Ervaringen EARmo EARfoon gehoorbescherming

_HaV_

MF veteraan
9 jun 2005
5.412
542
Westereen / Zwaagwesteinde
Ik heb door de jaren dat ik motor rij, meerdere setjes op maat gehoorbescherming gehad. Iedere keer op de motorbeurs aan laten meten.

Inmiddels zijn m'n laatste setjes niet meer lekker passend en gebruik ik Alpine motosafe race dopjes (De rode filters).

Nu wou ik weer wachten tot de motorbeurs, echter met de huidige COVID-19 situatie ben ik bang dat de beurs niet doorgaat. Zou de beurs doorgaan, dan is het maar de vraag of je doppen aan kunt laten meten ivm hygiëne / regelgeving / adviezen.

Ik vind op maat doppen fijner dan de standaard doppen en ben op zoek gegaan naar aanbieders en prijzen.

Nu zitten de meeste allemaal rond de €120,-. Wat schept mijn verbazing, de doppen van EARmo zijn stukken goedkoper, namelijk €87,50. Met ingegoten koord €90,-.

Koopje dus. Ik heb me nog zitten afvragen of het ex btw prijzen zouden kunnen zijn, maar dan nog zijn ze stukken goedkoper. Zal ze nog even nabellen voor de zekerheid.

Daarnaast hebben sommige merken, waaronder ook EARmo de mogelijkheid voor pluggen met extra opklik filters. Zat te denken dat dit wellicht handig zou kunnen zijn voor lange snelweg ritten (gebruik de motor ook zakelijk en dan wordt het veelal snelweg). Maar of dit past onder een helm weet ik niet. Ga ik nog navraag over doen.

Mijn eerste setje op maat (harde) pluggen was overigens ook van EARmo en hebben het zelfs 7 jaar volgehouden.

Lang verhaal kort, mijn vragen aan jullie:
Wie heeft de laatste jaren ervaring met EARmo of ben je overgestapt naar een ander merk. Waarom?

Wat is je voorkeur, harde of zachte pluggen en waarom.

Wie heeft ervaring met pluggen met opklik filters? Past dat nog onder een helm?
 
Sinds een jaar of 3 ook Earmo harde doppen en uiteindelijk erg blij ermee.
In het begin terug geweest omdat ze niet goed afsloten.
Het fijne is dat je ze gratis een keer kan laten opdikken waardoor ze langer mee kunnen.
 
Ik heb al vrij lang zachte Earmo oordoppen. Wel het makkelijkst als je elke dag rijd.
Incidenteel gebruik ik ook herriestoppers die nog meer afsluiten en meer dicht blijven, omdat ze de vorm van je oren blijven volgen.
Is wel lekker stil, maar je moet er ook tegen kunnen, sommigen worden duizelig als het te veel afsluit.
De op maat gemaakte doppen worden langzaam te klein, omdat je oren doorgroeien.

Ik had eerst harde Earmo oordoppen, maar dat ging zeer doen als ik mijn helm wat langer op had.
 
Vandaag weer EARmo aan laten meten. Net als mijn eerdere EARmo set weer voor harde gegaan.
Ik vond dat altijd prima zitten. Begonnen pijn te doen toen ze niet goed meer pastten... en dan is het simpelweg tijd voor nieuwe.

Ik heb nog wel getwijfeld tussen hard en zacht. Maar de beste meneer zijn advies was harde. Niet vanwege de prijs, aangezien ze nog goedkoper zijn ook. Harde pluggen, als ze goed afsluiten, dempen qua materiaal uiteindelijk beter dan zachte.
Aangezien ik al een piep heb... :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan