Ervaring winterrijden

Allereerst wil ik ff melden dat donderpoes niet meer bestaat, hij (ik) is (ben) verandert in Yammie Thundercat.

Wie heeft er ervaring met het rijden in de winter?
Rijd het heel anders in de kou mbt koud asfalt, qua grip.
Kunnen jullie op koud asfalt ook kneedowns maken??
 
Allereerst wil ik ff melden dat donderpoes niet meer bestaat, hij (ik) is (ben) verandert in Yammie Thundercat.

Wie heeft er ervaring met het rijden in de winter?
Rijd het heel anders in de kou mbt koud asfalt, qua grip.
Kunnen jullie op koud asfalt ook kneedowns maken??

Ja...

Ja, alles blijft koud of wat langer koud. Niet verkeerd dus om het swinters wat rustiger aan te doen. Al kan je evengoed nog behoorlijk doorrijden.
Het is meer de pekel, beetje gladheid ed wat het doet maken dat je rustiger aan moet :? doen.

Probeer het uit. Maar ja, ik ben LCB en zeg dan "lekker belangrijk" ;)
 
Het is koud, vooral koud... In de winter, dus onder het vriespunt het ik geen vertrouwen om even lekker te sturen. Dat komt pas echt pas weer vanaf een graad of 12.
 
Bij temperaturen iets boven het vriespunt heb ik nog voldoende vertrouwen in BT010's. Zelfs bij die lage temperaturen komen ze behoorlijk op temperatuur en zullen ze je niet snel verrassen. Wel moet je minder hard insturen en iets minder gas geven... :)
 
als je ,je goed kleedt is er niets aan de hand.
Ik heb zelf in de winter gelest niets mis meeleer je heel van.
Maar nat en onder nul is niet slim om dan te rijden, want dan is het HEEL verradelijk. succes
 
Ik maak me 's winters drukker maken om ijzel, opgevroren wegdelen en pekel dan om iets minder warme bandjes. Maar ja, wie ben ik...
 
Ik maak me 's winters drukker maken om ijzel, opgevroren wegdelen en pekel dan om iets minder warme bandjes. Maar ja, wie ben ik...

Spider toch?

Ik rijd in de winter wel af en toe zolang het niet ijsselt of sneeuwt. Ik ga dan wel iets rustiger door de bocht als het echt koud is. Maar ik ga toch nooit zo heel hard door de bocht.
 
Het schijnt erg afhankelijk te zijn van je banden, maar zelfs al krijg je ze een beetje warm, dan koelen ze weer erg snel af. Dus voor mij alleen maar knallen bij warm weer.
 
Een ieder rijdt weer anders....
Zo ook elke motor....
Zo ook elke band....
Zo ook elk weer type ...
Dus..... de praktijk zal het leren...met een beetje gezond verstand....
rijdt ieder ,wat voor weer het ook is ,....door het ganze land !!!


Ja ik weet 't, tis nog geen sinterklaas, maar kon het niet laten 8-)
 
Sluit me helemaal aan bij Spider. Niets is zo verraderlijk als gladheid 's morgens vroeg, ik doe bij 3 graden nachttemperatuur al rustig aan. Als je maar weet dat het glad is, dan wil het wel en kun je erop anticiperen, het is juist de overgangstijd van warm naar koud die zo verneukeratief is (1 plek wel glad, de ander niet).Ik heb door sneeuwbuien gereden, ook dat wil best zolang je maar verse sneeuw opzoekt (wel een aparte ervaring), maar het gaat in de sneeuw met de auto toch sneller...

PS. hou in de gaten dat als het strooiseizoen begint, dat men sommige delen van industrieterreinen niet strooit!

Wintergroeten (alvast)

Eric.
 
Terug
Bovenaan Onderaan