ervaringen bt010

robato

MF'er
7 jun 2004
229
0
zwolle
Ik heb nu sinds kort zowel voor als achter een bt010 op mijn sv650s, nu weet ik wel dat je altijd moet wennen aan een nieuwe band maar ligt het aan mij of is het echt zo dat je met deze band veel meer in een bocht "valt" als met de originele banden. Komt dat misschien omdat het meer sportbanden zijn.
 
Ik heb nu sinds kort zowel voor als achter een bt010 op mijn sv650s, nu weet ik wel dat je altijd moet wennen aan een nieuwe band maar ligt het aan mij of is het echt zo dat je met deze band veel meer in een bocht "valt" als met de originele banden. Komt dat misschien omdat het meer sportbanden zijn.

Yep dat klopt, de band loopt boller :)
Heb ze zelf ook, echt superbandje :}
 
Ik heb nu sinds kort zowel voor als achter een bt010 op mijn sv650s, nu weet ik wel dat je altijd moet wennen aan een nieuwe band maar ligt het aan mij of is het echt zo dat je met deze band veel meer in een bocht "valt" als met de originele banden. Komt dat misschien omdat het meer sportbanden zijn.

Klopt helemaal, ik heb voor BT010 en achter BT012. Bevalt uitstekend.
Het rechtop komen bij het vaart minderen / remmen in de bocht is ook weg bij mijn motor. :}
 
Prima keus, heb zelf twee setjes kaal gereden met een ZX6R
Jammer dat ze zo snel op zijn.....
 
bt010????

nog nooit van gehoord!

Die worden ook al heeeeeeel lang niet meer gemaakt , ik als ouwe lul herinner me vaag nog de BT056 ;) .Nadeel van de ontwikkelingen door de jaren heen is dat de levensduur korter en korter word met als persoonlijk dieptepunt mijn huidige BT012 voorband die na 3000km (en een circuitdagje) niet eens het begin van de vakantie niet eens gaat halen laat staan het einde.Heb momenteel achter een hagelnieuwe BT020 die ik langer moet inrijden dan dat een 012 in zn geheel meegaat.

Oh ja : die 010's zijn okee.
 
oke jongens, bedankt voor de snelle reacties, dan is het (als het tenminste stopt met regenen en mijn baas mij met de zon ook eens een paar vrije dagen geeft) nu dus tijd om eindelijk eens te proberen die slijtknopjes onder de voetsteuntjes ook echt te laten slijten. Wie weet, misschien komt ooit een van mijn knieen nog eens in aanraking met het asfalt, is dan meteen een excuus voor een nieuw leren pak met dit keer een paar kneesliders.
 
Die worden ook al heeeeeeel lang niet meer gemaakt , ik als ouwe lul herinner me vaag nog de BT056 ;) .Nadeel van de ontwikkelingen door de jaren heen is dat de levensduur korter en korter word met als persoonlijk dieptepunt mijn huidige BT012 voorband die na 3000km (en een circuitdagje) niet eens het begin van de vakantie niet eens gaat halen laat staan het einde.Heb momenteel achter een hagelnieuwe BT020 die ik langer moet inrijden dan dat een 012 in zn geheel meegaat.

Oh ja : die 010's zijn okee.

NOT ;) !
Ze worden sinds kort niet meer gemaakt, omdat de 014 ervoor in de plaats komt/is gekomen.

En die levensduur?
Morgen gaat achter m'n deels profielloze 010 na 10200km (eindelijk) met pensioen! Toegegeven: géén wheelies/stoppies en géén circuit.

Let op: nu komen de reacties mbt rijgedrag :P
 
Heb met de originele metzeler (wat was het ook al weer,Z4 ofzo) ook 10000 plus kilometers gereden en toen had hij dan wel het uiterlijk van een autoband. Maar ook geen stoppies en wheelies of circuit. Dus banden gaan best nog wel eens lang mee, althans voor jan met de pet die niet je doorsnee coureur is.
 
bt 010 is een prima band met hele goede rijeigenschappen. Alleen slijt hij inderdaad snel. Ik doe op mijn TRX 3.500 km met een achterband en zo'n 6.500 km met een voorband
 
En die levensduur?
Morgen gaat achter m'n deels profielloze 010 na 10200km (eindelijk) met pensioen! Toegegeven: géén wheelies/stoppies en géén circuit.

Let op: nu komen de reacties mbt rijgedrag :P


[hap-modus]
Je rijd zeker als een ouwe lul!! })

[/hap-modus]






:+
 
Ik heb 3 bt 010`s voor gehad, en ik moet ze niet meer, steeds last van cupping met die dingen, met diabolo`s heb ik daar totaal geen last van
 
Bt010 is gewoon een superband, ik heb ze altijd onder mijn oude zx6r gehad en je kon er lekker mee knallen. En wat de slijtage betreft 5000 km is haalbaar, maar dan zit je wel op het uiterste. Ik zou ze zo weer ruilen voor de Pilots die ik nu heb onder mijn zx6rr.

Persoonlijk heb ik liever een band die wat harder slijt en veel grip heeft, dan een band die langer mee gaat. Onderuit gaan is uiteindelijk veel duurder en vaak pijnlijker.
 
[hap-modus]

Je rijd zeker als een ouwe lul!! })

[/hap-modus]

Bijna goed: ik bèn een ouwe lul O-) , maar op de motor ben ik net zo wild als jij jong bent
487.gif
...

;)

Ik heb 3 bt 010`s voor gehad, en ik moet ze niet meer, steeds last van cupping met die dingen, met diabolo`s heb ik daar totaal geen last van

Klopt! En je kan doen met de bandenspanning wat je wilt: geen houden aan. De 020 vóór doet precies hetzelfde. Misschien dat een verandering in de vering/demping iets kan verbeteren? Maarja: eens kijken hoe de MPP's zich gaan houden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan