Ervaringen: bikerpolis.nl

Jrtt

MF'er
17 mrt 2015
77
0
Overijssel
Ik ben verschillende verzekeringen aan het vergelijken. Altijd goede verhalen gehoord over KNMV (WA+), maar kom nu bikerpolis.nl tegen.

Bij bikerpolis.nl ben ik zo'n 4 euro (!!) in de maand goedkoper uit met een WA beperkt casco verzekering voor mijn Thundercat uit 2001.

Zijn er mensen met ervaring met bikerpolis.nl? Zit er ergens een addertje onder het gras?

Graag hoor ik het van jullie ervaringsdeskundigen ;)

Thnx,
Jrtt
 
Geen ervaring met een van beide, maar neem aan dat de polisvoorwaarden gewoon in te zien zijn voor je een verzekering afsluit?
Het is wellicht tijdrovend en saai om die dingen door te lezen , maar het kan uiteindelijk een hoop ellende schelen als je iets hebt :Y
 
Bikerpolis.nl is een tussenpersoon die gewoon de grote verzekeringsmaatschappijen vertegenwoordigd.
Ik heb er jaren verzekeringen gehad naar grote tevredenheid, geen lompe organisatie, maar meedenkende lui.
(ik heb geen aandelen :-))
 
heb een verzekering bij bikerpolis, maar nog nooit schade gehad. Ik kan er dus niets over zeggen. Ik was na een telefoontje wel onaangenaam verrast dat ik op het circuit blijkbaar niet verzekerd ben. Let wel, ik race niet, doe niet mee aan trainingen maar ben baancommissaris en gebruik het circuit uitsluitend om naar mijn plek te komen. Net als de openbare weg dus. Maar blijkbaar valt dat niet onder de verzekering. Ik ben dus nu aan het kijken naar een andere verzekering die dat wèl dekt.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 2005 een polis via Bikerpolis. Momenteel 6 polissen lopen, WA 3x, Allrisk 2x en een doorlopende reisverzekering. Nog geen ervaring met afhandeling schade, aangezien ik nog geen schade claim heb ingediend :)

Bikerpolis is een bemiddelaar en sluit de polissen door naar verzekeraars. Mijn polissen lopen dan ook bij 3 verschillende verzekering maatschappijen.
 
heb een verzekering bij bikerpolis, maar nog nooit schade gehad. Ik kan er dus niets over zeggen. Ik was na een telefoontje wel onaangenaam verrast dat ik op het circuit blijkbaar niet verzekerd ben. Let wel, ik race niet, doe niet mee aan trainingen maar ben baancommissaris en gebruik het circuit uitsluitend om naar mijn plek te komen. Net als de openbare weg dus. Maar blijkbaar valt dat niet onder de verzekering. Ik ben dus nu aan het kijken naar een andere verzekering die dat wèl dekt.


Geen enkele normale WA(M) verzekering dekt circuit gebruik. Ligt er ook aan hoe jij circuit definieert.

Racen / wedstrijden en tijdsritten zijn nooit gedekt vanwege de risico's in een race.

Als jij over een stukje "circuit" moet dat open is voor gebruik voor iedereen om naar je (werk)plek te komen dan ben je waarschijnlijk wel verzekerd, net zoals je dat bent op een parkeerterrein dat geen deel uit maakt van de openbare weg.


Ik zit zelf bij bikerpolis, heb nooit schade gehad, maar ben wel tevreden over de service.
 
Hier al paar jaar Bikerpolis. Na een ongeluk snel en goed geholpen. Duurde ook niet lang voordat het geld enzo er was.


heb een verzekering bij bikerpolis, maar nog nooit schade gehad. Ik kan er dus niets over zeggen. Ik was na een telefoontje wel onaangenaam verrast dat ik op het circuit blijkbaar niet verzekerd ben. Let wel, ik race niet, doe niet mee aan trainingen maar ben baancommissaris en gebruik het circuit uitsluitend om naar mijn plek te komen. Net als de openbare weg dus. Maar blijkbaar valt dat niet onder de verzekering. Ik ben dus nu aan het kijken naar een andere verzekering die dat wèl dekt.

Staat gewoon in de voorwaarden bij Bikerpolis dat je dan niet verzekerd bent....
 
Laatst bewerkt:
Geen enkele normale WA(M) verzekering dekt circuit gebruik. Ligt er ook aan hoe jij circuit definieert.

Racen / wedstrijden en tijdsritten zijn nooit gedekt vanwege de risico's in een race.

Als jij over een stukje "circuit" moet dat open is voor gebruik voor iedereen om naar je (werk)plek te komen dan ben je waarschijnlijk wel verzekerd, net zoals je dat bent op een parkeerterrein dat geen deel uit maakt van de openbare weg.


Ik zit zelf bij bikerpolis, heb nooit schade gehad, maar ben wel tevreden over de service.

Daar ging ik dus ook vanuit maar het leek me verstandiger om het even te checken.
En het blijkt dus dat ik dan echt niet verzekerd ben...
 
Goede ervaring met bikerpolis. Wat ook lekker is, de pechhulp zit er standaard bij.

Een keer in Duitsland mijn motor verrot, zonder extra kosten gehaald en bij de dealer neergezet.
Een keer een aanrijding, motor economisch total loss. Gelukkig had ik 3 jaar aankoopgarantie, was ook goed geregeld. Alleen om het resterende bedrag op mijn rekening te krijgen, was even wat gemail. Uiteindelijk was het seizoen afgelopen en heb toen maar even gewacht met een motor kopen.
Dat ligt trouwens niet aan bikerpolis, omdat dit een tussenpersoon is.

A.S. vrijdag een motortje erbij ophalen, die wordt ook gewoon bij bikerpolis verzekerd.
 
Ik heb er al jaren een verzekering lopen. De rechtsbijstand vanuit hun is niet om over naar huis te schrijven. Mijn motor was tegen de grond gegaan, veroorzaker doorgereden, dus waarborgfonds (WF).

Omdat ik een rechtsbijstand had bij hen heb ik de vraag neergelegd of ik het via hun kon regelen. Dat zij het zouden oppakken en contact opnemen met WF. Nu kreeg ik daar te horen dat WF dit niet zou aannemen. WF gebeld: Ja hoor, als je al het papierwerk invult en opstuurt dan komt het allemaal goed, wij pakken dit gewoon aan.

Na lang bakkelijen met die gasten van bikerpolis.nl heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Schadeafhandeling heeft daardoor wel een maand langer geduurd.

Voor de rest nog nooit beroep hoeven doen.
 
Geen enkele normale WA(M) verzekering dekt circuit gebruik. Ligt er ook aan hoe jij circuit definieert.

Racen / wedstrijden en tijdsritten zijn nooit gedekt vanwege de risico's in een race.

Als jij over een stukje "circuit" moet dat open is voor gebruik voor iedereen om naar je (werk)plek te komen dan ben je waarschijnlijk wel verzekerd, net zoals je dat bent op een parkeerterrein dat geen deel uit maakt van de openbare weg.


Ik zit zelf bij bikerpolis, heb nooit schade gehad, maar ben wel tevreden over de service.

Haha, nee.

Sommige verzekeringen sluiten een circuit helemaal uit.

Anderen alleen als er wordt geraced, en hanteren daarvoor de definitie dat er met een transponder wordt gereden.

Dus;

Geen enkele normale WA(M) verzekering dekt circuit gebruik. Ligt er ook aan hoe jij circuit definieert.

:N

En het ligt er aan wat de verzekeraar onder een circuit definieert, niet wat de verzekerde daar onder definieert.
Racen / wedstrijden en tijdsritten zijn nooit gedekt vanwege de risico's in een race.

Correct. :Y
Als jij over een stukje "circuit" moet dat open is voor gebruik voor iedereen om naar je (werk)plek te komen dan ben je waarschijnlijk wel verzekerd, net zoals je dat bent op een parkeerterrein dat geen deel uit maakt van de openbare weg.

En niet dus. Zoals ik in het begin zei zijn er maatschappijen die een circuit compleet koud uitsluiten, en maatschappijen die pas dekking uitsluiten als er met een transponder wordt gereden.
 
Bedankt voor de reacties. Bij iedere verzekeraar speelt wel wat. Kortom ga voor de goedkoopste ;)
 
Mijn ervaring: gisteravond verzekering aangevraagd, alles netjes ingetypt in website, krijg vandaag dit mailtje:

Uw aanvraag kan helaas niet worden geaccepteerd.

Geachte heer X,

U heeft bij Bikerpolis een Motorverzekering Bikerpolis aangevraagd, met aanvraagnummer N. Op basis van de gegevens die u heeft ingevoerd kan de verzekeringsaanvraag helaas niet door ons worden geaccepteerd.

Voor de volledigheid wijzen wij u erop dat u geen rechten kunt ontlenen aan uw huidige aanvraag en dat er geen verzekeringsdekking bestaat.

Met vriendelijke groet,

(onpersoonlijk email-handtekening)

Gebeld om reden te vragen, krijg voicemail. Meh.

Per email om reden gevraagd...


Update 1: En als ik nu elders (KNMV) een verzekering aanvraag wordt die standaard geweigerd, omdat ze vragen "is u ooit een verzekeringsaanvraag geweigerd?".

Update 2: Ze belden vandaag nog terug nav. mijn mail, dus dat is netjes. Reden van de weigering is dat de motor een tijdje onverzekerd is geweest. Kan kloppen, ik dacht dat WA niet verplicht was omdat die van mijn oude motor nog loopt. Tot ik van de week post kreeg van de RDW. Toen ik dit had uitgelegd gingen ze het voor me oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Onze ervaring met het aanvraagproces, bereikbaarheid/reactiesnelheid, vragen beantwoorden zijn prima.
Wij wilden een verzekering inclusief pechhulp (ongeacht berijder) en dat biedt lang niet elke verzekeraar aan. Bovendien kregen we goede no-claim korting en was de premie voor all-risk uiteindelijk zeer gunstig.

We hebben (gelukkig) nog geen schade gereden dus ik kan niets zeggen over de servicegerichtheid en afhandeling daar van. Dat is vaak het moment dat de verzekeraar de echte waarde zal moeten bewijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan