Ervaring webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

shoei67

Rookie
1 mrt 2011
12
2
Onlangs iets besteld bij caferacerwebshop ; echter , het beviel niet dus retourgestuurd . Aankoopbedrag retour gekregen excl. de verzendkosten . Die worden mij ff door de neus geboord terwijl ze het wel wettelijk verplicht zijn om de betaalde verzendkosten terug te betalen . Zie wet kopen op afstand . 🙁🙁🙁
 
Ik ben niet op de hoogte van de wet. De wet interesseert me ook niets trouwens, want als het puntje bij het paaltje komt bepaalt iedereen zijn eigen regels.

Maar zeg es eerlijk, is het niet gewoon redelijk dat je zelf die verzendkosten betaalt? Als je bij de C&A een broek gaat terugbrengen dan vraag je toch ook geen vergoeding voor je benzinekosten?
 
Laatst bewerkt:
Onlangs iets besteld bij caferacerwebshop ; echter , het beviel niet dus retour gestuurd . Aankoopbedrag retour gekregen excl. de verzendkosten . Die worden mij ff door de neus geboord terwijl ze het wel wettelijk verplicht zijn om de betaalde verzendkosten terug te betalen . Zie wet kopen op afstand . 🙁🙁🙁

Het beviel jou niet. Hebben ze opgestuurd wat je besteld had, want dat is heel wat anders dan verkeerd geleverd.
 
Het is mijn vaste webwinkel, daar kijk ik het eerst als ik iets nodig heb. 100% tevreden, scheelt wel dat ik nog nooit iets besteld heb wat ik eigenlijk niet wil hebben, de zalando/wehkamp mentaliteit. Ik wil geen zaak kapotmaken voor die paar euro. Manmanman
 
Hij heeft wat de wet betreft wel gelijk. Maar netjes is het niet. Ik zou bijna wat bij die webshop bestellen. Het is dat ik geen caferacer hoef, zeker niet nu de cafe's dicht zijn.
Nou, ik zit effe op die website te kijken en zag een caferacerkit voor een BMW K75. €599 kost dat. Nou, da's nie heel goedkoop, maar vooruit.

Wil je hem gaan bestellen dan kun/moet je kiezen uit vier kleuren en elke kleur kost €150 extra?
Vervolgens moet je nog kiezen uit vier soorten stiksels en die kosten ook allemaal €10 extra.

Zeg dan gewoon gelijk dat die kutkit €759,95 kost en lok mensen niet met €599 als hij daar in geen enkel geval voor geleverd kan worden.

Anyway, ik heb me vandaag al druk genoeg gemaakt met een motor wassen en poetsen ... ik denk dat die wepsjop en de TS elkaar wel verdiend hebben.
 
  • Haha
Waarderingen: HCx
Onlangs iets besteld bij caferacerwebshop ; echter , het beviel niet dus retourgestuurd . Aankoopbedrag retour gekregen excl. de verzendkosten . Die worden mij ff door de neus geboord terwijl ze het wel wettelijk verplicht zijn om de betaalde verzendkosten terug te betalen . Zie wet kopen op afstand . 🙁🙁🙁
Dat is heel normaal hoor, staat ook duidelijk in hun voorwaarde.

Artikel 7 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de koper
De koper draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als Motorcycles United niet heeft gemeld dat de koper deze kosten moet dragen of als Motorcycles United aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de koper de kosten voor terugzending niet te dragen.
 
Dat is heel normaal hoor, staat ook duidelijk in hun voorwaarde.

Artikel 7 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de koper
De koper draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als Motorcycles United niet heeft gemeld dat de koper deze kosten moet dragen of als Motorcycles United aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de koper de kosten voor terugzending niet te dragen.
Voor het terugzenden, maar daar ging het toch niet over? Ik zag het als de verzendkosten die de koper betaald heeft om het van de webshop naar zijn huis te laten sturen. En die moeten wel terugbetaald worden (en dat doet niet elke shop). Dat artikel 7 is volgens mij ook hoe het in de wet staat. Dat klopt wel.
 
Vaak is het ook gratis verzending van shop naar koper.
Ik heb weleens een kapot onderdeel ontvangen, toen kreeg ik wel mijn verzendkosten terug met retour zending.
Bij een verkeerde bestelling moest ik altijd verzendkosten betalen bij retourneren.
 
Ik heb er net een stapel rvs buis besteld, en keurig geleverd gekregen.
Precies de juiste die ik nodig was, want die had ik ook besteld.

Prima Shop, niet moeilijk gaan doen over die 5 euro verzendkosten.
 
Hele fijne webshop, waar ze door een paar leuk gevonden extraatjes je een beetje het gevoel weten te geven dat je persoonlijk met ze in contact staat (handgeschreven briefje / sticker, etc.).
Tot nu toe uitsluitend positieve ervaringen met ze, en heb er al heel wat 100-en euro's stukgeslagen de afgelopen jaren.

En ja, sommige dingen die ze verkopen kun je ook op Ali-express kopen, voor minder geld. Daarmee zijn ze bepaald geen uitzondering in Webshop-land overigens.
De keuze is dan:
- hoe snel wil ik het hebben en hoeveel (extra) is me dat waard?
- hoe bang ben ik voor een tegenvaller, en hoeveel is me het retour- / garantierecht waard?

Ze bieden echter ook enorm veel (hoogwaardige) spullen aan. Kun je meteen bepalen hoeveel (extra) je wilt uitgeven voor dat hippe logootje op je product, of wellicht die mooiere afwerking en kwaliteit. De keuze is reuze.
 
De meeste hier zitten af te geven op de TS maar waarom?
De overheid heeft de wet kopen op afstand bedacht. Of je het daar nou mee eens bent of niet, het is wat het is.

Hetzelfde als dat ik overdag 100km/h op de snelweg rij en mensen gaan zitten drukken. Lekker boeiend dat je lak hebt aan de regels, laat iemand die zich er aan houdt in zijn waarde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan