uur verwarmen.
Aangezien ik ook verwarmde handschoenen heb (van een ander merk) zit ik nu eigenlijk met 2 soorten aansluitingen. Misschien moet ik het toch maar omruilen :?

Heeft er iemand ervaring met deze vesten ? Ik ben vooral nieuwsgierig naar het Lite vest. Geeft deze voldoende warmte af ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
als het beide 12 volt is kun je er toch zelf stekkertjes aan fixen?
 
geen ervaring, maar wel nieuwsgierig: welk merk handschoenen, hoe lang al en hoe bevallen ze?
Ik had btw bij -15 genoeg aan alleen m'n handschoenen van Gerbing.
 
Laatst bewerkt:
'Ervaring verwarmde Gebring vesten' > 'Ervaring verwarmde Gerbing vesten'
 
Ben ook wel benieuwd naar welke verwarmde handschoenen beter zijn ik zoek nog verwarmde winter handschoenen voor aankomende winter.
Die niet al te duur zijn.
 
Ben ook wel benieuwd naar welke verwarmde handschoenen beter zijn ik zoek nog verwarmde winter handschoenen voor aankomende winter.
Die niet al te duur zijn.

Niet al te duur houdt meestal in dat je ze na een seizoen al weer kunt weggooien.....
Ik zou trouwens ook geen goede concurrent weten in een lagere prijsklasse.

Gerbing is wel flink aan de prijs, maar doet nooit moeilijk als er een probleem is. Dat is ook wat waard.
 
Gerbing geeft levenslange garantie.
Dat is al een argument voor aankoop, naast alle positieve reacties die er zijn.

Maar als je iets wil combineren, heb je de mogelijkheid om de stekkers aan te passen?
Bij Conrad kan je de juiste stekker zoeken.

Of ben je niet in de gelegenheid om eea aan elkaar te solderen en af te werken met krimpkous?
Ik heb makkelijk praten omdat ik dat zelf kan maar kan best begrijpen dat het lastig is om zelf te
doen.
 
Ben ook wel benieuwd naar welke verwarmde handschoenen beter zijn ik zoek nog verwarmde winter handschoenen voor aankomende winter.
Die niet al te duur zijn.
full



Ik vond ze ook duur, maar als je ziet wat ik uitgegeven heb aan handschoenen die nooit zullen voldoen en die nu nieuw (rommelbak) in de schuur liggen had ik ze jaren eerder moet kopen.
 
Het Lite vest maakt gebruik van een losse 7,4 volt lithium accu/batterij. Dit lijkt me wel makkelijk omdat je niet belemmerd wordt in je bewegingen en het vest ook aan zou kunnen als je niet op de motor zit. Hier gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit.

Ik heb nu 3 jaar verwarmde Klan cordura handschoenen. Deze bevallen prima, hoewel ik de draden die door m'n jas lopen wel iets langer had willen zien, maar het is wel te doen. Ze verwarmen prima. Ik heb er 3 jaar geleden 140 euro voor betaald.
Gerbing is handig als je nog meer verwarmde kleding aan zou willen sluiten.
 
ik heb de motorhandschoenen van gerbing en heb het geluk dat mijn broer ze ook heeft.

ik heb zelf die met accu..hij die met draden.

beiden heb ik aangehad bij -5 graden. dan merk je wel goed verschil tussen die met accu en die met bedrading.

die met accu zijn supersnel leeg als ze op de hoogste stand staan en je merkt dat ze in verhouding het langste meegaan in de middelste stand (3 standen)

die op de motor aangesloten zijn, blijven je handen goed verwarmen..zelfs zo warm dat ik met warme handen aankwam.

Als je diegene neemt met kabels, dan zou ik er wel voor zorgen een regelelement te kopen op je stuur..anders kom je bezweet..en superwarm aan..

succes met de aankoop.
 
Hoe lang gaan die accu's ongeveer mee die meegeleverd worden.
(Zal variabel zijn naar welke handschoenen je neemt maar dat geeft een beetje een idee)
 
Laatst bewerkt:
Gerbing geeft levenslange garantie.
Dat is al een argument voor aankoop, naast alle positieve reacties die er zijn.

Maar als je iets wil combineren, heb je de mogelijkheid om de stekkers aan te passen?
Bij Conrad kan je de juiste stekker zoeken.

Of ben je niet in de gelegenheid om eea aan elkaar te solderen en af te werken met krimpkous?
Ik heb makkelijk praten omdat ik dat zelf kan maar kan best begrijpen dat het lastig is om zelf te
doen.
Dan zou ik wel verloopjes maken, want wijzigingen maken in het electrisch systeem bij Gerbing = Garantie vervalt (wat ik persoonlijk ook logisch vind)
Verder is bij Gerbing de garantie ECHT levenslang (op elektriek) en omruilen zonder gezeur.
 
Ben op zoek naar een verwarmde jas. Heb ook gekeken naar een Gerbing, Nadeel van die jassen schijnt te zijn dan je last kan hebben van "hotspots" en draadbreuken. Bij motoport hebben ze ook een vest van Exo2 (www.exo2.nl). Dit werkt niet met draden maar mer een kunststof warmte element.

Iemand hier toevallig ervaring mee?
 
Heb ik ook wel eens naar gekeken, naar die Exo2 spullen.
Destijds waren er veel klachten over brekende bedrading in "conventionele" verwarmde kleding, dus dat Exo spul leek wel aantrekkelijk. Maar de prijs is best hoog, daarnaast vraag ik me af hoe lang die kunststof meegaat (warmte en flexibele kunststof is m.i. nooit een lekkere combinatie) en ik zag inderdaad nergens gebruikerservaringen.
 
Ik heb een verwarmde binnenjas en verwarmde handschoenen van gerbing. Gebruik ik met draden aan de accu van de motor. Je hebt het echt niet meer koud. De draadaansluiting is zo gemaakt, dat het vanzelf los schiet als je vergeet los te koppelen als je afstapt. Mijn handschoenen sluit ik heb aan op de jas, heb ik dus geen extra draad voor nodig. Verder zit in de jas een aansluiting voor een broek of sokken bijv. Erg handig. Kon vriendje bijv. ook aansluiten met zijn handschoenen achterop. Nu heb ik wel het hele zooitje ter reparatie aangeboden, omdat de handschoenen niet meer werken en de rechtermouw het ook niet meer doet.
 
de accu gaat op de hoogste stand ongeveer 3 kwartier mee.

voor de handschoenen dan.
 
Ik heb een verwarmde binnenjas en verwarmde handschoenen van gerbing. Gebruik ik met draden aan de accu van de motor. Je hebt het echt niet meer koud. De draadaansluiting is zo gemaakt, dat het vanzelf los schiet als je vergeet los te koppelen als je afstapt. Mijn handschoenen sluit ik heb aan op de jas, heb ik dus geen extra draad voor nodig. Verder zit in de jas een aansluiting voor een broek of sokken bijv. Erg handig. Kon vriendje bijv. ook aansluiten met zijn handschoenen achterop. Nu heb ik wel het hele zooitje ter reparatie aangeboden, omdat de handschoenen niet meer werken en de rechtermouw het ook niet meer doet.
Is de binnenjas kwa dikte te vergelijken met een (dikke) trui.
Ik ben nl ook wel in de markt voor zo'n binnenjas.

Ik heb al wel de handschoenen (op batterij) maar deze kunnen dus ook op zo'n jas worden aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
De binnenjas is eigenlijk een wat dunnere bomberjack zeg maar met een lekkere verwarmde kraag ook.
Op de mouwen zitten ritsjes en daar zitten de kabeltjes in voor de handschoenen.
Dan kan je nog op het jack een broek of sokken/zooltjes aansluiten.

Overigens op de accu van de motor niet vaak achtereen de korte stukjes rijden met zo'n jas... op de lange duur vindt de accu dat niet zo leuk.
 
Laatst bewerkt:
Maar de wattages vallen toch wel mee?
Mijn handschoenen zijn 22 watt, xenon is 35 watt ipv 55 watt halogeen.
Dus dat valt tegen elkaar weg, dan kan er best nog iets bij, zoals een vest.

Misschien bij lage snelheden of lang stationair die verwarmingsspullen even uitzetten?
Bij lage snelheden is de rijwind ook minder, en die veroorzaakt het koudegevoel, dus doe ik de handschoenen vaak uit.
Maar ik probeer het gebruik zo lang mogelijk uit te stellen, dus tot op heden niet meer gebruikt, sinds maart.
Maar het wordt er wel tijd voor, het is wel zo lekker die verwarmde handschoenen
 
Ja daar zit ik ook beetje mee.....en ja rij met xenon 35 wat...maar heb wel een alarm en ook nog een accu van nix...maar rij wel woonwerk hele jaar. De accu van mijn 04 blade is 2x zo groot als van de 09 pfffff. Zit em nu al te knijpen ....1e winter met alarm....vorige winter was ie soms al niet aan te fikken :( . Maar dat vest is bones ...de handschoenen ook veel vrienden rijden er mee en geen gezeur kapot is omruilen goede service :Y . En ik denk er zeer over om het ook aan te schaffen.......maar vest icm handschoenen en dubbele regelaar hmmmm best veel geld :$ .
 
Ik dacht dat er bij het vest wel een schakelaar zou zitten, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Moet nu kiezen tussen een stukje snoer met schakelaar, verlengstuk van 50 of 75 cm en een temperatuurregelaar.
Een aan/uit schakelaar is in ieder geval wel handig en misschien ook nog een verlengkabeltje. Temperatuurregelaar is wel behoorlijk prijzig, een kleine 70 euro ben je dan kwijt.

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het vest ga omruilen voor een Lite vest (met draagbare lithium accu).
 
rij je altijd, ook in sneeuw -20 enzo, en rij je echte afstanden?
dan lekker aan de draad, kun je niet vergeten en is sterker :)

maar dat zou ik doen
 
Ik rij het hele jaar door (gemiddeld ca 2,5 x per week) 30 km enkele reis. Alleen als het gesneeuwd/geijzeld heeft of dat men dit opgeeft, dan rij ik niet.

Het vervelende is dat mijn handschoenen van een ander merk zijn, dus andere aansluiting. Tevens dacht ik met een Lite vest meer mobiel te zijn zodat ik het ook lopend zou kunnen gebruiken.
 
Ik heb zaterdag een Gebring verwarmd vest op 12 volt gekocht. Eigenlijk had ik het Lite vest willen kopen maar volgens een vertegenwoordiger was dit vest niet zo heel warm. Het Lite vest wordt verwarmd door een losse lithium accu. Op de hoogste stand kan je het vest dan 4,5 uur verwarmen.
Aangezien ik ook verwarmde handschoenen heb (van een ander merk) zit ik nu eigenlijk met 2 soorten aansluitingen. Misschien moet ik het toch maar omruilen :?

Heeft er iemand ervaring met deze vesten ? Ik ben vooral nieuwsgierig naar het Lite vest. Geeft deze voldoende warmte af ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Waar heb je die electrisch verwarmde vest gekocht? Ben best wel geïnteresseerd.
edit: google is your friend. --> gevonden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan