Ervaringen Bridgestone BT 015

Snip

MF veteraan
26 sep 2006
3.285
0
Twente
Dag mede brommer rijders :+

Zijn er al ervaringen met de Bridgestone BT015?

ik rij momenteel met BT 016 die prima bevallen, en een nog goede levensduur hebben. maar zit te denken om BT015's te halen, alleen zijn er erg weinig bevindingen over te vinden...

Ik weet dat deze op de 600rr en (volgens mij) 1000 gsx-r geleverd zijn standaard, maar zijn er ook mensen met andere types motoren die hiermee ervaring hebben? qua grip en levensduur e.d

Grtz Frank
 
Laatst bewerkt:
Dag mede brommer rijders :+

Zijn er al ervaringen met de Bridgestone BT015?

ik rij momenteel met BT 016 die prima bevallen, en een nog goede levensduur hebben. maar zit te denken om BT015's te halen, alleen zijn er erg weinig bevindingen over te vinden...

Ik weet dat deze op de 600rr fireblade en (volgens mij) 1000 gsx-r geleverd zijn standaard, maar zijn er ook mensen met andere types motoren die hiermee ervaring hebben? qua grip en levensduur e.d

Grtz Frank

1 vraag, waarom :?
 
Heb BT015 gehad en ik vond het een klote band. Gaf geen vetrouwen, slecht in de regen, korte levensduur. Wat een verschil met MPP's. Al kreeg ik een setje gratis wil ik ze nog niet hebben. Zonde om motorkm te maken met die 015's.
Heb er dus ook een circuitdag mee gedaan en dat was helemaal een drama....................
Wat was je vraag ook al weer? Oh ja MPP gaan langer mee, geven meer grip zijn voor 300 euro te krijgen en subliem in de regen.
 
Ik vond ze prima, 016 geeft wel meer vertrouwen maar ik heb er zonder problemen mee gereden, bij mij goede grip en goede levensduur ook met veel snelweg km's.

volgende set word wel weer 016, die bevallen nog net dat beetje beter :Y
 
1 vraag, waarom :?

reden is om nog wat zachter te gaan voor grip in bochten, daar ik een aardige bochten piloot ben en routes heb met vrijwel geen rechte stukken :]

en probeer een beetje de gulden middenweg te vinden tussen levensduur en grip... tot nu toe staat bt 016 op 1 en mpp2ct op 2. Alhoewel ik lees dat het toch behoorlijk motor afhankelijk is hoe lang ie mee gaat... sommigen rijden er 8k mee en sommige 4k...

Ik weet dat de gulden middenweg vinden een kjwestie van proberen is, maar goed de meer je van te voren uit weet te vinden, de meer me keuze dat beinvloedt, aangezien ik op engelse sites weinig goeds over de band kan vinden....
 
Ik ga ze maar eens gewoon proberen, hoop ze volgende week binnen te hebben en dan de week erop komen ze eronder, dan word de vtr even goed verzorgd... Kijken of ik dit jaar nog wat ervaring over de bt015 kan opdoen, of er nog een paar mooie dagen komen.
 
of er nog een paar mooie dagen komen.

Heee... het is begin september, volgende week wordt het 25 graden. Er komen nog genoeg prachtige dagen om te rijden hoor!

Je ziet het nu al een beetje dat de blaadjes aan de bomen gaan verkleuren, straks wordt dat nog mooier en krijg je echt weer het 'Indian Summer' gevoel. Heerlijk om dan te rijden :Y :Y
 
Heb ondertussen de BT015 er ongeveer 400km onder liggen. En bevallen met mooi weer en temperaturen tussen 15 en 25 graden prima. Voldoende grip in de bochten bij de iets frissere buiten temperaturen en bij warm weer ook behoorlijk goeie grip.

Maar om nu al te zeggen dat ze beter zijn dan de BT016... dat betwijfel ik nog, helemaal gezien wat een setje bt016 kost en normaal gesproken zo'n setje bt015.

Maar ze vallen me in ieder geval lang niet tegen en stepjes zijn al aan de grond geweest, dus dat is altijd goed ;) O-)
 
Ik vraag me toch ook af waarom je een andere band dan de BT016 zou nemen als je van die BT016 zo tevreden bent over het vertrouwen en de levensduur...
 
Ik heb bij mijn Fireblade uit 2002 (SC50) ook een BT015 achterop liggen. Kan wel zeggen dat ik
hem verd*md hard vindt slijten.... Inmiddels 2700km met de band gedaan en denk dat ik hem
nog hou voor volgend jaar een circuitsessie maar dat ik dan echt toe ben aan een nieuwe.

Ik twijfel op dit moment nog om een set BT016 of toch de MPP...
 
Ik heb bij mijn Fireblade uit 2002 (SC50) ook een BT015 achterop liggen. Kan wel zeggen dat ik
hem verd*md hard vindt slijten.... Inmiddels 2700km met de band gedaan en denk dat ik hem
nog hou voor volgend jaar een circuitsessie maar dat ik dan echt toe ben aan een nieuwe.

Ik twijfel op dit moment nog om een set BT016 of toch de MPP...
dan zou ik geen 016 pakken, en sta je op de goede spanning.
ik lees veel dat ze klagen over de levensduur, maar Bridgestone adviseerd 2.9 achter.
pak je 2.5 omdat je dat met MPP's bijvoorbeeld ook gewend was dan slijten ze veel harder.

Ik heb zowel met de 015 als de 016 goede ervaringen, enkel de 016 voorband vind ik snel slijten op de wangen, maar levensduur achterband vond ik bij beide prima.
haal er bij wisselend gebruik zo 5 a 6000 mee :)
 
inderdaad 016 voorband ging bij mij ook vrij hard aan de wangen terwijl in het midden nog redelijk genoeg zat...

En idd, bandenspanning is cruciaal...

@ Linking; lees eens een vd eerste post van mij, dan heb je je antwoord over het waarom.......
 
Laatst bewerkt:
Maar om nu al te zeggen dat ze beter zijn dan de BT016... dat betwijfel ik nog, helemaal gezien wat een setje bt016 kost en normaal gesproken zo'n setje bt015.

Dat begrijp ik niet.....
Wat is volgens jou het prijsverschil dan? Bij de meesten is dat niet veel meer dan een tientje, en ik begrijp niet wat voor verschil dat zou moeten maken. Ook de adviesprijzen liggen niet extreem ver uit elkaar (al zijn dat bij lange na niet de prijzen die je moet betalen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan