Ervaringen Bandit 1200 uit 1996??

Laurenzo

MF'er
9 nov 2004
181
0
Luinjeberd
Hallo!!

Vandaag ben ik geslaagd voor mijn theorie voor de motor en mag dan ook 16 december afrijden voor het zware rijbewijs.

Nu heb ik een mooie Bandit 1200 gezien uit 1996 met 18000 op de teller voor 4250euro (bij een dealer) Dit leek mij niet een onaardig prijsje voor zo'n mooie motor, want hij zag er nog knap uit! Nu ben ik, als zijnde beginneling, benieuwd naar jullie ervaringen met zo'n motor. Ik weet dat ze wel een lekker koppel hebben, en ben dus ook wel benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Alle ideeen tips ervaringen e.d. zijn van harte welkom!

Natuurlijk, een proefritje is natuurlijk het mooist, maar ik mot dan nog effe wachten... :]

Laurens
 
Het is een super motor! maar ik weet niet of het slim is om meteen met zo een zware machine te beginnen. :? Ry eerst eens een tydje op een 600 of zo.

Groetjes richard
 
veel veel motor voor je geld, is met wat eenvoudige tuning tot een waar beest te fabriceren, maar kan ook als lekkere toermotor gebruikt worden natuurlijk :)

en de eerste modellen blijven de mooiste :) mits naakt natuurlijk .....

die van mij heeft Dyno stage 3 en K&N filte met een Bos pijp, twv aangepast, tailrisers ander schakel- en rem setje, WP vering voor en je rijdt menig supersport het snot voor de ogen....
 
Als je pas begint, en dan al op een Bandit 1200, geef dan maar voorzichtig gas.

Ik heb mijn Bandit 1200 in 1996 gekocht, en nu heeft die al 132.000km gebold.
Je bent toch zeker dat ze die teller ook niet rond gereden hebben, want dat is wel een erg lage kilometerstand voor een motor van 8 jaar oud.

Het kan natuurlijk allemaal wel juist zijn, maar probeer iemand mee te nemen die er wat verstand van heeft.
 
Heerlijk ding,is werkelijk een beest van een machine als je begint met rijden!
Succes met kiezen!
 
Perfecte fiets, om te beginnen toch wel erg veel koppel. Uitkijken dus.
 
kan goed, het is een heel soepel apparaat zoals zoeperman al zegt, gewoon rustig aan doen, dan is er niks aan de hand.

succes met de keuze! (trouwens, een keer proefrijden kan altijd toch?)

gr.sjoerd
 
hmmm....je klinkt Fries :P

als je een Bandit expert nodig hebt...mail je me maar. ga desnoods wel met je mee kijken.
 
let op, bedoel jij de naakte versie? aan de prijs te zien wel, ik heb zelf ook naar deze motor gekeken, maar vraag even na of het een N of S versie is, ik dacht namelijk een N versie maar het is een S versie, kijk maar eens naar de kleine lettertjes achterop bij de buddy!

de N versie heeft hier grote letters staan! zoek maar eens een aantal plaatjes, dan zie je het verschil!

waarom hij omgebouwd is naar N versie weet ik niet, schadegeval? Vraag het voor de zekerheid ff na!

gr.sjoerd
 
let op, bedoel jij de naakte versie? aan de prijs te zien wel, ik heb zelf ook naar deze motor gekeken, maar vraag even na of het een N of S versie is, ik dacht namelijk een N versie maar het is een S versie, kijk maar eens naar de kleine lettertjes achterop bij de buddy!

de N versie heeft hier grote letters staan! zoek maar eens een aantal plaatjes, dan zie je het verschil!

waarom hij omgebouwd is naar N versie weet ik niet, schadegeval? Vraag het voor de zekerheid ff na!

gr.sjoerd


Ok bedankt, maar wat is het precieze vewrschil tussen N of S? Wel of geen kuip? ben nog niet echt een kenner... :?
 
ja volgens mij is het enige verschil wel of geen topkuip, waardoor de koplamp ook anders is.

stel je trekt de kuip eraf en monteert een ronde koplamp dan ben je al klaar en heb je in principe een N, net zoals die bij boonstra.
 
Ok bedankt, maar wat is het precieze vewrschil tussen N of S? Wel of geen kuip? ben nog niet echt een kenner... :?

Verschil tussen N en S is idd een stuurkuip en specifikaties zijn verder hetzelfde :)
Bandit 1200 staat op het kontje indien het een officiele N is als hier iets als 16 valve dohc oid. staat is het idd een omgebouwde S :}
Schade ofzo zal je dus na moeten vragen of zelf checken (onstekingsdeksel, bovenkant blok zijn dan vaak geschaaft)
Jammere is dat de premie voor de S iets hoger licht verder niets bijzonders :)
 
Verschil tussen N en S is idd een stuurkuip en specifikaties zijn verder hetzelfde :)
Bandit 1200 staat op het kontje indien het een officiele N is als hier iets als 16 valve dohc oid. staat is het idd een omgebouwde S :}
Schade ofzo zal je dus na moeten vragen of zelf checken (onstekingsdeksel, bovenkant blok zijn dan vaak geschaaft)
Jammere is dat de premie voor de S iets hoger licht verder niets bijzonders :)


Ik heb het even nagevraagd en het is een N versie...

Maar hoe zit het trouwens met die oliekoeling? wat is het voordeel tov waterkoeling??
 
ja tuurlijk zegt boonstra dat het een N versie is, maar hoe staat deze op het kenteken? want iets klopt er niet, of ze hebben er een nieuwe achterkant opgezet, of de voorkant verbouwt. Ik zou vragen of hun de reden van de verbouwing weten.......

misschien is er niks aan de hand, maarja, voorkomen is beter dan genezen.

foto:

118747-1-2-2.jpg
 
Hmmm.. toch wel een vreemd verhaal...

Ik ken de Boonstra's verder niet.Ik ben alleen een paar keer in de andere vestiging geweest, woon er niet zo ver vandaan

Maar ik ben toch wel benieuwd naar het verschil in voordelen van waterkoeling of oliekoeling, kan iemand mij dat vertellen??
 
die tekst op de kont is idd van een S uitvoering.

voordelen van olie ten opzichte van water koeling zou ik niet weten maar dat olie gekoelde blok is wel bulletproof als je tenminste je olie op peil houd en normaal ververst.
 
voordelen oliekoeling tov. watercooling:
-geen koelwater, en dus niet hoeven verversen, controleren etc.,
-geen koelwater dus 100% dat je dit niet bevriest,
-door oliekoeling is er meer speling op onderdelen als zuigers etc. om geen problemen te krijgen met warmte,
-hierdoor is het blok zoals B12 zegt bulletproof en heeft kan een langere levensduur hebben :)

-nadeel is dat het blok meer geluid maakt (in mij inziens niet een nadeel maar een hele mooie eigenschap),
-door de grotere toleranties heeft een oliegekoeld blok in verhouding met een watergekoeld blok minder vermogen,
-geen nadeel wel iets om in de gaten te houden: een oliegekoeld blok mag iets olie verbruiken (ookweer vanwege die toleranties) geen liters maar een paar deciliters tussen de beurten door :)

Ik denk trouwens dat het een andere achterkant is aangezien de lamporen en koplamp origineel ogen :?
 
wat maakt het eigenlijk uit of het orgineel een N of een S is geweest..... die van mij was ook een S, kap eraf andere koplamp en.... je hebt een N
 
Terug
Bovenaan Onderaan