Ervaringen doorwaai jack achtig iets.

Chase_this

MF veteraan
24 nov 2007
1.929
0
Den Haag
Hallo,

Ik ga deze zomer een week of 3 door Frankrijk heen sturen.. maar ben er eigenlijk een beetje klaar mee om doorweekt van de fiets af te komen (van de hitte).. T-shirtje is geen optie want ik heb geen bij passende badslippers :P .

Wie van jullie gebruikt er zon motor door waai jas. Is het wat? Iemand het wel is getest met een schuivertje? Welke jas moet ik wel hebben en welke zeker niet?
 
Ik heb net een Revít AIR jas, zit erg lekker en waait heerlijk door
ook genoeg bescherming, uiteraard uit te breiden met dikkere/hardere versie
jas kost overal rond de € 130
 
kep deze
T.J.Gobi-Red01.jpg


qua doorwaaien echt prettig... al het grijze is "mesh" dus veel doorwaai oppervlakte
gelukkig geen ervaring met schuivers.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb er zelf 1 van Bering koste destijds iets van €100,-. In de onderrug zit een compartiment waar een regenjas in zit, dus als het gaat regenen of het wordt frisser (avond) kan je die eventueel aan doen. Nadeel is wel dat je dan niet harder dan 120km/u kan rijden anders waait ie eraf. De regenjas moet erover en niet eronder zoals bij veel jassen gebruikelijk is.
 
Ik heb zelf een Rev'it Ignition jas. Dat is een combi leer/textiel jas.
Waait lekker door...zit een uitneembare "regen"voering in en een uitnemeembare soort bodywarmertje.

Ignition
Product code: FJL027
The IGNITION is a fully ventilated, combination jacket made of the finest Italian leather and strong mesh. The waterproof, breathable membrane and the windproof thermal body-warmer are both fully detachable, making the IGNITION jacket the perfect choice for the three-season sport/touring rider who is looking for the versatility of textile with the style of leather.

Sizes M48-58 Colours Black
Black
Black - silver
PROTECTION FEATURES
Outershell: Monaco Performance cowhide, Dynax mesh, PWR|shell 1000D stretch, Pampas cowhide (PU coated)
Isolation: detachable thermal bodywarmer
Protection: ProLife® CE protection at shoulders and elbows, perforated Temperfoam® at back, safety stitching
Waterproofing: detachable hydratex® | 3L (5000mm H2O)
Breathability: detachable hydratex® | 3L (5000g/m2/24hrs)
Visibility: reflective logo at back

ERGONOMIC FEATURES
Fit: tour fit, regular
Adjustability: adjustment straps at waist
Ventilation: VCS I zipper at upper arms, ventilation panels at chest and back
Features: stretch lips at elbows, short and long connection zipper
Pockets: slit pockets, inner pockets

FJL027.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een MQP textiel doorwaai jas. Wil eigenlijk ook kijken of er iets in leer is met "gaatjes". Vooral voor de betere protectie. Maar ik ben echt blij met mijn MQP doorwaai jas. Enige minpuntje is dat je vaak bezig bent met de wintervoering en watervoering (voor regen) eruit te halen dat die lipjes waar je het aan vastmaakt kapot gaan (terminste bij mij). Dus ben wel echt aan het kijken naar iets stevigers. (nog niet mee gevallen)
 
Ik heb een doorwaai jas van het merk Evolution, type 24-7
Bestaat uit 3 jasjes over elkaar, de buitenste is een doorwaai motorjas met ventilatie ritsen.
de middelste is een water- en wind-dicht jasje (heel dun)
de binnenste jasis een thermo jasje, die gebruik ik alleen als het kouder is dan 10 graden. (ook onder het vriespunt blijf je warm)

Ik ben er erg tevreden over deze jas, 's morgens vroeg lekker warm, 's middags alle ventilatie open en lekker doorwaaien.
 
Hebben jullie het idee dat het nog een beetje bescherm bij een val? Of maken jullie gebruik van een rug protector o.i.d.?
 
Ik heb een MQP textiel doorwaai jas. Wil eigenlijk ook kijken of er iets in leer is met "gaatjes". Vooral voor de betere protectie. Maar ik ben echt blij met mijn MQP doorwaai jas. Enige minpuntje is dat je vaak bezig bent met de wintervoering en watervoering (voor regen) eruit te halen dat die lipjes waar je het aan vastmaakt kapot gaan (terminste bij mij). Dus ben wel echt aan het kijken naar iets stevigers. (nog niet mee gevallen)

310853_red.jpg

Volledig geperforeerd en zit een binnenvoering in die je eruit kan halen, waardoor de wind er zo doorheen blaast.
Heeft me al een 3tal crashes beschermd (eentje met zo'n 130) en doet 't nog prima.. :+

310857.jpg

of de nieuwe versie
 
DiFi-vent... jas en broek... in één woord, heerlijk!!! :Y


Heb zelf de Difi Free-Vent. Nog iets verder open.

Voorkant en binnenkant van de mouwen is daar gewoon helemaal geperforeerd. Maar scheurt verder niet als je er ruw mee doet (vallen enzo ;) )

Zag dat de gewone Vent jas en broek samen in de aanbieding zijn bij Motoport (hengelo)

Jas voor 99 en dan de broek erbij voor 40 ipv 80 dachtik.
 
Heeft me al een 3tal crashes beschermd (eentje met zo'n 130) en doet 't nog prima.. :+

ik vroeg me idd ook af of die dingen wel voldoende beschermen maar blijkbaar wel dus.

toch doe ik meestal gewoon mijn rits een stukkie open (niet die rits) en dan waait het ook wel lekker door :P
 
Voor de regenachtige dagen heb ik een Rev'it GT textiele jas.
Waterdicht en hij heeft ritsjes bij je oksels die je open kan zetten om het een beetje te laten luchten :)

En als het kouder word kun je de extra binnenvoering erin ritsen
 
Laatst bewerkt:
toch doe ik meestal gewoon mijn rits een stukkie open (niet die rits) en dan waait het ook wel lekker door :P

Dat deed ik ook wel eens. Met als gevolg dat mijn zeker niet goedkope techno-shirtjes kapot gingen. Ik had pas later door wat de oorzaak was. Door het flappende klittenband van de jas zo hier en daar kwamen er allerlei haakjes los te zitten. Was geen gezicht meer.

Ik heb zo'n doorwaaijjas van Joe Rocket en die werkt uitstekend. Maar lastig om apart op vakantie mee te nemen, zo'n jas neemt veel ruimte. Nu heb ik een leren jas, met zowel voor als achter en in de mouwen behoorlijke ventilatie heeft. Dat werkt ook heel goed.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan