Ervaringen C-Bow systeem Hepco & Becker

_HaV_

MF veteraan
9 jun 2005
5.412
542
Westereen / Zwaagwesteinde
Voor m'n Triumph ben ik op zoek naar een praktisch saddle bag systeem.

Vereiste: praktisch/eenvoudig in dagelijks gebruik, passende bij de looks van de motor.

Het C-Bow systeem lijkt hierbij een uitkomst. Zonder de tassen ziet het er ook nog redelijk. Tassen lijken eenvoudig op z'n plek te hangen en met slot verankerd te zijn.

Wie rijdt er met een C-Bow systeem? Is het stevig? Eenvoudig tassen te monteren / demonteren?

Het idee zou zijn om een tas te gebruiken als kantoor-tas... denk aan laptop en wat etenswaren. Dat betekend dat ik zowel thuis als op het werk de tas eraf neem...

Rij nu altijd met een Kriega R30 rugzak met protector. Maar een paar losse saddle bags lijken me toch ook wel fijn / handig.

Maar voordat ik een investering van zo'n dikke 600 pleuries maak, ben ik benieuwd naar ervaringen.
 
Ter aanvulling... gaat om dit systeem...

6307558_00_01_c-bow_shop.jpg
6451975_00_08_l_legacy_courier-bag-l_back_shop_2.jpg
m_legacy_kurierl_shop.jpg
6451975_00_08_l_legacy_courier-bag-l_1_shop_1.jpg
 
Ik heb een C-bow systeem met Royster zijtassen op mijn motor, een Moto Guzzi Griso 1200 8V, voor het reizen en als systeem vindt ik het wel een goed degelijk stevig systeem voor wat je mee "mag" nemen, wat overigens niet veel is. Ik heb het setje gelukkig 2ehands kunnen kopen, maar het blijft nieuw een duur systeem. Het probleem is dat er is vrijwel geen ander systeem is wat zo min mogelijk opvalt. Persoonlijk vindt ik het te veel geld om uit te geven voor 2 zijkoffers waar je maximaal maar 5kg per zijde in mag pakken. Maar dat setje ziet er wel verdomd fraai uit voor op de Bobber.

-waDVssfohRU4D7L3HU1vxxhaBWfkEOLDkmpUN1O5BguJbWg7h1fOT-7wdnvBb8leKiEFMdyKG4qdA8-rJxvmux6Z61Me3UP-yECjZKIBsRO-kcfWsIFeYM3qUm7I7cg4hI7PRalS4wYI84RGcCSclFH2L1u6V7pDTvyIqw3QULkP_iy3-6WKCNM32_nGrAscza7xkuHc56msZZf31m9dtjGDHBMFUyFprvvTxaMqYuJhA52yMKIB0IgNy29inRHH-v0_-UdSYp0Er-13iO7r3uP6P6zd_hphc5HkjRVl4xiG2xbQUkkKnhvq9cUy4Vv4gPo8lcaknJnjwTy0IcJIrvac7_fOsHecRohWLuPHVt8YSh22-FhEhTSYd4ur6aDCiS5iVVAOaYCxzgQA6mniU7q4Z59nj8L3uR9O-CLcpcjSePQD9vBzUjMKEiBCtpxD9t3vAtvHLpYhe3ts2aZZGPGjADqAz5YJHfpY-sVWL6wrcWpknUdX8JPvuhdLEECz_SNEpQtYt5YLLC_CDwwRtN3zMAsuRODJZFQWsFaqCsTZiC792XpXvcWXD6ZMT95SZpcw87D2xNpTQ0Yvxobhk9FE7IMtSMrCJacVTpuNtZO18YM9zWu_0B1XJlAgYTutzIkkxZ7MDe3BSB4DA5AikMV5p26Vout_vF0DML-iHyj1kBRlJJHe3vgfpI0=w2408-h1805-no
 
Ik heb een C-bow-systeem op twee motoren gehad.
Eerst op mijn Dorsoduro 1200. Was nl bijna het enige wat te verkrijgen was. Zag er allemaal iel uit en daar durfde ik inderdaad niet meer dan 5 kg in te doen.
Zelfde tassen wilde ik ook gebruiken op mijn CBF1000 en daar was de constructie veel beter.
Hangt ter dus een beetje vanaf hoe het systeem gemonteerd kan worden op de motor zelf. C-Bow is universeel en doet het gewoon goed. Makkelijk de tassen/koffers op te zetten en af te sluiten.
P1000959.JPG


IMG_2843.JPG
 
Het probleem is dat er is vrijwel geen ander systeem is wat zo min mogelijk opvalt. Persoonlijk vindt ik het te veel geld om uit te geven voor 2 zijkoffers waar je maximaal maar 5kg per zijde in mag pakken. Maar dat setje ziet er wel verdomd fraai uit voor op de Bobber.
Het is zeer zeker niet een goedkoop systeem, maar wat je zelf ook al aangaf, zonder koffers of tassen, ziet het er ook best netjes uit... niet direct opvallend. Dat van de 5kg had ik ook gelezen... is niet veel, maar zal voor mijn gebruik meestal genoeg zijn... en yup, ik vond die set ook wel erg goed passen bij het geheel ;-)
Hangt ter dus een beetje vanaf hoe het systeem gemonteerd kan worden op de motor zelf. C-Bow is universeel en doet het gewoon goed. Makkelijk de tassen/koffers op te zetten en af te sluiten.
Bij de Triumph zullen er een tweetal verticaal geplaatste beugels gemonteerd moeten worden. Daar heb ik inderdaad meer vertrouwen in dan zo'n horizontaal gemonteerde beugel. Al zal 5kg vaak een vorm van verzekeringstechnisch indekken zijn... Kijk maar eens wat er op vele rugzakken staat.

Het universele principe en snel en eenvoudig koffers/tassen te kunnen plaatsen is wel zeer aantrekkelijk.

Maar eventjes doorsparen en wellicht kijken of nog wat BTW voordeel op kan doen door ze aan te schaffen via m'n werkgevert ;-)
 
Je hebt nu ook wel het beste model van Triumph gekozen om tassen aan te hangen :D
Ik heb effe bij SW-motech (Legend) gekeken, maar niks voor de Bobber.
 
Je hebt nu ook wel het beste model van Triumph gekozen om tassen aan te hangen :D
🤔 ... Als zijnde een uitdaging? Of in de trend van... :Y ... daar passen tassen mooi bij ;)
Ik heb effe bij SW-motech (Legend) gekeken, maar niks voor de Bobber.
Ik heb ook al heel erg veel systemen bekeken. Je komt op een vaste beugel en daar dan tassen met riempjes aan vast snoeren... of C-Bow... dan is dat laatste wel vele malen mooier en gebruiksvriendelijker
 
Uitdaging.
Alle andere Modern Classics zijn vrij standaard uit te rusten met tassen, maar de Bobber, tja...
 
Nee klopt... toen ik hem kocht... was er al wel een H&B bagarerek... maar dat vind ik niets... hangt dan achter je zwevende zadel... wellicht voor een vakantie trip leuk... Verder had H&B toen nog niets...

Triumph zelf bood destijds alleen verchroomde beugels aan... en tezamen betaal je daar oom zo'n 170,- ... dan heb je met een paar tientjes erbij ook de C-Bow beugels...
Bij die standaard beugels kun je dan een tas met riempjes bevestigen etc... ofwel minder eenvoudig af te nemen etc.

2020-11-11_11-34-23.jpg
 
Kogel is door de kerk... het worden c-bow houders met legacy tassen.

Heb een aantal zaken gemaild met de vraag tegen welke prijs ze kunnen leveren. Triumph dealer Groningen, goede ervaringen daar en komt de motor vandaan.
Motodrome Burgum, ken de eigenaar al van voordat ik motor rijd. Komt bijna al m'n kleding door de jaren vandaan.

Iemand van hier nog tips in hoeverre er marge zit op H&B, of weinig tot geen korting op te bedingen?
 
ik heb mijn HenB tassen telefonisch gekocht bij MDI Ravestein, leuke korting, yamaha xv 950 Bolt.
 
Laatst bewerkt:
Kleine tassen maar super systeem. Geen verschil tussen links en rechts (grote plus!) , makkelijk op en af te klikken. Matig slotje.
Zat op Versys650.
 
Kleine tassen maar super systeem. Geen verschil tussen links en rechts (grote plus!) , makkelijk op en af te klikken. Matig slotje.
Zat op Versys650.
Het zijn zeker niet de grootste tassen... in mijn optiek zijn de Medium size tassen sowieso te klein...

Ik hoef geen bakken bagage mee te nemen. Puur gemak van regenjas, slot e.d. laptop, broodtrommeltje...
 
even bellen werkte bij mij prima in de eerste lock down.
Ik had ze all even gemaild in afwachting van de lijntjes die ik al heb lopen...

MDI reageerde redelijk vlot... bel ons morgen even, dan nemen we alles door... had in mn mail al aangegeven dat ze ergens anders 10% korting gaven (bij motorcentrumbruurs)... ook daar reageerden ze op met; die 10% kun je bij ons ook prima krijgen.

Morgen maar even bellen en handjeklap proberen te maken op een mooi rond bedrag
 
Ik heb ze ook gehad op mijn KTM 990. Ik heb ze toendertijd op de motorbeurs in Utrecht gekocht. Stevig systeem. Vol gepakt en 220 mee gereden en het is er niet afgewaaid ;) Uitgeritst zijn ze best wel breed.

20130728_164317.jpg
 
Ik heb ze ook gehad op mijn KTM 990. Ik heb ze toendertijd op de motorbeurs in Utrecht gekocht. Stevig systeem. Vol gepakt en 220 mee gereden en het is er niet afgewaaid ;) Uitgeritst zijn ze best wel breed.

Bekijk bijlage 1573759
Zijn er in allerlei verschillende soorten en maten... in dit geval gaat het om classic look tassen... Legacy van Hepco & Becker ...

Dit principe...
m_legacy_kurierl_shop.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan