[Ervaringen] After market alarm inbouwen + ervaringen

divided

Street triple R 2009
23 mrt 2006
1.848
90
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een motor alarm om in te bouwen in mijn motor.
Ik wil van dit topic graag een centraal topic maken met ervaringen van alarmen en inbouw mogelijkheden en aanschaf prijzen.

Mijn oog viel zelf op:

http://motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=10034977&SID=1070600&SToken=0D95016B139A2296

Komen jullie maar op met informatie om van dit topic een zinvol topic te maken

Misschien kan iedereen die een revieuw maakt dit lijstje kopieren en invullen
(spaties tussen [ en b/i verwijderen)

[ b]Merk~[/b][ i]~[/i]
[ b]type~[/b][ i]~[/i]
[ b]gekocht bij~[/b][ i]~[/i]
[ b]aanachaf prijs~[/b][ i]~[/i]
[ b]revieuw~[/b][ i]~[/i]
 
jouw alarmpje is 10 euro goedkoper in duitsland bij Louis (zoals bijna alles van motozoom)

Ik heb zelf een Lego 4 (ook van Louis) gehad op m'n 600f, beviel goed, ook alarmlichten enz is erg fijn.
 
ja dat klopt maar dat loont niet echt met vernzend kosten enzo ben je miss 4 euro goedkoper uit, dan rij ik wel even langs utrecht / a'dam (20 / 35 min ofz)
 
deze week ook alarmpje ingebouwd, zal morgen (als ik ergens tijd kan vinden)
wel een kleine revieuw schrijven, en foto's maken *D
allicht alles netjes weggewerkt, dus moet eerst het een en ander losmaken voordat ik de foto's kan maken ;)
 
Merk
Beret
type
B-898A
IMG_1070.jpg

gekocht bij

aanachaf prijs
59,00 euro
revieuw
Bij deze dan maar eens even een revieuw, heb het alarm er al in zitten, en geen foto's van de installatie, maar ik ga het toch even uitleggen.
Mijn alarm zit op een zx-6r uit 1995, dus vandaar dat het bij jouw motor misschien anders gaat.
Eerst haal je je buddyseat er af, zodat je bij de bout van het zadel kan (sleutel 10)
IMG_1072.jpg

Deze haal je los zodat je je zadel eraf kan halen.
Daaronder heb ik het kastje weggewerkt met de bijgeleverde tape (eerst natuurlijk de ondergrond vet en stof vrij maken!!!)
IMG_1073.jpg

Daarna even gekeken hoe ik de antenne het netste weg kon werken. en met wat tie-rips aan het frame vast gemaakt.
daarna de plaatsing van de speakers verzonnen (ook vetvrij gemaakt) en deze met eigen tape (computer tape die je krijgt bij neon-verlichting en dergelijke) vastgemaakt.
De sirene:
IMG_1074.jpg

De stem:
IMG_1075.jpg

Daarna de stekkers voor de knipperlichten aangesloten, gewoon doortrekken naar achteren, en in het plugje ertussen knijpen. Ook deze kabels weer even netjes weggestopt:
IMG_1077.jpg

IMG_1078.jpg

Let wel even op!! dat je het linkse kabeltje in het linkse knipperlicht stopt, en de rechtse in de rechtse, als je je knipperlicht aan zet hoor je namelijk, Take care, please turn left (of right natuurlijk)
verder hier nog een electrisch schema:
IMG.jpg

Het van afstand starten heb ik nog niet aangesloten, maar dat ben ik wel van plan, moet alleen nog even kijken waar al die kabels lopen voor het aansluiten..
Tegen die tijd zal ik wel foto's maken en deze post updaten :W

 
Terug
Bovenaan Onderaan