Ervaringen 3d motoren hapert

MarkB77

Rookie
26 feb 2017
14
0
dordrecht
Hallo,

Iemand ervaring met dit bedrijf?
Heb er een leuke R1 gezien, maar kan eigenlijk niet zoveel over ze vinden.

Alvast bedankt,
 
aaaahhh ok.
Misschien een idee volgende keer je caps uit te zette ?
nu lijkt het net of het over ene 3D moter gaat die hapert :+
 
Das inderdaad niet makkelijk aan te passen zeg.
Naja, wellicht leren we nog wat over het 3d printen van soepel lopende motoren zo :)
 
Her was jullie zeker nog niet eerder opgevallen dat topictitels altijd in hoofdletters zijn _O-
 
Hapert (Brabants: Haopert) is een dorp dat deel uitmaakt van de gemeente Bladel, provincie Noord-Brabant en is gelegen in regio de Kempen
 
Ik ben hier een keer geweest om te kijken voor een MT09.

Mooie niet al te grote motorzaak. Zag er een stuk beter uit dan wat ik verwacht had na wat ik op internet had gezien.

Man die mij hielp (eigenaar denk ik?) bood me wat te drinken aan en hebben eerst half uur staan praten voordat het uberhaupt over de motor ging waar ik voor kwam kijken.

Beste man maakte geen geheim van het feit dat de motor geïmporteerd was, toonde alle bijbehorende documenten die hij in zijn bezit had.

Fiets zag er prima uit, omdat ik toevallig voor mijn werk in de buurt was had ik geen motorkleding, ook geen probleem kon wel wat lenen om een testrit te maken. Motor uiteindelijk niet gekocht omdat ik het nieuwere model prettiger vond rijden.

Niks gekocht maar een prima ervaring tijdens mijn bezoek bij deze winkel!
 
Ik ben hier een keer geweest om te kijken voor een MT09.

Mooie niet al te grote motorzaak. Zag er een stuk beter uit dan wat ik verwacht had na wat ik op internet had gezien.

Man die mij hielp (eigenaar denk ik?) bood me wat te drinken aan en hebben eerst half uur staan praten voordat het uberhaupt over de motor ging waar ik voor kwam kijken.

Beste man maakte geen geheim van het feit dat de motor geïmporteerd was, toonde alle bijbehorende documenten die hij in zijn bezit had.

Fiets zag er prima uit, omdat ik toevallig voor mijn werk in de buurt was had ik geen motorkleding, ook geen probleem kon wel wat lenen om een testrit te maken. Motor uiteindelijk niet gekocht omdat ik het nieuwere model prettiger vond rijden.

Niks gekocht maar een prima ervaring tijdens mijn bezoek bij deze winkel!
En zelfs die ervaring kan hem geld opleveren.
Er is niks zoveel waard als goeie mond op mond reclame.
 
En zelfs die ervaring kan hem geld opleveren.
Er is niks zoveel waard als goeie mond op mond reclame.

Precies de reden waarom ik dit deel, bashen via internet op winkels is altijd erg makkelijk. Als het goed gaat mag het echter ook gezegd worden vind ik!

Als altijd zou ik zeggen, ga langs en laat jezelf overtuigen..
 
Ik heb in augustus mijn eerste motor gekocht en dat was bij 3D Motoren te Hapert. En ik had vooraf ook twijfels omdat ik helemaal niets kon vinden over het bedrijf, zelfs geen adres, het enige wat ik vond was bovengenoemd topic.

Ik was al een poosje op zoek naar een Z1000SX maar was niet 100% zeker omdat het motor rijden voor mij compleet nieuw is, eigenlijk wist ik alleen maar dat ik die mooi vind en het leek me een goede combi van sportief en toch geschikt voor langere afstanden. De enige ervaring die ik had waren m'n rijlessen :$

Had m'n verhaal telefonisch gedaan bij Motoport Goes en het was allemaal geen probleem, ik moest gewoon langskomen en dan kwam het wel goed. Bij Motoport Goes probeerden ze me een nieuwe Ninja 650 te verkopen waar ik helemaal niet in geïnteresseerd was en het proefrijden op de Z1000SX kon ineens niet meer.

Een paar dagen later alles uitgelegd en fijn gesprek gehad met de eigenaar van 3D Motoren die ook een Z1000SX had staan (via Marktplaats gevonden). Hij was ook een beetje huiverig om iemand zonder enkele ervaring te laten proefrijden wat ik alleen maar een pluspunt vond. Eigenlijk wilde ik ook alleen maar de motor even ervaren, met name of hij niet 'te zwaar' voor me zou zijn als eerste motor dus blokje om was voldoende.

Ben gaan kijken en ben heel hartelijk ontvangen. Fijne informatieve gesprekken gehad en er werd alle tijd voor me gemaakt. Het is een kleine nette zaak op een bedrijventerreintje. Ik schrok wel een beetje toen de eigenaar na een poosje zei: rij hem maar naar buiten... Het bleek een testje want erna zei hij, ga je gang maar, komt wel goed met jou. Had overigens niet lang nodig want was bij eerste bochtje verkocht :)

Ben naar huis gegaan met als afspraak er later op terug te komen. Heb uitgelegd later dat ik m'n twijfels had omdat ik zo nieuw ben in de motorwereld, technisch gezien geen idee had wat ik kocht (motor is geïmporteerd + geen onderhoudshistorie bekend) en niets over het bedrijf kon vinden. Daar was alle begrip voor. De eigenaar heeft me uitgelegd hoe weinig affiniteit hij heeft met internet/marketing, gebrek aan tijd voor een website ook. Een aankoopkeuring was geen enkel probleem en ging hij gelijk mee akkoord. Daarbij werd de motor verkocht met garantie. Hij heeft ook een aantal voorbeelden gegeven van klanten die na een aankoop problemen ondervonden en hoe hij dat heeft opgelost. Maar doorslaggevend was toch het gevoel dat ik had en dat was gewoon goed, meer dan goed zelfs. Motor is van 2014 dus heel veel onderhoudshistorie zal er dan ook niet zijn lijkt me.

Eigenaar heeft me ook verteld hoe het bedrijf ontstaan is en uit alles blijkt liefde voor en veel kennis van motoren.

Heb de Kawasaki nu dus 1,5 maand, rij iedere dag en ben uiterst tevreden. Kan gelukkig nog niks zeggen over 'klachtafhandeling' maar tot nu toe echt helemaal niets op 3D Motoren aan te merken.
 
Maatje van mij heeft er pas geleden een motor gekocht. Ook engelse import met aal info en papieren erbij.

Echte liefhebber, aardige vent. Staan alleen maar mooie motoren, geen afgetrapte hokken.

Nog even staan te kwijlen bij een Multistrada....
 
Vorige maand een motor gekocht.. topkerel! Weet hoe service werkt en neemt echt de tijd.

Had twee r1’s staan en na mijn proefrit op de motor die ik wilde kon ik even niet het gevoel van de crossplane motor plaatsen ( kwam van een R6 ). Ik gaf dan ook aan eerst op n andere r1 te willen rijden of dat dan ook helemaal tzelfde voelt en er dus niks mis is met de r1 die ik wilde.

Zonder blikken of blozen gaf ie me de sleutel van de andere ( spik en span gepoetste ) r1 om door de zeikende regen maar n half uurtje te gaan rijden.

Thuis overlegd en nog maar even nagedacht later toch de r1 gekocht. Bij t ophalen bleek die niet te zijn afgetankt en heb m moeten overhalen dat hij niet eerst die brommer hoefde af te tanken want ik wou gewoon rijden :+.

Beste man weet wat service is en je krijgt bijna het idee dat die t nog voor niks zou doen.
 
Mooie gast ja. Heb er mijn eerste motor ooit gekocht en laat hem nog steeds altijd het onderhoud doen. Heel aardig en heeft er echt verstand van. Bleek nadat ik mn motor had gekocht een oude vriend van mn toenmalige baas te zijn. Hij is zelf ook wel een beetje bekend in de circuitrace wereld. Altijd mooi om ff een bakje koffie te gaan drinken daar maar dat doe ik helaas eigenlijk te weinig.
 
Dan zal ik ook maar eens de spreekwoordelijke duit in het za(a)kje doen :)

Ben vandaag ook naar 3d motoren in Hapert geweest na een eerder prettig mail en telefonisch onderhoud met eigenaar Ad. Ik had mijn recent aangeschafte Honda CBR600FS ter inruil aangeboden om over te stappen naar een wat meer 'rustigere' Honda NC700S omdat de anatomische jaartjes van de menselijke gesteldheid ofwel het gelijkmatig verval langzamerhand zijn intrede begint te doen.

Prijs besproken en akkoord als de CBR in de staat zou zijn zoals aangegeven. So far so good.

Dus vanmorgen met de CBR vanuit het zonnige zuiden naar het noordelijke regenachtige Brabant gekoetst en na wat zoeken uiteindelijk iets schuin boven de Hapertse rook binnen het industriële gedeelte 3d Motoren gevonden. De zaakvoerder stond al aan de deur te zwaaien.

1e fysieke kennismaking en indruk van de zaak was gelijk prima, koffie en een relaxte sfeer aan de bar. Alles stond er pico bello bij, geen hangar vol met meuk en afgetrapte zooi maar A1 occasions waarbij het meerendeel niet van nieuw was te onderscheiden. Ad vertelde me hoe hij werkte; iedere motor wordt bij aankoop of inruil van top tot teen gescreened en alles wat matig is mbt slijtagedelen en cosmetische zaken wordt gelijk vervangen. De motoren staan dan ook met de genoemde prijskaartjes rijklaar inclusief volledige afleveringsbeurt zonder geneuzel met extra afleveringskosten en slimme upselling technieken zoals garantiepakketten etc... Het geheel gaf me duidelijk het gevoel dat het hier niet om een snelle handelaar ging die enkel input & output doet maar er ook hart en hobby in heeft.

Ook mijn CBR600FS werd uitgebreid en grondig nagelopen, en zover ik dacht dat deze in prima staat was bleek dat de man vakkennis met arendsogen aan boord heeft en kwam met onderbouwde argumenten dat er toch nog wel e.e.a. aan moest gebeuren om de fiets aan de voorraad toe te voegen. Voor eenieder geen schokkende zaken maar vanuit 'neurotisch' oogpunt de stelling dat de volgende klant met een perfecte CBR de weg opgaat zowel optisch als technisch. Hulde !

Ondanks de kritiekpuntjes zijn we netjes bij de op afstand voorgestelde inruliprijs gebleven wat dan ook de integriteit van het bedrijf siert. Zeggen wat je doet en doen wat je zegt.. een simpel gegeven wat vaak bij heel wat bedrijven richting de geschiedenisboeken is verbannen !

Helaas kon ik niet zomaar met de nieuwe NC700S wegrijden... eerst werd er nog een foto gemaakt én kreeg in mijn rugzak nog een Putoline pakket gestopt waaronder een flinke bus kertingspray, motorreiniger en vizierspray. Een zeer leuk extraatje  :)

Al met al een zeer positieve ervaring aldaar zonder gladde praatjes en commercieel geveins. Uiteraard ben ik me bewust dat de echte service zich zal moeten vertalen als er onverhoopt toch iets mis is met de nieuwe aanschaf maar A) het is een Honda en B) heb een goed gevoel bij de deal ;)
 
3D motoren

Ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen.

Mooie BMW gekocht en mijn huidige motor ongezien ingeruild, kwestie van vertrouwen.
Afgesproken handelingen voor de verkoop zijn keurig afgehandeld en kreeg tussentijds keurig foto’s toegestuurd van de afgesproken aanpassingen aan de motor.

Ik zou haast zeggen ze bestaan nog, een motor kopen bij 3D motoren is een zeer prettige ervaring geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan