[ervaringen?] DIFI thermocombi Husky

Eggie

MF veteraan
26 mrt 2009
1.115
1
Amsterdam
Hoi :W

Ik ben nog lekker aan het lessen, en inmiddels een beetje mijn 'gear' bij elkaar aan het sparen om zelf te kunnen rijden!

Ik heb al een helm (HJC IS-16) en handschoenen (Gore-Tex), en vraag me nu af wat ik voor pak moet kopen.
Nu zag ik gisteren in een topic de "DIFI thermocombi Husky" voorbijkomen.

Ik vraag me af of mensen hier al ervaring hebben met dit pak, en of het ook geschikt is om in de zomer mee te rijden. Het lijkt mij meer een winterpak, maar aangezien het in Nederland nooit echt lang mooi weer is, is dit best een goeie optie voor mij denk ik.

Zijn er mensen die dit pak ook hebben, er ervaringen mee hebben?

Bedankt!
Maikel
 
Je zult mijn ervaringen op het andere forum wel gelezen hebben maar toch :)

Ik ben tevreden lekker en zeer warm voor de winter , de zomer kan echt niet het pak zit echt zeer warm (wat je in de winter nodig hebt). Het pak is ondanks zijn goedkope prijs bij mij altijd waterdicht gebleven met regen en natte sneeuw en sluit goed af

Als je wat googled moet er ergens een test staan over de husky , het was meer een winterkleding test dacht ik maar ook hun waren tevreden. Als ik me niet vergis reden die gasten 160 op de duitse autobahn met -10 zonder het koud te krijgen
 
Cool, bedankt voor de reactie!

Dus voor de winter en koudere dagen is dit perfect, maar voor de zomer moet ik iets anders zoeken? Lijkt me een beetje dubbelop verhaal worden dan.

Gewoon een nylon pakje zoeken(voor alle seizoenen dus) lijkt me dan goedkoper of ligt dat aan mij? :)
 
Cool, bedankt voor de reactie!

Dus voor de winter en koudere dagen is dit perfect, maar voor de zomer moet ik iets anders zoeken? Lijkt me een beetje dubbelop verhaal worden dan.

Gewoon een nylon pakje zoeken(voor alle seizoenen dus) lijkt me dan goedkoper of ligt dat aan mij? :)

Ja idd , ik het twee pakken een voor de winter en een voor de zomer. Maar als je niet elke dag of week gaat rijden zou ik geen twee pakken kopen. Gewoon een goed pak met uitritsbaar winter vachtje is dan goed genoeg. Die husky word eigelijk vanaf een graad of 5 al te warm
 
Als je niet meerdere pakken neemt is waarschijnlijk een pak wel goedkoper. Maar in mijn ervaring is het een stuk fijner om meerdere pakken te hebben. Ik heb een textielen pak voor koud/nat weer. Binnenvoeringen die ik erin en eruit kan halen. Zo is het als de temperatuur wat hoger word ook nog redelijk uit te houden. Totdat het zonnetje echt lekker gaat schijnen. Dan is het niet leuk meer vind ik om in een textielen pak rond te rijden. Voor het warmere weer heb ik een leren pak wat sowieso een stuk fijner rijd en ook wat koeler is. Maar ook dat is bloedheet als de lekkere zomerse temperaturen voorbij komen.
Hierom wil ik ook nog een doorwaai pak kopen. Zodat het in die temperaturen ook goed uit te houden is.

Ja alles bij elkaar ben je dan behoorlijk wat geld kwijt, maar ik vind het zeker wel waard. En normaliter zal je er ook behoorlijk wat jaartjes in rond kunnen rijden.

Als je een paar 1000 kilometer per jaar rijd, dan word het wellicht een ander verhaal. Maar ik rijd zo 20-30000 plezier kilometer in een jaar en dan wil ik mij graag op mijn gemak voelen.
 
Goedkoper wel... maar je zult snel de nadelen ervaren...

Ik heb een winterpak... een pak wat meer geschikt is voor het voor/najaar, een leren broek welke ook lekker is in het voor/najaar en koudere zomerdagen en een heus doorwaaipak voor de zomerse dagen... :)

Die Husky is heel goed voor de winterse dagen...
Koop er een DiFi-Vent pak bij voor de warme zomerdagen...
en een pak voor de rest van het jaar... :P

Serieus... er is geen pak wat echt 4 seizoenen comfi is... da's mijn ervaring iig... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan