Ervaring VHT stripfast ? Iemand?

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
10.034
9.968
Het mooiste stukje Friesland
Ik heb een uitlaat gekocht waarvan het chroom van de bochtenset nog in nette staat lijkt.
Echter is overgespoten met ,waarschijnlijk, uitlaatverf.
Op vele stukken is het weg of heb ik het weg gekregen mbv alabastine afbijt, nog een oud potje.
Spul brand op je handen maar het werkte goed, alleen is het nu op...... En ik ben nog niet klaar.....

Die nieuwe alabastine afbijt werkt voor geen meter, je kan er net zo goed pastachoca op smeren...

Heeft iemand ervaring met VHT strip fast? Of een ander idee? (remvloeistof werkt iig niet :N )
 
image.jpg
 
:?
Ervaring mee?

Het woordje 'groene' verfafbijt verontrust mij.....
Heeft dit betrekking tot de kleur of is dit een ecologisch bioafbreekbaar goedvoorhetmilieu keurmerk.....

In dat geval kan ik er beter chocopasta of pindakaas opsmeren... ben ik bang...
 
Schijnt net zo goed te werken als de "vroegere" generatie volgens meerdere reviews. Je zou zelf ook even kunnen google'en. Dat het nieuwe spul minder is dan vroeger is bij meer mensen bekent, die ook opzoek waren naar een andere "oplossing" (woordgrapje) en kwamen uit bij dit goedje :)
 
:?
Ervaring mee?

Het woordje 'groene' verfafbijt verontrust mij.....
Heeft dit betrekking tot de kleur of is dit een ecologisch bioafbreekbaar goedvoorhetmilieu keurmerk.....

In dat geval kan ik er beter chocopasta of pindakaas opsmeren... ben ik bang...
Staat ook op het blik.
 
Als er gewoon chroom onder zit lijkt me die laag toch niet zo goed te hechten, die kun je er toch wel afkrijgen met idd "echte" thinner. Zou je er zo af kunnen vegen.
 
even erop spuiten en paar seconden wachten je ziet de verf er van af komen (blaasjes)

even wachten tot het droog is en je blaast de oude verf er zo af met een compressor

heb zo een hele overgespoten motor gestript pas op bijt wel op je handen

ideaal in spuit bus!
full
 
007-6.jpg


Dat blikje op de achtergrond... dat was nog goed spul. Echt binnen 1 minuut zag je de verf eraf komen.

Spul van tegenwoordig is troep, doet niks.
Moet je 10x smeren, en dan zeggen dat het milieu-vriendelijk is... :')

Die stomme hippie's snappen het ook niet.

Net zoals middelen in de tuinbouw, alles dat goed werkt wordt verboden, en het gevolg is dat je van een alternatief middel 10x zoveel moet gebruiken om de helft van het resultaat te krijgen.

Maargoed, de lobby van Bayer zal er ook wel iets mee te maken hebben....
 
Als er gewoon chroom onder zit lijkt me die laag toch niet zo goed te hechten, die kun je er toch wel afkrijgen met idd "echte" thinner. Zou je er zo af kunnen vegen.

Nee, helaas niet. Heb een half flesje echte tinner gehad van de winterschilder maar ik denk dat de verf er hard opgebakken zit. Heb er zelfs een lapje vol tinner omheen gewikkeld om het in te laten werken. :N helemaal niks..

Dus goeie ervaring met de vht en goeie recenties over de rustoleum gelezen.
Ik ga het proberen..... Thanks.....
 
De methyleenchloride is eruit gehaald, en dat was nou net dat goedje wat het zo goed liet werken ;( Helaas voor de volksgezondheid mag dit niet meer in de producten worden gebruikt.

Gelukkig heb ik nog wat voorraad op mijn werk *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan