Ervaringen Bridgestone BT-021?

Wolverine1

Die hard MF'er
20 nov 2004
647
3
Ik ben op zoek naar ervaringen mbt de BT-021.

Zelf heb ik de BT-014 onder mijn Kawasaki Z750 van 2005 liggen. Hele fijne banden, maar er wordt best positief geroepen over de 021.
Vandaar mijn vraag naar ervaringen van anderen.
 
Als het goed is gaat er morgen een BT-021 op het voorwiel van mijn Fazer. Nu is het natuurlijk wel anders rijden op een Fazer als op een Z750, maar toch..... als ik het niet vergeet laat ik wat van me horen.....
 
Dus je gaat van een sportband naar een toerband? bt-021 heeft minder grip dan een bt-014 maar wel meer grip in de regen. en hij slijt minder hard.
 
Ik heb de bt014 gehad en nu heb ik de 021 onder m`n blade liggen maar ik vind hem helemaal super.
deze heeft aan de zijkanten bijnba even veel grip als de 014
 
Dus je gaat van een sportband naar een toerband? bt-021 heeft minder grip dan een bt-014 maar wel meer grip in de regen. en hij slijt minder hard.

Hier nog een Hornet met 2 bt021's eronder, en echt niets te klagen over grip !! Met droog weer dan, heerlijk veel grip in de bochten vol gas erop en niets aan de handToen ik afgelopen zondag een hoosbui over me heen kreeg op de Lekdijk had ik erg veel last van de lasnaden van het asfalt, ik hoefde er maar in de buurt te komen en mijn motor deed voor en achter al een stap opzij. Daar keek ik toch wel van op, had ik met super corsa's geen last van :N
 
Zoals altijd weer wat verschil in meningen.
Ik heb de overstap van 014 naar 021 nog niet gemaakt, maar echt heel lang zal dat ook niet op zich laten wachten. Maar ik had gehoord dat de 021 erg goed samengesteld is voor droog en nat wegdek. Warmt goed op, de randen zijn zachter voor meer grip, het midden is wat harder voor meer km's enz.
De 021 zou, wat betreft voordelen, tussen de 014 en de 020 in zitten.

Maar zoals in het begin al gezegd, ik probeer hier wat meer meningen te 'horen'.
Dus gooi maar op!
 
Hebz elf de BT021 onder mijn zx6r gehad. Aardige bandjes , slijtage valt wel te doen en in de regen goede grip maar ook leuke bandjes om eens meer "racy" mee om te gaan.
 
RolandN, dat is in ieder geval positief en duidelijk.

En wat betreft Bertjuhh, ik neem aan dat jij wel te spreken bent over de minimale slijtage van de banden. :+
 
Hoi, ik heb achter ook net een BT021 onder de ZXR en het bevalt me goed. Maar mijn voorband is ook al op, waardoor ik nog niet echt kan zeggen hoe goed ie sportief rijdt.
Volgende week zit er voor ook een nieuwe BT021 op en weet ik meer.
;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb ruim 2 maanden zowel voor en achter BT021 op m'n cat, rijden heerlijk, ik heb nog maar 1 schuiver gemaakt in de regen :)



(maar dat lag niet aan de banden)
 
Heb er gisteren voor en achter BT 021 onder laten zetten, had BT 020.... op me BMW R 1100RT....

Vanuit Geldermalsen weer terug naar huis, en vannacht naar me werk en naar huis, kleine 100 kilometer mee gereden, maar hmmmmm......zoals eerder genoemd bochtjes yammie.....vooral de rotonde's bij mij hier in Capelle..... *O* *O* *O*

Net thuis v/d n8 dienst moe als wat, maar toch ff de rotonde's een paar keer nemen voor k weer verder gaat....

en als t vandaag gaat regenen heb ik ook de ervaring met nat weer vannacht....

voor nu super tevree, en dat voor € 310,00 *O*
 
Kheb 2 Bt021's die ik misbruik onder mijn thunderace, heerlijk bandje moet ik zeggen!
Rijd iedere dag woon-werk en dan nog voor de hobby, ik heb nog geen omstandigheden kunnen ontdekken waarbij ze me tegenvallen.

Oordeel: :}
 
Ik heb de BT020's onder mijn Pan European 1100 ingeruild voor BT021's. Moest ook wel, want de 020's waren écht op. Ik heb er nu een paar duizend km opzitten, en ik kan je zeggen dat de Pan lichter stuurt dan met de 020's, gewoon een fijn sturende band en aan grip geen gebrek. Alleen merkte ik (in Duitsland natuurlijk) dat de motor rond de 200 km/u wat instabiel werd, iets waar ik bij de 020's nooit last van had. het leek wel of ik opeens een Pan 1300 had! :o :+

Kan ook komen door een minder goede balancering van het wiel, ga er binnenkort nog maar eens mee langs de dealer om dat even na te laten kijken. Verder niets dan lof, een fijne band. Nu maar eens kijken naar de levensduur.
 
Heb een BT021 achter en heb toch meer vertrouwen in de achterkand dan met de BT020, waar ik ook mee gevallen ben. Maar dat kan psychologisch effect zijn.

Eigenlijk heb je alleen wat aan een goed opgezette wetenschappelijk verantwoorde en onafhankelijke test. Maarja.
 
IK ben meer benieuwd naar wat lekkerder rijdt de BT021 of de PR2CT.
Nu liggen er bij mij PP's onder maar die slijten toch iets te rap.
 
Ik ben een paar weken geleden van de 020's overgestapt naar de Conti Roadattacks.
De 020's werden erg glibberig terwijl er nog profiel op zat voor een paar duizend km's.
En aangezien er nergens reviews nog waren van de 021's en wel van de roadattacks onder een beemer, ben ik voor de roadattacks gegaan.
Tot nu toe alleen maar lof!
Lekker bandje met veel grip, met nat weer kan ik ook aardig hard de rotondes nemen zonder een glijder.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de termijn dat zowel de 021's als de roadattacks goede grip blijven leveren. De 020 was na een parduizend km's toch wel een heel stuk slechter in de grip!

Ik zal 't hier in de gaten houden en hopelijk horen we ook hoe de banden zich houden na een paarduizend km's!
 
Volgens een testresultaat genoemd in het Motoport-magazin waarin ook de Bt-021 wordt aangeprezen komt de PR 2ct er veel beter af op het gebied van duurzaamheid en grip op nat wegdek. Zelf heb ik 2.500 km's ervaring met de Michelin Pilot Road 2ct voorband (in combi met Pilot Road achter) en vind 'm super stabiel in de bochten, vertrouwenwekkend en comfortabel. Wel wat prijzig, maar zou 'm zo weer laten monteren!!
 
Ik ben een paar weken geleden van de 020's overgestapt naar de Conti Roadattacks.
De 020's werden erg glibberig terwijl er nog profiel op zat voor een paar duizend km's.
En aangezien er nergens reviews nog waren van de 021's en wel van de roadattacks onder een beemer, ben ik voor de roadattacks gegaan.
Tot nu toe alleen maar lof!
Lekker bandje met veel grip, met nat weer kan ik ook aardig hard de rotondes nemen zonder een glijder.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de termijn dat zowel de 021's als de roadattacks goede grip blijven leveren. De 020 was na een parduizend km's toch wel een heel stuk slechter in de grip!

Ik zal 't hier in de gaten houden en hopelijk horen we ook hoe de banden zich houden na een paarduizend km's!


die Conti,s zijn de beste in natte grip.
samen met de MPR2.
goeie banden , de 021 is wel een stuk minder dan deze 2.
 
knip
Toen ik afgelopen zondag een hoosbui over me heen kreeg op de Lekdijk had ik erg veel last van de lasnaden van het asfalt, ik hoefde er maar in de buurt te komen en mijn motor deed voor en achter al een stap opzij. Daar keek ik toch wel van op, had ik met super corsa's geen last van :N

Zo te lezen heeft bridgestone hier zijn huiswerk nog steeds niet echt voor mekaar wat glijden in de regen betreft, dit had de BT020 nml. ook al heel sterk bij naden en riggels, blijkbaar dus niet verbeterd met de BT021.
Blijf het wel vreemd vinden, want de "oudere" BT045 had dit dus totaal niet. Voor mij toch een reden geweest om voor mijn pekelbrik voor de Pilot Road te kiezen, die geeft in de regen geen krimp.
En voor diegene die zeggen dat de Road band een toerband is, ik durf het tegendeel te beweren :Y
 
Zo te lezen heeft bridgestone hier zijn huiswerk nog steeds niet echt voor mekaar wat glijden in de regen betreft, dit had de BT020 nml. ook al heel sterk bij naden en riggels, blijkbaar dus niet verbeterd met de BT021.
Blijf het wel vreemd vinden, want de "oudere" BT045 had dit dus totaal niet. Voor mij toch een reden geweest om voor mijn pekelbrik voor de Pilot Road te kiezen, die geeft in de regen geen krimp.
En voor diegene die zeggen dat de Road band een toerband is, ik durf het tegendeel te beweren :Y


ik vind de road een toerband........
rijd er zelf ook mee. :Y
 
ik vind de road een toerband........
rijd er zelf ook mee. :Y




full


Dat jij hem als toerband gebruikt, betekend niet dat hij niet geschikt is om er vreselijk hard mee te knallen.
 
Ik heb achter een BT-021, een wereld van postief verschil met die standaard Metzeler die er eerst opzat. Vandaag merkte ik alleen dattie met regen toch niet zo heel erg lekker in de bocht ligt. Ik had in 1 grote bocht naar links zelfs tot twee keer toe een stapje opzij, was niet echt een grote stap, maar dat wil toch wel zeggen dat je dan weinig grip heb.

Maar daarbuiten vind ik het een goede band, je kantelt goed de bocht in en met droog weer heb ik em nog nooit voelen schuiven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan