Ervaringen elektrisch verwarmde handschoenen

Had ook niet anders verwacht eigenlijk. Ik heb net overigens even op het publieke deel van de KvK gekeken, en jawel hoor, geen temp4all meer te vinden. Wel dat andere autobedrijf. Mag hopen dat Edwin daar zijn klanten niet zo bediend als bij Temp4All.
De site is nog steeds on-line. Wie betaalt die dan nog? Lijkt me toch vrij kansloos om die nog in de lucht te houden. Of is dat om onwetenden, die dit topic niet kennen of hebben gelezen, de illusie te geven dat ze hun klachten kwijt kunnen? Bovendien, ik zie met dit weer niemand meer klagen over zijn doorgebrande elektrisch verwarmde handschoenen. _O- :X B|
Nee, deze vogel glipt iedereen tussen z'n vingers door, ben ik bang. :(

Greetz, kowalski.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine update:

Ik heb mijn verhaal ook gepost op wat andere sites om te zien of er, behalve hier, nog meer mensen zijn die problemen hebben met Edje. Die zijn er inderdaad.
Sterker nog, er is al iemand geweest die aangifte van oplichting heeft gedaan. Mocht je zelf nu denken dat dit een stap is die je ook zou willen zetten (graag zelfs, hoe meer hoe beter), laat het me dan weten. Ik geef je dan het aangiftenummer door van de eerste aangifte, zodat de aangiftes gebundeld kunnen worden.
 
Dag oma :-)

wéér een kleine update.
- die BertFZR1300 (of zo) is verdwenen met deze topic. Opvallend apart.
- de website van Temp4All is weg.
- de levenslange garanties daarmee ook? 'k Denk 't wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik was nog eens aan het zoeken naar de handschoenen van Temp4all en kwam toevallig dit tegen:

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/article1838936.ece (Cookies op destentor.nl | destentor.nl)
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/1839193/Het-lijkt-onrechtvaardig-maar-is-dat-niet.ece (Cookies op destentor.nl | destentor.nl)

Zo te zien kan Edwin niet goed tegen onrecht :X
 
Mensen kunnen er slecht tegen als ze zelf onrecht ervaren. Als het anderen betreft halen de meeste hun schouders op of kijken ff de andere kant op. Als je de (mede)veroorzaker ben van onrecht, dan ren je uiteraard hard weg voor iedere verantwoordelijkheid. |(

Kortom een stukje levenservaring in een notendop. En wat die handschoenen betreft zijn we weer een ervaring rijker en een illusie armer. Nu maar hopen dat mijn vest het nog wat langer blijft doen, want de garantie is voorbij (gevlogen). :W
 
Heb ook een vest van temp4all er werkt nog steeds prima, al twee seizoenen :Y

Had ook handschoenen besteld en dat duurde maar tot op een gegeven moment hij langs wilde komen. Ik wilde net weggaan en zei: 'laat maar zitten voor vanavond.' Daarna nooit meer iets gehoord. Heb ik ff geluk gehad.
 
Collega motorrijders,

Last update!!!:

Ik heb op 26 mei 2008 aangifte gedaan van oplichting. Terwijl ik daar zit doe ik nog een poging om Edwin te bereiken en hij neemt dus op. Vervolgens probeer ik contact met hem te krijgen, maar hij hoort me niet en hangt op. Daarna krijg ik geen contact meer. Na dit gesprek is de aangifte uitgedraait en heb deze mee naar huis genomen. En toen werd het stil, en stiller en nog stiller..... B|
In de tussentijd heb ik de Kamer van Koophandel opgebeld en deze meldden mij dat Edwin zijn zaak per 5 mei 2008 heeft opgeheven (eenmanszaak). Hij is echter niet failliet.
Ze hebben me wel wat gegevens gegeven, maar het telefoonnummer wat ik heb gekregen geeft aan dat de gebruiker niet on-line is en dat ik het later nog eens moet proberen. |(
Vervolgens heb ik mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, maar deze meldden dat een bedrag onder de 225 euro niet is gedekt. Ik kan Edwin wel aansprakelijk stellen voor de geleden schade omdat hij niet failliet is verklaard en hij is hoofdelijk verantwoordelijk voor de zaak.
Mocht hij niet reageren op een aangetekende brief, dan kan ik hem als laatste dagvaarden, maar dit is zoveel duurder dan het bedrag van de handschoenen, dat ik het dan beter kan later rusten (yeah right!!) :Z
Ik heb tot drie keer aan toe contact gehad met de politie en vandaag, 16 september 2008 kwam dan eindelijk een uitspraak van de politie. Ze hebben de zaak gesloten omdat het een civiele zaak is. :(
Op mijn beurt zou ik zeggen: we slaan de handen ineen en gaan er met zijn allen een zaak van maken. Alle gemaakte kosten kunnen we dan op Edwin verhalen en proberen tot een goed eind te komen.
Als iedereen in een privebericht (onder mijn profielfoto) zijn e-mailadres zet, neem ik met jullie allen contact op om te kijken of we tot een afspraak kunnen komen.

Ik hoor graag van jullie. :]
 
Ik heb ook problemen met de handschoenen gehad.
Na 4 keer een nieuwe nooit meer contact kunnen krijgen met Temp For All
Ik ben verzekerd via de vakbond voor rechtshulp, en heb hun ingeschakeld.
Ook zij hebben geen enkele reactie gehad, maar uiteindelijk hebben ze mij wel het bedrag van de handschoenen betaald.
Dit geeft geen tevreden gevoel, maar ja ik heb in ieder geval mijn geld terug.
Dus tot zover geen nieuws.

Nu zat ik met een partij defecte handschoenen en kwam op het volgende idee.
In een elektrisch verwarmde deken zit ook weerstandsdraad dat behoorlijk flexibel is.
Dus een defecte Inventum deken op de kop getikt, en daar het draad uitgesloopt.
Let op het moet wel een 220v deken zijn, dus geen laagspanningsdeken.
Omdat ik een tweepersoons deken had kwam er 2 maal 20 meter draad uit.
Dit draad is iets dikker, maar heeft een geleidende middenkern, isolatie, en daaromheen het weerstandsdraad gewikkeld, en dan weer geïsoleerd.
Nu heb ik uitgerekend dat ik met 2 meter draad een stroom loopt van 1,2 ampère.
Dat was ongeveer het zelfde als de handschoen in originele staat gebruikte. .

De binnen voering voorzichtig losgeknipt, wel een randje overlaten om het later weer aan vast te naaien.
Het oude weerstandsdraad verwijdert, en de nieuwe 2 meter door de handschoen heen.
Dichtnaaien en het werkt perfect.

Ik rij er nu ongeveer een maand mee en ze werken nog steeds, dat kan ik van de vorige versie niet zeggen.

Indien voor deze oplossing meer belangstelling is dan hoor ik het graag.

Groeten Frans
 
Nou, dat heb je kunstig gedaan dan. Ik was net van plan om uit mijn handschoenen de aansluitkabels te knippen, want die zitten alleen maar in de weg. Maar begrijp ik uit je reaktie dat je dat voor meerdere mensen zou willen doen, indien die belangstelling hebben voor deze oplossing? Dan heb je die bij deze, tenslotte zijn werkende prettiger als niet-werkende ;) . En wat wordt het dan: liefdewerk oud papier of... Ik lees het wel.

Greetz, kowalski.
 
Toch even een duit in verwarmde zakje doen.
Rij sinds anderhalf jaar met Gerbings. 1x een handschoen omgeruild wegens een defect ringetje (geen elektrisch probleem dus, puur lay-out zeg maar). Kon zonder problemen onder garantie een andere set handschoenen komen halen.

Ze zijn best duur, maar ben best tevreden. Vorige jaar bijna hele winter verwarmd rondgereden (jawel, dagelijks woon-werk) en nu weer. Doet dus even pijn in de prtemonnee, maar daar ben je snel overheen als je in de kou met lekker verwarmde handjes op de motor zit.
 
hier nog een belangstellende, wil ook wel een poging wagen met ca 2 mtr van dat spul> Hoe moeilijk kan dat zijn. Ik kijk regelmatig "eigen huis en tuin" en alles komt altijd keurig af binnen 50 minuten zendtijd. Dus dat moet mij ook lukken.
 
De bedoeling is dat je het zelf doet, enige extra uitleg kan ik wel geven, kabel heb ik nog wel over(voor 10 paar handschoenen, dus 2 lengtes van 2meter ), maar ik moet nog even nadenken hoe ik dat regel met de verzendkosten.
Ik heb er zelf 1 avond voor beide handschoen over gedaan, en mijn vrouw heeft de zaak weer dicht gemaakt.
Het werk valt erg mee, en is goed door iedereen te doen.

Ik wil ook maar per persoon 1 keer een setje opsturen zodat meer slachtoffers de kans krijgen om nog iets met hun defecte handschoenen te doen.

Kom eens met een voorstel voor de verzendkosten.

Met vriendelijke groet;

F. Duiker
 
Niet te moeilijk doen met die verzendkosten. Dat je het klaarblijkelijk weg wil geven is al sympathiek genoeg.
 
Hallo Oma :W :W

Volgende week word het weer kouder, in de ochtend tegen de 0 graden en dan is 120km echt te ver om met "matige" winterhandschoenen te rijden. Romp, benen en zelfs voeten is geen probleem, maar handen... dat gaat gewoon zeer doen (weet ik nog van vorig jaar maar ook begin oktober dit jaar was het ook al kouder). Dus ik moet of beter handschoenen of..... elektrisch verwarmde handschoenen. Dat lijkt me wel wat.

Dit topic is al wat ouder dus er zijn vast alweer ontwikkelingen op dit gebied. Welk merk moet ik hebben?

Iemand ervaringen hiermee?
 
Hallo Oma :W :W

Volgende week word het weer kouder, in de ochtend tegen de 0 graden en dan is 120km echt te ver om met "matige" winterhandschoenen te rijden. Romp, benen en zelfs voeten is geen probleem, maar handen... dat gaat gewoon zeer doen (weet ik nog van vorig jaar maar ook begin oktober dit jaar was het ook al kouder). Dus ik moet of beter handschoenen of..... elektrisch verwarmde handschoenen. Dat lijkt me wel wat.

Dit topic is al wat ouder dus er zijn vast alweer ontwikkelingen op dit gebied. Welk merk moet ik hebben?
Iemand ervaringen hiermee?
Gerbing
 
Hallo Oma :W :W

Volgende week word het weer kouder, in de ochtend tegen de 0 graden en dan is 120km echt te ver om met "matige" winterhandschoenen te rijden. Romp, benen en zelfs voeten is geen probleem, maar handen... dat gaat gewoon zeer doen (weet ik nog van vorig jaar maar ook begin oktober dit jaar was het ook al kouder). Dus ik moet of beter handschoenen of..... elektrisch verwarmde handschoenen. Dat lijkt me wel wat.

Dit topic is al wat ouder dus er zijn vast alweer ontwikkelingen op dit gebied. Welk merk moet ik hebben?

Iemand ervaringen hiermee?
Gerbing (alleen al vanwege de levenslange garantie)
 
Ik heb deze van Klan vorig jaar gekocht.
Geen geklooi met stekkertjes aansluiten op je accu, die had ik nl. eerst maar die trok ik steeds los. B|
De accu werkt lang genoeg om me in de medium stand 2x op en neer (120 km / dag) te laten rijden. Perfect, je krijgt niet van die zweetklauwen, maar de scherpe kou is er net af en zorgt dat je gevoel houd in je vingers / handen. Ideale oplossing voor dagelijks gebruik. Zoals een van de vorige mf-ers al zei, vanaf ongeveer 4/5 graden trek ik ze aan, want dan krijg ik problemen. Wel eenmalig dure uitgave, maar dan heb je ook wat, levenslange garantie bv.

Succes met je beslissing,
Groet
full
 
Ik heb deze van Klan vorig jaar gekocht.
Geen geklooi met stekkertjes aansluiten op je accu, die had ik nl. eerst maar die trok ik steeds los. B|
De accu werkt lang genoeg om me in de medium stand 2x op en neer (120 km / dag) te laten rijden. Perfect, je krijgt niet van die zweetklauwen, maar de scherpe kou is er net af en zorgt dat je gevoel houd in je vingers / handen. Ideale oplossing voor dagelijks gebruik. Zoals een van de vorige mf-ers al zei, vanaf ongeveer 4/5 graden trek ik ze aan, want dan krijg ik problemen. Wel eenmalig dure uitgave, maar dan heb je ook wat, levenslange garantie bv.

Succes met je beslissing,
Groet[afbeelding]
Ik heb de hybride's van Gerbing (ook met accu dus)
destijds bewust gekozen vanwege de levenslange garantie en goede reputatie
ik wist niet dan Klan ook levenslange garantie bied

verder kan ik mij wel aansluiten bij jou verhaal: voldoende accu-capaciteit om op 100% heen en terug te rijden, maar meestal is 60% al voldoende om de kou eraf te houden
's nachts in de oplader en 's ochtends weer klaar voor gebruik. geen snoertjes pluggen, gewoon aantrekken en wegrijden
kost een fortuin in aanschaf, maar is elke cent waard imho
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan