Ervaringen Ducati st4

Tommy2

Rookie
26 jan 2004
15
0
Aarschot
Hoi,

Een vriend van me weet een ducati st4 tegen zeer aantrekkelijke prijs staan (bj 1999 met 20000km) en vroeg me mijn mening over deze fiets. Mijn eerste reactie (als kawasaki-rijder) was : ducati-stukgatie, niet doen dus, zeker als je +/- 30000km per jaar wil afleggen. Koop een japanner, die zijn veel betrouwbaarder.

Toch vroeg ik me af of ik hierin wel juist ben, want zelf heb ik nog nooit met een ducati gereden en ken persoonlijk ook niemand met een ducati.

Dus aan alle mensen die met een st4 rijden, graag uw mening over deze motor. Hoeveel km doe je ermee en hoe zit het nu juist met die dure onderhoudsbeurten? Zijn er nog mensen die dagdagelijks een st4 voor woonwerkverkeer gebruiken?

alvast bedankt!
Tommy
 
Heb geen verstand van ducati's maar dnek dat het een beetje kort door de bocht is om te zeggen ducati stukgaatie. Lijkt me een beetje achterhaald. Ik denk dat als je tegenwoordig een motor koop van een van de grote merken je bijna geen miskoop meer kan doen. Er gaan in veel gevallen zelfs dezelfde materialen in.

dus ik denk best dat je 30.000 km/jaar kan afleggen ook met een Duc. Als je 'm maar goed onderhoud.
 
Tss.. Kawasaki, stukgaatie :X

Kijk hier even over een duc die t prima doet :)

Hehe mijn kawa doet het na 100000km nog steeds voorbeeldig, dus echt stuk gaatienie. Daarbuiten besef ik natuurlijk wel dat het onzin is te zeggen dat een ducati kopen per definitie gelijk is aan om problemen vragen.

Vaak hoor ik zeggen dat je beter het onderhoud van een ducati aan een vakman overlaat en beter niet zelf begint te knutselen, omdat het dan meestal echt fout gaat. Waarom vroeg ik me af? Is een ducati dan zoveel ingewikkelder/moeilijker dan een japanner? Er bestaan toch ook goede werkplaatshandboeken voor ducati waarin alles tot in de puntjes uitgelegd staat.

Tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan