ervaring zzr 600?

Denny1975

Rookie
13 nov 2002
2
0
Ik sta op het punt een motor te kopen (1500 huurkilometers per jaar leek me wel voldoende om er een te kopen) en heb een kawa zzr 600 uit '92 op het oog. Ik heb er al even kort op gereden.
Iemand ervaring met zo'n fiets?
prijsklasse? (perfecte staat volgens huidige eigenaar)
onderhoudsgevoelig?
verbruik?
waar moet ik op letten?
 
In de Moto 73 van 7 November (laatste nieuwe nummer) staat een uitgebreide gebruikers review.



Ik heb zelf een '91-er, en ben er erg tevreden over.

Koz
 
Ik heb 6 jaar lang op het model uit 1990 gereden. Superfiets. Heel veel lol aan beleefd. Bij mij was het olieverbruik 0. Nooit hoeven bijvullen. Brandstofverbruik uitstekend. Reed zeker tussen de 250 en 300 km op een tank bij normaal gebruik. Verder ooit mijn nokkenaskettingspanner vervangen en de gelijkspanningsrichter.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ZZR600 uit '92
in augustus gekocht voor 3300 pleuros, ben er heel tevreden over.
gemiddeld verbruik 1:17 ongeveer (wordt toch wel wat minder als je iets harder rijdt)
 
Is Moto 73 ook in Belgie verkrijgbaar ?

Er is trouwens een groot verschil tussen de ZZR's van voor '93 en die erna. Er was een serieuze update in dat jaar. Enkele jaren later werden er nog eens kleine verbeteringen aangebracht ('95 ?).

Mijne is van '2000 en nog geen problemen mee gehad.
 
Ik heb ook een ZZR600 uit '92
in augustus gekocht voor 3300 pleuros, ben er heel tevreden over.
gemiddeld verbruik 1:17 ongeveer (wordt toch wel wat minder als je iets harder rijdt)

Doe mij ook zo'n fiets! Dat als je harder rijd, ie nog minder gaat verbruiken!
De fiets verbruikt dus meer als je harder rijd :P
 
Doe mij ook zo'n fiets! Dat als je harder rijd, ie nog minder gaat verbruiken!
De fiets verbruikt dus meer als je harder rijd :P
Denk je? ;)


Ik heb nu ook een ZZR 600 (nieuwe model) en hij rijdt idd erg lekker. Ik heb enkel wat problemen in men versnellingsbak, daar zijn enkele tandwieltjes prettig aan het 'doorslaan', wel wat vroeg, op 19000km...
Het is ook best dat je de hoofdsproeiers van maatje 135 vervangt door maatje 142. Die ingreep kost je 15-20 euro als je het zelf doet, maar het resultaat is er wel naar :) Hij trekt een stuk steviger door zijn middengebied (tussen 6.000 en 10.000 toeren).
Ik heb nog een dynorun van de standaard sproeiers vergeleken met de 142's, en je ziet het verschil duidelijk. Ik zou hem eigenlijk eens moeten inscannen...
 
Laatst bewerkt:
Is Moto 73 ook in Belgie verkrijgbaar ?

Yep, je betaald alleen ietsje meer, maar dat is geloof ik met alle Nederlandse mags die je ook in Belgie kunt krijgen..(tip: klik op Moto73 plaatje)

Koz
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 15 november 2002 13:20 schreef Jb_khan het volgende:Ik heb nu ook een ZZR 600 (nieuwe model) en hij rijdt idd erg lekker. Ik heb enkel wat problemen in men versnellingsbak, daar zijn enkele tandwieltjes prettig aan het 'doorslaan', wel wat vroeg, op 19000km...
...

Dat probleem had mijn zzr600 uit '91 ook. Maar dat was pas bij 45000 km. Is wel hele dure reparatie. 2000 euro of meer. ;(
Was voor mij de reden om hem in te ruilen 2,5 jaar geleden (voor huidige zx9r :] )
 
Yep, je betaald alleen ietsje meer, maar dat is geloof ik met alle Nederlandse mags die je ook in Belgie kunt krijgen..(tip: klik op Moto73 plaatje)

Koz

Off topic : heb gisteren een exemplaar gekocht. Na het eens goed bestudeerd te hebben viel me wel tegen dat bijna de helft gewoon reclame is in een soort aparte katern.

Maar soit, het rijdersverslag viel wel mee.
 
Mee eens, heb daarom ook geen abo, kijk op i-net of er iets in staat wat ik wil lezen, en koop er dan 1. Vind de prijs wel OK, niet te duur.

Koz
 
heb zelf sinds kort een ZZR-600 uit '93 (sinds een maand). uitstekende fiets, tourmotor-houding, maar toch sportmotor-vermogen ... ideale fiets... zeker voor mijn 1,95 meter :) kopen!

Marc
 
Dat probleem had mijn zzr600 uit '91 ook. Maar dat was pas bij 45000 km. Is wel hele dure reparatie. 2000 euro of meer. ;(
Was voor mij de reden om hem in te ruilen 2,5 jaar geleden (voor huidige zx9r :] )
Ja, ik weet het, erg duur :(
Maar ik ga de herstelling zelf doen, dan kost het me een 200 euro aan stukken. Als het natuurlijk enkel de 2e versnelling is... anders wordt het meer ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan