Ervaringen Alpinestars SMX plus vs. Supertech

Yellow Shark

MF veteraan
18 jul 2004
1.679
0
Apeldoorn
Ik heb sinds kort een Alpinestars SMX pak en wil daarbij nieuwe laarzen aanschaffen. De laarzen die ik nu heb zijn op, plus dat het pak met de scheenbeschermers in de voorkant van de laars loopt te steken.

Mijn oog is gevallen op de SMX plus en de Supertech.

SMX plus
-hoort bij het pak?
-zit goed (niet gepast met pak)

Supertech
-ziet er :9~ :9~ :9~ uit
-zit ook goed

Wat zijn jullie ervaringen met deze laarzen. Prijs maakt niet zoveel uit (allebei duur), het oog wil ook wat.
Het gaat bij mij om de "kleur" zwart.
 
Hallo

Ik heb een stel Witte supertech laarzen en die zijn gewoon super
Zitten lekker en zijn een stuk flexibeler als ze eruit zien.
Alleen de zwarte hoef je wat minder vaak te poetsen denk ik.....
Groeten
 
Zonde om nieuw topic te openen, mijn vraag gaat tenslotte over hetzelfde onderwerp. Ik zit te twijfelen tussen de SMX plus en de Supertech. Ik vraag me voornamelijk af hoe ze zich houden tijdens een regenbui. De foto van de Supertech bekijkend zou ik mij kunnen voorstellen dat dat niet echt prettig is met regen, en dat de SMX plus dan beter is. Iemand ervaring daarmee? Of andere nuttige ervaringen die handig zijn bij het maken van de keuze tussen deze twee laarzen?
 
Het zijn beiden race-laarzen, dus niks geen goretex of ander waterproof spul.
Heb zelf de SMX plus en na een flinke hoosbui zijn je sokken echt wel nat, doordat water gewoon doordringt bij de rits. Dat zal bij de Supertechs niet anders zijn denk ik.

Ik zou ze gewoon allebei passen. Mijn motivatie om voor de SMX plus te gaan, was om dat de Supertechs er niet in geheel wit waren.
 
Laatst bewerkt:
Ik stond voor exact dezelfde keuze. Ik heb ze allebij aangehad, mee gelopen en proefgezeten. Het viel me op dat de SMX-Plus en stuk stuger/stijver waren dan de Supertech's. Zeker op de motor met schakelen vond ik de SMX-Plus te stug. In de Supertech's heb je veel meer bewegingsvrijheid. En voor de 50 euro die ze meer kosten (Termaat) was de keuze snel gemaakt.

Nu een paar maanden later nog steeds geen spijt van, ze zitten haast nog lekkerder dan gewone schoenen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan