Ervaringen Dealers Drenthe? Motorhuis Bakker

AstarS'89

MF veteraan
7 feb 2007
2.897
0
Beste MF'ers,

Ik was erg benieuwd of hier ook mensen zijn met ervaringen bij Motorhuis Bakker.

Ik heb sinds kort een GSX-R750 (K7) en ben voornemens om mijn motor in onderhoud te doen bij Motorhuis Bakker. Ben hier nu 2x geweest, voor het verlagen voor de motor van mijn vriendin, en voor een nieuw stuurgewichtje voor mijn GSX-R. Ben prima geholpen toen en erg behulpzaam personeel.

Echter was ik benieuwd of hier ook mensen ervaring met Bakker hebben? Onderhoud en dergelijke... Qua prijs en dergelijke.



Ik woon zelf in Assen maar hier heb je alleen Motoport. En MP is aardig duur. Heeft iemand andere adresjes voor onderhoud?

heb de zoekfunctie al gebruikt maar daar krijg ik niet echt hits, of van een paar jaar oud ;)

:W
 
Heb er laatst een motor gekocht. Was op zoek naar een specifiek bouwjaar motor met lage kilometerstand en die hadden ze daar staan, dus heb er een aardig eindje voor gereden. In totaal dus 3x bij Bakker geweest. Aardige mensen, veel motoren op voorraad die er van wat ik heb gezien er allemaal netjes uit zien en een nette winkel met kleding en accessoires. Ook een kijkje mogen nemen in de werkplaats en dat zag er ook allemaal prima uit. Onderhoudsbeurt voor aankoop uitgevoerd en keurig in het boekje afgestempeld. Van mij een +1 dus voor Motorhuis Bakker. En de koffie is er ook nog eens prima te drinken ;)
 
Motorhuis Bakker heeft een goeie naam. Ik ben er zelf altijd goed geholpen. Ze hebben tot nu toe een lager werkplaatsuurloon dan de meesten. Een als het om kleding en advies gaat krijg je alle aandacht. Alleen in de herfst / winter / lente kan je niet op een leenbrommert rekenen als je motor wat langer aandacht vraagt: ze zijn er bang voor pekel.
 
Heb mijn rsv daar gekocht. Zeer netjes geregeld.
Nette prijs gekregen voor mijn inruil fiets. Al is dat natuurlijk moeilijk omdat het altijd anders ligt .

Keertje terug.gegaan omdat ik iets niet vertrouwde en er werd direct even naar gekeken.

Rsv helaas voor garantie moeten laten ophalen. Waterpomp stuk gegaan.
Prima service. Ze hebben hem opgehaald en echt super netjes vast gezet in de vrachtwagen.
Helaas duurde het langer met het onderdeel omdat fabriek de hele maand dicht was.
Werd al door de monteur zelf aangegeven dat er maar een leenmotor moest komen.
Gebeld met de gene die er over ging en kon die zelfde middag mijn leenmotor ophalen.
Dit bleek een 2 maand oude Suzuki GSR te zijn. Kon hem zo meenemen en over de garantie van de rsv wordt als hij klaar is.nog even over gepraat.


Dit is beetje mijn verhaal. Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Prima zaak. Rijd al jaren Suzuki en breng meestal mijn motor daar voor onderhoud.
Echte Groningers: beetje stug, zeggen wat ze denken maar uiteindelijk vriendelijk.
Zou zelf niet vanwege een beetje geld een motorzaak elders kiezen.

Werkplaatstarief was €59,50/uur (ex BTW), olie / filter vond ik nog wel redelijk prijzig (€88,00 totaal). Net zelf gedaan en was €55,00 kwijt voor hiflow filter en Castrol RS olie (Langenberg Coevorden).
 
:^

Wiebe is een prima gozer die keurig je motor fixt tegen een goede prijs. Als ik wat heb of m'n reguliere onderhoud gaat hij hierheen. Niks dan lof :)Haha, rijd je tegenwoordig een rsv jongen? Goed bezig.

Gr, Kay ;)
zekers sinds korte tijd maar helaas nog niet lang van kunnen genieten.
 
Prima zaak. Rijd al jaren Suzuki en breng meestal mijn motor daar voor onderhoud.
Echte Groningers: beetje stug, zeggen wat ze denken maar uiteindelijk vriendelijk.
Zou zelf niet vanwege een beetje geld een motorzaak elders kiezen.

Werkplaatstarief was €59,50/uur (ex BTW), olie / filter vond ik nog wel redelijk prijzig (€88,00 totaal). Net zelf gedaan en was €55,00 kwijt voor hiflow filter en Castrol RS olie (Langenberg Coevorden).
Wat vond je prijzig dan?
88-55=33.
Halfuurtje werkplaatstarief dus. Best redelijk. Je zal het zelf niet veel sneller gedaan hebben.
 
:) dat is ook wel fijn dat je een leenmotor mee kan krijgen, aangezien het wel een (klein) stukje rijden is..

:)
 
Laatst bewerkt:
Wat vond je prijzig dan?
88-55=33.
Halfuurtje werkplaatstarief dus. Best redelijk. Je zal het zelf niet veel sneller gedaan hebben.
De €88 was zonder werkplaatstarief (had 'm gebracht voor een grote beurt: olie, remvloeistof, koppelingsvloeistof, bougies, klepspeling controleren).
Leenfiets is inderdaad een flinke plus. Erg gemakkelijk voor een dealer buiten je woonplaats en je rijdt nog eens een andere fiets (o.a.: suzuki SV650, kawasaki zzr600, honda transalp, honda cbr500rr, meestal erg jonge demofietsen)
 
Laatst bewerkt:
Mijn hele familie (incluis mijzelf) heeft sind 1993 al de motoren in onderhoud bij Bakker, zijn zeer kunidig, vriendelijk en behulpzaam. Ook een groot assortiment kleding e.d. Prijs ligt naar mijn mening boven het gemiddelde. Vaak ook leuke (doe mee en win)acties op facebook.
Vooral zeer tevreden over harald tijms, hij doet naar mijn weten oa de verkoop.
 
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met andere zaken/dealers in buurt van assen?


@rspiekmam, prijzen iets bovengemiddeld? Waar baseer je dat op? :)
 
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met andere zaken/dealers in buurt van assen?


@rspiekmam, prijzen iets bovengemiddeld? Waar baseer je dat op? :)
Gebaseerd op "horen zeggen":
Kameraden hebben allen de motoren ergens ander in onderhoud. (hunsow motoren te borger, klein bedrijf, maar erg tevreden over)
Ook vraag ik regelmatig prijzen aan andere dealers.
Heb familie werken bij motoport (in leek dan welliswaar). Daar gaat t inderdaad allemaal wat massaal, en niet goedkoop, maar wel erg professioneel.
kortom: zolang je naar een echte dealer gaat zal het altijd wel goedkomen. Het beste is gewoon om bij wat dealers langs te gaan, en kijken wat t beste voelt.
 
Laatst bewerkt:
Gebaseerd op "horen zeggen":
Kameraden hebben allen de motoren ergens ander in onderhoud. (hunsow motoren te borger, klein bedrijf, maar erg tevreden over)
Ook vraag ik regelmatig prijzen aan andere dealers.
Heb familie werken bij motoport (in leek dan welliswaar). Daar gaat t inderdaad allemaal wat massaal, en niet goedkoop, maar wel erg professioneel.
kortom: zolang je naar een echte dealer gaat zal het altijd wel goedkomen. Het beste is gewoon om bij wat dealers langs te gaan, en kijken wat t beste voelt.

Ja klopt... Dat idee heb ik ook bij motoport, supernetjes en vaklui.. Maar o zo duur ;(

Je wilt natuurlijk het beste voor je bike, en het liefst niet al te duur ;)

Thans voor je reactie :Y
 
Beste MF'ers,

Ik was erg benieuwd of hier ook mensen zijn met ervaringen bij Motorhuis Bakker.

Ik heb sinds kort een GSX-R750 (K7) en ben voornemens om mijn motor in onderhoud te doen bij Motorhuis Bakker. Ben hier nu 2x geweest, voor het verlagen voor de motor van mijn vriendin, en voor een nieuw stuurgewichtje voor mijn GSX-R. Ben prima geholpen toen en erg behulpzaam personeel.

Echter was ik benieuwd of hier ook mensen ervaring met Bakker hebben? Onderhoud en dergelijke... Qua prijs en dergelijke.



Ik woon zelf in Assen maar hier heb je alleen Motoport. En MP is aardig duur. Heeft iemand andere adresjes voor onderhoud?

heb de zoekfunctie al gebruikt maar daar krijg ik niet echt hits, of van een paar jaar oud ;)

:W


Mmh jou nick komt me bekend voor.........maar goed .

Ik kom ook uit assen en voor onderhoud en reparaties pb ik je een goed adres als je wil...................ow wacht dat hoeft niet meer :P .

Verder komt mijn DR Big bij Het Motorhuis vandaan en kan alleen maar lof spreken over Motorhuis Bakker. (vooral de manier van zaken doen)
 
Laatst bewerkt:
Mmh jou nick komt me bekend voor.........maar goed .

Ik kom ook uit assen en voor onderhoud en reparaties pb ik je een goed adres als je wil...................ow wacht dat hoeft niet meer :P .

Verder komt mijn DR Big bij Het Motorhuis vandaan en kan alleen maar lof spreken over Motorhuis Bakker. (vooral de manier van zaken doen)


Kan kloppen, was een hele poos terug ook wel actief in het noordelijke rijders topic ... Totdat ik mijn motor wegdeed omdat ik in assen ging wonen ;) nu sinds 14 dagen na 2 jaar weer een motor... Een gsx-r750 k7 ,, maar jij bedoelde ook die eenmanszaak die hierboven genoemd werd? :W
 
Kan kloppen, was een hele poos terug ook wel actief in het noordelijke rijders topic ... Totdat ik mijn motor wegdeed omdat ik in assen ging wonen ;) nu sinds 14 dagen na 2 jaar weer een motor... Een gsx-r750 k7 ,, maar jij bedoelde ook die eenmanszaak die hierboven genoemd werd? :W


Yep die 1manszaak bedoel ik ,
Een gixxer nu he , proficiat !
 
Verder zit in Drenthe ook nog Zen Motoren. Totaal andere zaak. Klein, zeer kundig, goedkoop.


Bolski, bedankt... Zal daar ook eens gaan kijken binnenkort .. Ga voorlopig eerst voor motorhuis bakker.. Volgens mij wel de beste combinatie van de betrouwbaarheid (en beste gereedschap en materiaal) van een bovag dealer en de wat lagere prijzen... Maar wie weet waar ik nog beland... Bedankt iedereen :Y
 
Prima zaak. Rijd al jaren Suzuki en breng meestal mijn motor daar voor onderhoud.
Echte Groningers: beetje stug, zeggen wat ze denken maar uiteindelijk vriendelijk.
Zou zelf niet vanwege een beetje geld een motorzaak elders kiezen.

Groningers? In Drenthe?

Heb er alleen ervaring met het kopen van kleding/helm. Prima geregeld. Toen mijn helm een defect vertoonde, werd er totaal niet moeilijk gedaan. Even kijken naar de maat, daarna naar het rek lopen. Nieuwe helm pakken, prijsje er afhalen en meegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan